Announcement

Collapse
No announcement yet.

325i 93 Vanos Naksuttaa???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Micou
    Newbiemmer
    • Sep 2009
    • 4
    • Kouvola

325i 93 Vanos Naksuttaa???

Eli,eli.. Ostin kyseisen auton tossa kuukausi takaperin.
    Pariviikkoa toimi normi ajossa, ja konekehräsi niinkuin pitääkin.
    Sitten alkoi kuulua vaimea naputus,aina silloin tällöin.

sitten naputus alkoi kuulua aina kun koneen löi tulille ja ääni kasvoi ja ei häivy kierroksia nostaessa, ääni kuuluu venakopan päästä, toisin sanoen vanoksesta. ääni ei katoa lämpimänä.mutta ei kuulu kylmänä ollenkaan. huomasin kun olin lähdössä töihin tossa yksi aamu ja oli ollut kylmä yö,laitoin auton käyntiin, ei naputtanut ollenkaan, kunnes moottori lämpesi alkoi naputus kuulua. Naputuksen/säksätyksen tuntee ihan sormin kun ottaa vanoksen solenoidista kiinni. Auto kuulostaa aivan Diesel moottorilta

Purin tossa eilen vanoksen ja venakopan. huomasin että toisioketjun(yläketjun)kiristin liikku ihan peukaloa painamalla, kuuluko näin tehdä?voiko ääni kantautua siitä?:think

Onko kellään ollut tarkalleen samanlaista ongelmaa?
    Jos on, saitko kuntoon, ostitko korjaus sarjaa tai muuta?

Mutta jompaa kumpaa itse veikkaan,kiristin tai vanos kulahtanut/jumissa.

kiitos jo etukäteen
    none

ex- E36 328icoupe, ex- E36 325icoupe
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

Originally posted by Micou View Post

sitten naputus alkoi kuulua aina kun koneen löi tulille ja ääni kasvoi ja ei häivy kierroksia nostaessa, ääni kuuluu venakopan päästä, toisin sanoen vanoksesta. ääni ei katoa lämpimänä.mutta ei kuulu kylmänä ollenkaan. huomasin kun olin lähdössä töihin tossa yksi aamu ja oli ollut kylmä yö,laitoin auton käyntiin, ei naputtanut ollenkaan, kunnes moottori lämpesi alkoi naputus kuulua. Naputuksen/säksätyksen tuntee ihan sormin kun ottaa vanoksen solenoidista kiinni. Auto kuulostaa aivan Diesel moottorilta

Purin tossa eilen vanoksen ja venakopan. huomasin että toisioketjun(yläketjun)kiristin liikku ihan peukaloa painamalla, kuuluko näin tehdä?voiko ääni kantautua siitä?:think

kiitos jo etukäteen
    Itse painin samanlaisen ongelman kanssa, erona M62-kone. Ainoat osat mitä ei ole vielä vaihdettu on juurikin toisioketjun kiristin, ja koko vanos-yksikkö. Itse odottelen että eräs foorumilainen vaihtaisi omaansa nuo kiristimet, niin tietäisi että katoaako se ääni sillä.

Ketjujen kiristimistä olisi kans kiva saada jotain tietoa, miten tuon toisioketjunkiristimen voi todeta rikkinäiseksi?
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

Comment

• Micou
      Newbiemmer
      • Sep 2009
      • 4
      • Kouvola

Originally posted by Supra^ View Post
      Itse painin samanlaisen ongelman kanssa, erona M62-kone. Ainoat osat mitä ei ole vielä vaihdettu on juurikin toisioketjun kiristin, ja koko vanos-yksikkö. Itse odottelen että eräs foorumilainen vaihtaisi omaansa nuo kiristimet, niin tietäisi että katoaako se ääni sillä.

Ketjujen kiristimistä olisi kans kiva saada jotain tietoa, miten tuon toisioketjunkiristimen voi todeta rikkinäiseksi?

Siis itse olisin asian ymmärtänyt niin että ketjun kiristimen tiivisteestä jos vuotaa öljyä läpi ja liian helposti paineltavissa, se on tällöin entinen osa.korjatkaa jos olen väärässä.

voi olla että vaihdan tohon autoon tulevalla viikolla ton kiristäjän ja laahaimen. mulla nimittäin vaikuttais sille että toi kiristin tihkuu öljyä stefan välistä
      none

Comment

• Bouma
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 3108
        • Tampere

kiitos jo etukäteen
        Tää on ihan normaali ilmiö alkupään E36 325 vanoksissa. Mulla ex E36 rallatti 1,5v ja komeesti toimi. Ihan sama homma, kylmänä ei mitään mut lämpimänä kyllä tuo ääni sitten kuului. En tekisi mitään sinuna mutta tuosta äänestä et pääse eroon kuin vanosta vaihtamalla. Itse vaihdoin yläpään ketjun ja kiristimen, ei vaikutusta. Antaisin asian olla jos auto kerran toimii ja tehoa tuntuisi piisaavan.

Tuolta aiheesta lisää niin huomaat kuinka normaalia tuo ääni on: http://www.btcf.fi/forum/showthread....light=vanoksen
        MB CLS-12 350CGI AMG

MYSTINEN.FI

Comment

• Micou
          Newbiemmer
          • Sep 2009
          • 4
          • Kouvola

Originally posted by Bouma View Post
          Tää on ihan normaali ilmiö alkupään E36 325 vanoksissa. Mulla ex E36 rallatti 1,5v ja komeesti toimi. Ihan sama homma, kylmänä ei mitään mut lämpimänä kyllä tuo ääni sitten kuului. En tekisi mitään sinuna mutta tuosta äänestä et pääse eroon kuin vanosta vaihtamalla. Itse vaihdoin yläpään ketjun ja kiristimen, ei vaikutusta. Antaisin asian olla jos auto kerran toimii ja tehoa tuntuisi piisaavan.

Tuolta aiheesta lisää niin huomaat kuinka normaalia tuo ääni on: http://www.btcf.fi/forum/showthread....light=vanoksen

Joo tehoa kyllä piisaa ja hyvin vetää, tyhjäkäynti ei aaltoile,eikä ole käynnistys ongelmaa.

Vaihdan kuitenkin ton kiristimen, sillä tosiaan näytti että sen stefa vuoti..ja se tuntui todella löysältä:O

Jos ei tolla kiristäjän vaihdolla ala paranee, annan asian olla ja
          saa nähdä jos tulis hommattua jatkossa uusi vanos.

Mulla oli aiemmin 328i coupe, ja siinä ei ollut moista naksumista, mutta kyseisissä malleissahan on jo uudempi vanos

Huomenna tulee uusikiristin ja laahain, katsotaan jos kerkeen vielä huomenna sen vaihtamaan, niin pistän tänne infoa mitä tapahtui,jatkuuko ääni vai loppuiko.
          none

Comment

• Micou
            Newbiemmer
            • Sep 2009
            • 4
            • Kouvola

Joo tehoa kyllä piisaa ja hyvin vetää, tyhjäkäynti ei aaltoile,eikä ole käynnistys ongelmaa.

Vaihdan kuitenkin ton kiristimen, sillä tosiaan näytti että sen stefa vuoti..ja se tuntui todella löysältä:O

Jos ei tolla kiristäjän vaihdolla ala paranee, annan asian olla ja
            saa nähdä jos tulis hommattua jatkossa uusi vanos.

Mulla oli aiemmin 328i coupe, ja siinä ei ollut moista naksumista, mutta kyseisissä malleissahan on jo uudempi vanos

Huomenna tulee uusikiristin ja laahain, katsotaan jos kerkeen vielä huomenna sen vaihtamaan, niin pistän tänne infoa mitä tapahtui,jatkuuko ääni vai loppuiko.
            Noniin! Nyt on Kiristin ja laahain vaihdettu.

Nakuttava ääni hävisi lähes kokonaan.
            ehkä pieni napuna kuuluu vielä, mutta se voi olla jo omaa vainoharhaisuutta.

Nyt käy kone ihan erilailla ja vetääkin paljon paremmin!
            Todellakin se vanha kiristin oli vaihto kunnossa. vuoti välistä kuten jo tossa mainitsinkin.!

Eli kannattaa kattoa kunnolla ketjunkiristin/kiristimet ennen kuin alkaa veikkailee vanosta

Kiittää ja kuittaa!
            none

Comment

• Agge_
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2009
              • 496
              • P town

Professional Vanos repair and rebuild service for your 1994 - 2006 BMW

Englanniksi mutta voi löytää jtn hyödyllistä
              sigpic

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎