Eli,eli.. Ostin kyseisen auton tossa kuukausi takaperin.
Pariviikkoa toimi normi ajossa, ja konekehräsi niinkuin pitääkin.
Sitten alkoi kuulua vaimea naputus,aina silloin tällöin.
sitten naputus alkoi kuulua aina kun koneen löi tulille ja ääni kasvoi ja ei häivy kierroksia nostaessa, ääni kuuluu venakopan päästä, toisin sanoen vanoksesta. ääni ei katoa lämpimänä.mutta ei kuulu kylmänä ollenkaan. huomasin kun olin lähdössä töihin tossa yksi aamu ja oli ollut kylmä yö,laitoin auton käyntiin, ei naputtanut ollenkaan, kunnes moottori lämpesi alkoi naputus kuulua. Naputuksen/säksätyksen tuntee ihan sormin kun ottaa vanoksen solenoidista kiinni. Auto kuulostaa aivan Diesel moottorilta
Purin tossa eilen vanoksen ja venakopan. huomasin että toisioketjun(yläketjun)kiristin liikku ihan peukaloa painamalla, kuuluko näin tehdä?voiko ääni kantautua siitä?:think
Onko kellään ollut tarkalleen samanlaista ongelmaa?
Jos on, saitko kuntoon, ostitko korjaus sarjaa tai muuta?
Mutta jompaa kumpaa itse veikkaan,kiristin tai vanos kulahtanut/jumissa.
kiitos jo etukäteen
Pariviikkoa toimi normi ajossa, ja konekehräsi niinkuin pitääkin.
Sitten alkoi kuulua vaimea naputus,aina silloin tällöin.
sitten naputus alkoi kuulua aina kun koneen löi tulille ja ääni kasvoi ja ei häivy kierroksia nostaessa, ääni kuuluu venakopan päästä, toisin sanoen vanoksesta. ääni ei katoa lämpimänä.mutta ei kuulu kylmänä ollenkaan. huomasin kun olin lähdössä töihin tossa yksi aamu ja oli ollut kylmä yö,laitoin auton käyntiin, ei naputtanut ollenkaan, kunnes moottori lämpesi alkoi naputus kuulua. Naputuksen/säksätyksen tuntee ihan sormin kun ottaa vanoksen solenoidista kiinni. Auto kuulostaa aivan Diesel moottorilta

Purin tossa eilen vanoksen ja venakopan. huomasin että toisioketjun(yläketjun)kiristin liikku ihan peukaloa painamalla, kuuluko näin tehdä?voiko ääni kantautua siitä?:think
Onko kellään ollut tarkalleen samanlaista ongelmaa?
Jos on, saitko kuntoon, ostitko korjaus sarjaa tai muuta?
Mutta jompaa kumpaa itse veikkaan,kiristin tai vanos kulahtanut/jumissa.
kiitos jo etukäteen

Comment