Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42/M50 IAT ja CLT antureiden käppyrät megaan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jochen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1229
    • Valkeakoski & Trondheim

    M42/M50 IAT ja CLT antureiden käppyrät megaan?

    Jou,

    Onkos kellään jemmassa otsikossa mainittujen moottoreiden (imuilma ja jäähdytysneste) lämpötila-antureiden kalibrointi/vastekäyriä?

    Megassa taitaa olla defaulttina GM:n käyttämien sensoreiden arvot ja näissä koneissa taitaa olla lähinnä Boshcin tavaraa.

    No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
    Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
    Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
    Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
    Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
    Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
  • Jochen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1229
    • Valkeakoski & Trondheim

    #2
    Itse itselleni vastaten...

    M42 CLT (tai ECT) anturin tiedot löytyi Bentleyn kirjasta:

    -10 C +- 1 C = 7 - 11.6 k ohm
    20 C +- 1 C = 2.1 - 2.9 k ohm
    80 C +- 1 C = 0.27 - 0.40 k ohm

    Tosin aika helpossa paikassahan tuo taitaakin olla joten voi itse varmaan mitata tarkat arvotkin.

    M50 (kuin myös S50 koneen josta minun anturin on) IAT anturin vaste on identtinen tuon CLT anturin kanssa.

    Case closed, jatkakaa matkaa, täällä ei ole mitään nähtävää

    No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
    Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
    Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
    Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
    Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
    Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Originally posted by Jochen View Post
      M50 (kuin myös S50 koneen josta minun anturin on) IAT anturin vaste on identtinen tuon CLT anturin kanssa.
      Boschin hienouksia, loogiset ratkaisut kunniaan.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4645
        • Tuusula

        #4
        Lisätään vielä sen verran että Boschin sivuilta löytyy (tai ainakin aikoinaan löytyi kun etsin vastusarvoja imuilman lämpöanturiin) datasheetit kaikista antureista..
        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎