m30b32 moottori

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freak
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 2567
    • .

    #16
    Originally posted by T3 View Post
    E23 732i oli alkujaan L-jetronicilla, mutta myöhemmin noihin tuli Motronic. Valmistettu välillä 1979-1986.(Motronicilla)
    On muuten sitten ensimmäinen automerkki/-malli mihin on Motronic laitettu eli ei mikään turha laite ollenkaan.
    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

    Vanha Uuden liiton mies...

    Comment

    • jiikoo-74
      Bimmer Rookie
      • Jul 2009
      • 44
      • hausjärvi

      #17
      Joidenkin vastauksien perusteella saattaisi siis jotenkin kelvollinen moottori olla mutta mitenkäs tuo paino sitten tuossa e30-nokalla?

      Puskeeko jo pahasti vai onko vielä takavetoisen tuntuinen ajettava ?
      http://www.youtube.com/watch?v=imGveIBzezI

      Comment

      • jani
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 5187
        • Kuopio

        #18
        Originally posted by jiikoo-74 View Post
        Joidenkin vastauksien perusteella saattaisi siis jotenkin kelvollinen moottori olla mutta mitenkäs tuo paino sitten tuossa e30-nokalla?

        Puskeeko jo pahasti vai onko vielä takavetoisen tuntuinen ajettava ?
        Todistetusti oikeilla alustan osilla todella nopeita laitteita. Ja varmasti myös takavetoisen tuntuinen ajettava...
        F33 435d Mineral-grau metallic
        K40 K1200s sondermodell

        Comment

        • jiikoo-74
          Bimmer Rookie
          • Jul 2009
          • 44
          • hausjärvi

          #19
          Mutta mitäs hinnasta ootte mieltä? Onhan tuossa kohtuullisen paljon extraa hinnassa normiautoon verrattuna :think
          Last edited by jiikoo-74; 15-09-2009, 15:34.
          http://www.youtube.com/watch?v=imGveIBzezI

          Comment

          • jiikoo-74
            Bimmer Rookie
            • Jul 2009
            • 44
            • hausjärvi

            #20
            Laittakaas nyt vielä lisää näkemyksiä moottorista jne..??
            http://www.youtube.com/watch?v=imGveIBzezI

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #21
              tota , en tiedä M30 tuon taivaallista mutta eikö se nyt ole aika OK lähtökohta projektille jos e30:ssä on toimiva leimattu mörkömoottori? Onko niiden koneiden välillä nyt niin paljon eroa? Jos yksi on sinne konehuoneeseen naitettu niin eikö sinne vaihda helposti toisen samoihin kiinnikkeisiin.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • jiikoo-74
                Bimmer Rookie
                • Jul 2009
                • 44
                • hausjärvi

                #22
                Originally posted by petrolhead View Post
                tota , en tiedä M30 tuon taivaallista mutta eikö se nyt ole aika OK lähtökohta projektille jos e30:ssä on toimiva leimattu mörkömoottori? Onko niiden koneiden välillä nyt niin paljon eroa? Jos yksi on sinne konehuoneeseen naitettu niin eikö sinne vaihda helposti toisen samoihin kiinnikkeisiin.
                Niin siis oikeastaan tarkotin tuon 3,2 litraisen koneen kestävyyttä,painoa ym. verrattuna tuohon 1,8 litraiseen ?

                E30 kopalla suorituskyky/ ajettavuus pikkukoneeseen verrattuna jne..

                Ei siis kyseessä projekti vaan nettiautossa myynnissä oleva "valmis" auto.
                http://www.youtube.com/watch?v=imGveIBzezI

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #23
                  Originally posted by jiikoo-74 View Post
                  Niin siis oikeastaan tarkotin tuon 3,2 litraisen koneen kestävyyttä,painoa ym. verrattuna tuohon 1,8 litraiseen ?

                  E30 kopalla suorituskyky/ ajettavuus pikkukoneeseen verrattuna jne..

                  Ei siis kyseessä projekti vaan nettiautossa myynnissä oleva "valmis" auto.
                  Jos kolmekympin ostaa niin projektin ostaa
                  Käsittääkseni mosa on hyvin kestävä ja hyvin painava
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • Morkai
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 3196
                    • Saarijärvi

                    #24
                    Tommosesta autostahan voi lukea ku kirjottaa vaan Googleen 333i Tolla moottorilla E30 on saanut suoraan tehtaalta.
                    sigpic
                    E23 728iA V8-projekti
                    E38 730D -projekti
                    E39 540iA -projekti
                    I01 i3 -projekti

                    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                    Comment

                    • karhunen
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 490
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by jiikoo-74 View Post
                      Joidenkin vastauksien perusteella saattaisi siis jotenkin kelvollinen moottori olla mutta mitenkäs tuo paino sitten tuossa e30-nokalla?

                      Puskeeko jo pahasti vai onko vielä takavetoisen tuntuinen ajettava ?

                      Kyllähän foorumilta ja mm. e30.de-saitilta löytyy paljon projektistooria E30/M30-autoista, ja pohdintaa kiinnikeratkaisuista.

                      Tosiostajahan käy koeajamassa ja ottaa konkreettisesti selvää ?
                      Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
                      Ex: E30 316i 04/'90
                      Ex: E28 Hartge H5S "528i"

                      Comment

                      • jiikoo-74
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2009
                        • 44
                        • hausjärvi

                        #26
                        Originally posted by karhunen View Post
                        Kyllähän foorumilta ja mm. e30.de-saitilta löytyy paljon projektistooria E30/M30-autoista, ja pohdintaa kiinnikeratkaisuista.

                        Tosiostajahan käy koeajamassa ja ottaa konkreettisesti selvää ?
                        Näinhän se tietysti loppupeleissä menee mutta kun on tuota matkaa koeajolle kuitenkin kohtuullisen paljon niin jotain tietoa olis kiva olla jo ennen kuin päättää lähteä koeajolle, ja sit tietysti vielä se että kannattaako tuollaisella moottorilla varustetusta kolmekympistä maksaa 4te extraa "normaaliin" verrattuna :think
                        http://www.youtube.com/watch?v=imGveIBzezI

                        Comment

                        • jiikoo-74
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2009
                          • 44
                          • hausjärvi

                          #27
                          Originally posted by Morkai View Post
                          Tommosesta autostahan voi lukea ku kirjottaa vaan Googleen 333i Tolla moottorilla E30 on saanut suoraan tehtaalta.
                          No juu tuolla haullahan löytyi jo jonkinnäköistä osviittaa asiasta,eli tuo moottori vois painaa liki 100 kiloa enemmän kuin nuo alle 2-litraiset :think
                          http://www.youtube.com/watch?v=imGveIBzezI

                          Comment

                          • Vee-eit
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 709
                            • Turku

                            #28
                            Vertaa hintaa valmis auto / rakenna itse samanlainen. Kuitenkin tuo on mielestäni kallis. Muuten kone / auto kombinaatio on hyvä.
                            Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                            Comment

                            • jiikoo-74
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2009
                              • 44
                              • hausjärvi

                              #29
                              Originally posted by Vee-eit View Post
                              Vertaa hintaa valmis auto / rakenna itse samanlainen. Kuitenkin tuo on mielestäni kallis. Muuten kone / auto kombinaatio on hyvä.
                              No siinä mielessä se on halpa koska oon ite aika noviisi autonrakennushommissa

                              Mutta sitä ajettavuutta lähinnä mietin kun tuolla 1,8-koneellakin on välillä likellä puskea mutkassa jos ei leiki kytkimellä / kierroksilla

                              Kaveri joka hiukan enemmän ehtiny radoilla pyöriä sanoi pitävänsä hiukan enempi rengaspainetta toisessa päässä mut en muista kummassa
                              http://www.youtube.com/watch?v=imGveIBzezI

                              Comment

                              • Vee-eit
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2004
                                • 709
                                • Turku

                                #30
                                VOIMA työntää eturenkaita linkussa edellään. Sopivalla jousituksella ja iskareilla ongelma on hallittavissa. 1,8 verrattuna tämä kokoonpano on ihan toinen juttu. Käy nyt hyvä mies koeajamassa tuo auto, sitten olet paaaljon viisaampi.
                                Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                                Comment

                                Working...
                                X