Auton nykyisestä käytöstä johtuen pitäisi saada tyhjäkäyntiä säädettyä korkeammalle mutta miten? Motronic ohjaa tyhjäkäynnin säädintä jotenkin (pulsseilla? jännitteellä?) niin pystyykö tuota jostain säätämään? Tai onko jotain muuta konstia jolla tyhjäkäyntiä pystyy nostamaan? Sopiva tyhjäkäynti olisi n. 1000 - 1200 rpm.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20B25 / Motronic tyhjäkäynnin säätö
Collapse
X
-
Originally posted by metake View PostAuton nykyisestä käytöstä johtuen pitäisi saada tyhjäkäyntiä säädettyä korkeammalle mutta miten? Motronic ohjaa tyhjäkäynnin säädintä jotenkin (pulsseilla? jännitteellä?) niin pystyykö tuota jostain säätämään? Tai onko jotain muuta konstia jolla tyhjäkäyntiä pystyy nostamaan? Sopiva tyhjäkäynti olisi n. 1000 - 1200 rpm.
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
-
-
Ok kiitos, pitää tuota kokeilla. Ainoastaan mietityttää että miten tuossa mahtaa käydä jos kaasuläppää avaamalla nostaa tyhjäkäyntiä noin paljon, niin häviääkö moottorijarrutus ihan olemattomiin? Eli tunnistaako Motronic enää kaasuläpän asennosta että nyt ollaan tyhjäkäynnillä, vai aukeaako kaasuläppä jo niin paljon, että ollaan jo osakuorma-alueella? No, kokeilemalla se selviää.
Sellaista ajattelin, että jos jollakin olisi ollut tietoa, että ohjataanko tyhjäkäynnin säätöä jännitteellä? Jos ohjataan niin olisi voinut vetää potikan sarjaan ja sisältä suoraan ruuvaamalla voinut säätää tyhjäkäynnin sopivaksi. Yleensä nuo säätömoottorit on kyllä tupanneet olemaan askelmoottoreita (tai sen tyyppisiä) joita ohjataan suoraan boxista antamalla pulsseja suuntaan tai toiseen sen mukaan pitääkö säätää tyhjäkäyntiä ylemmäs vai alemmas. Ja sen huijaaminen onkin astetta vaativampi tehtävä.
Comment
-
-
Originally posted by metake View PostOk kiitos, pitää tuota kokeilla. Ainoastaan mietityttää että miten tuossa mahtaa käydä jos kaasuläppää avaamalla nostaa tyhjäkäyntiä noin paljon, niin häviääkö moottorijarrutus ihan olemattomiin? Eli tunnistaako Motronic enää kaasuläpän asennosta että nyt ollaan tyhjäkäynnillä, vai aukeaako kaasuläppä jo niin paljon, että ollaan jo osakuorma-alueella? No, kokeilemalla se selviää.
Comment
-
-
Originally posted by Zanne81 View PostTähän vois jatkaa.
Eli laitoin tuommoisen lastutetun boksin niin tyhjäkäynti nousi reiluun tuhanteen kierrokseen niin onko normaalia vai pitäisk tuota säätää alemmas :think
Ilmeisesti näissä sankavitun aikaisissakin ruiskuissa on jotain itseoppimis toimintoja.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostJos aivan vasta laitoit, niin ajeleppa vähän aikaa, yleensä tasaantuu.
Ilmeisesti näissä sankavitun aikaisissakin ruiskuissa on jotain itseoppimis toimintoja.
Comment
-
Comment