Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lohkolämmitin m42 koneeseen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tupez
    Newbiemmer
    • Jun 2004
    • 22
    • Helsinki

    Lohkolämmitin m42 koneeseen.

    Aloin tossa Defan lohkolämmitintä asenteleen ja tuli tuon asennuspaikan kans sit vähän ongelmia. Lomneja löytyi kaksi vänkärinpuolelta, toinen vaihelaatikon päästä ja toinen keulan päästä. Defan ohjeen mukaan se tulee tonne keulan päähän, mut on vaan niin pirun ahas paikka saaja mahtuun.

    Pitää ilmeisesti moottorintuki löysätä pois, jos tohon keulanpuolelle asentaa? ja jos tuen löysää, niin moottoria tulee ilmeisesti kannatella jotenkin? Vaihelaatikon puolella ois ehkä paremmin tilaa mut se ei taija olla oikea paikka laittaa vastusta? Olisko jotain vinkkejä tohon asennuksee? Niin ja autohan on 318is coupe -93.
  • Tupez
    Newbiemmer
    • Jun 2004
    • 22
    • Helsinki

    #2
    Ei kellään ois tietoa, viikonloppuna pitäs saaja lämmitin käyttöön.

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #3
      Laita minne parhaiten mahtuu! Kunhan ei lohkon sisällä ota mihinkään kiinni. Muuten aikalailla vapaa sijotus. :juo Älä ressaa!
      ...

      Comment

      • tihuovin
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1422
        • Oulu

        #4
        Niinpä, mutta kun aina on se kutina että jos sen lommin taakse ei mahdukaan, kuinka sitten suu pannaan. Niinkin on käynyt, mutta yleensä vain "keskilommeissa".

        Keskimäärin etummainen ja takimmainen lommi on sopivia paikkoja. Jos saat varman tiedon että takimmaisessakin on tilaa lämpöelementille, laita se sinne minne helpoimmalla menee eli takimmaiseen.

        Itselläni (M106 kone eli M30 lohko) se on etummaisessa ja oli tosi kakkamainen laittaa. Tiellä ei ollut pahemmin moottorin kannake vaan ilmastoinnin kompuran jalka. Koko jalusta kompuroineen piti ottaa irti ja siirtää konetilassa niin syrjään kuin sai. Sitten elementin sovitusta paikoilleen, siten että se ei jää jalustan alle. Lopputuloksena oli että se tuli n. 45 asteen kulmaan alas, ja taaksepäin.

        Taakse ei olis mennyt koska turbo ja hukkaportti oli tiellä, ja olisi vielä lämmöllään sulattanut muoviosat.

        t: Timo

        Comment

        • Tupez
          Newbiemmer
          • Jun 2004
          • 22
          • Helsinki

          #5
          Juu sama tuli mieleen että jos ei mahdukkaan sitten kun lommi on irti Pitää viikonloppuna ottaa auto uudelleen pukeille ja asentaa jomman kumman lommin tilalle. Kiitoksia vastauksista.

          Comment

          • mikko
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1755
            • kotona

            #6
            joo! sen moottorituen alle se tulee,lieköhän voi edes muualle laittaa :roll:

            Comment

            • Tupez
              Newbiemmer
              • Jun 2004
              • 22
              • Helsinki

              #7
              Noniin kyllähän se sinne moottorintuen alle meni ja ihme kyllä ihan kohtuudella. Tilaa ei paljon jäänyt ulko tai sisäpinnallekkaan mut siellä se sit vihdoinki on. Näytti aluksi vaikekeammalta hommalta ku olikaan. Moottorintukiki lähti ihan mukavasti irti vaikka ruuvit oli vähän pirullisessa paikassa.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎