Nonii, pidetääs tälläinen kilpailu ![Smile](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_smile.gif)
Eilisen ratasession jälkeen bensankulutus tuntuu vähän hypänneen, seuraavassa faktaa arvauksien pohjaksi:
- Auto katsastettiin maanantaina, päästöt (hiilivedyt vähän koholla mutta johtuu varmaan kisakatista) ja lambda ok
- Moottori 100% vakio, paremmin virtaava katti ja pakoputki
- Edellisellä tankilla päästiin 550 km jossa on mukana parikymmentä kierrosta ahvenistolla
- Eilisen ratasession jälkeen Iittala - Tampere välillä (50 km) bensaa meni 12,4 litraa (täyteen tankkaamalla todettu) 100 kmh keskinopeudella eli 100 km kulutus on noin 25 litraa :-O
- Kulutusmittari näyttää noin 8 l / 100 km kulutusta
- Moottori käy nätisti, ei omituisia ääniä, ei täristä, "tehot" tuntuu olevan tallella
- Auton ulkopuolella tai konetilassa ei haise bensa, ei jätä lätäköitä alle vaikka autoa käyttää paikallaan
- Pakokaasu haisee ehkä hiukan bensalle, vaikea sanoa kun ei aikaisemmin ole tullut nuuskittua
Arvauskisan voittajalle luvassa sopiva BMW aiheinen palkinto jonka lähetän postitse![Smile](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_smile.gif)
Omia mietteitä:
- Moottorinohjaus tuskin käyttää tarkoituksella konetta rikkaalla koska sen pitäisi kyllä näkyä kulutusmittarista -> Tuskin lämpötila-anturi tai lambda vika?
- Tuskin mikään sytkäpuolen homma, jos joku sylinteri ei sytytä niin pitäisi tuntua tehoissa ja täristäisi
- Epäilin että joku venttiili voisi olla hiukan taipunut edellisviikonlopun nokanajoituskarkeloiden jälkeen mutta sen jälkeen tosiaan ajettiin täysi tankillinen ja kulutus oli ok eikä ollut mitään oireita. Mittaan viikonloppuna puristuspaineet niin asia varmistuu.
Oma arvaus:
- Joku ruiskusuutin jumittaa auki. Tuo ei näkyisi kulutusmittarissa. Toisaalta, luulisi että yksi sylinteri käy sitten todella rikkaalla ja sen pitäisi tuntua ajossa?
![Smile](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_smile.gif)
Eilisen ratasession jälkeen bensankulutus tuntuu vähän hypänneen, seuraavassa faktaa arvauksien pohjaksi:
- Auto katsastettiin maanantaina, päästöt (hiilivedyt vähän koholla mutta johtuu varmaan kisakatista) ja lambda ok
- Moottori 100% vakio, paremmin virtaava katti ja pakoputki
- Edellisellä tankilla päästiin 550 km jossa on mukana parikymmentä kierrosta ahvenistolla
- Eilisen ratasession jälkeen Iittala - Tampere välillä (50 km) bensaa meni 12,4 litraa (täyteen tankkaamalla todettu) 100 kmh keskinopeudella eli 100 km kulutus on noin 25 litraa :-O
- Kulutusmittari näyttää noin 8 l / 100 km kulutusta
- Moottori käy nätisti, ei omituisia ääniä, ei täristä, "tehot" tuntuu olevan tallella
- Auton ulkopuolella tai konetilassa ei haise bensa, ei jätä lätäköitä alle vaikka autoa käyttää paikallaan
- Pakokaasu haisee ehkä hiukan bensalle, vaikea sanoa kun ei aikaisemmin ole tullut nuuskittua
Arvauskisan voittajalle luvassa sopiva BMW aiheinen palkinto jonka lähetän postitse
![Smile](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_smile.gif)
Omia mietteitä:
- Moottorinohjaus tuskin käyttää tarkoituksella konetta rikkaalla koska sen pitäisi kyllä näkyä kulutusmittarista -> Tuskin lämpötila-anturi tai lambda vika?
- Tuskin mikään sytkäpuolen homma, jos joku sylinteri ei sytytä niin pitäisi tuntua tehoissa ja täristäisi
- Epäilin että joku venttiili voisi olla hiukan taipunut edellisviikonlopun nokanajoituskarkeloiden jälkeen mutta sen jälkeen tosiaan ajettiin täysi tankillinen ja kulutus oli ok eikä ollut mitään oireita. Mittaan viikonloppuna puristuspaineet niin asia varmistuu.
Oma arvaus:
- Joku ruiskusuutin jumittaa auki. Tuo ei näkyisi kulutusmittarissa. Toisaalta, luulisi että yksi sylinteri käy sitten todella rikkaalla ja sen pitäisi tuntua ajossa?
Comment