tota , en tiedä M30 tuon taivaallista mutta eikö se nyt ole aika OK lähtökohta projektille jos e30:ssä on toimiva leimattu mörkömoottori? Onko niiden koneiden välillä nyt niin paljon eroa? Jos yksi on sinne konehuoneeseen naitettu niin eikö sinne vaihda helposti toisen samoihin kiinnikkeisiin.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
tota , en tiedä M30 tuon taivaallista mutta eikö se nyt ole aika OK lähtökohta projektille jos e30:ssä on toimiva leimattu mörkömoottori? Onko niiden koneiden välillä nyt niin paljon eroa? Jos yksi on sinne konehuoneeseen naitettu niin eikö sinne vaihda helposti toisen samoihin kiinnikkeisiin.
Niin siis oikeastaan tarkotin tuon 3,2 litraisen koneen kestävyyttä,painoa ym. verrattuna tuohon 1,8 litraiseen ?
E30 kopalla suorituskyky/ ajettavuus pikkukoneeseen verrattuna jne..
Ei siis kyseessä projekti vaan nettiautossa myynnissä oleva "valmis" auto.
Niin siis oikeastaan tarkotin tuon 3,2 litraisen koneen kestävyyttä,painoa ym. verrattuna tuohon 1,8 litraiseen ?
E30 kopalla suorituskyky/ ajettavuus pikkukoneeseen verrattuna jne..
Ei siis kyseessä projekti vaan nettiautossa myynnissä oleva "valmis" auto.
Jos kolmekympin ostaa niin projektin ostaa
Käsittääkseni mosa on hyvin kestävä ja hyvin painava
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Kyllähän foorumilta ja mm. e30.de-saitilta löytyy paljon projektistooria E30/M30-autoista, ja pohdintaa kiinnikeratkaisuista.
Tosiostajahan käy koeajamassa ja ottaa konkreettisesti selvää ?
Näinhän se tietysti loppupeleissä menee mutta kun on tuota matkaa koeajolle kuitenkin kohtuullisen paljon niin jotain tietoa olis kiva olla jo ennen kuin päättää lähteä koeajolle, ja sit tietysti vielä se että kannattaako tuollaisella moottorilla varustetusta kolmekympistä maksaa 4te extraa "normaaliin" verrattuna :think
Tommosesta autostahan voi lukea ku kirjottaa vaan Googleen 333i Tolla moottorilla E30 on saanut suoraan tehtaalta.
No juu tuolla haullahan löytyi jo jonkinnäköistä osviittaa asiasta,eli tuo moottori vois painaa liki 100 kiloa enemmän kuin nuo alle 2-litraiset :think
VOIMA työntää eturenkaita linkussa edellään. Sopivalla jousituksella ja iskareilla ongelma on hallittavissa. 1,8 verrattuna tämä kokoonpano on ihan toinen juttu. Käy nyt hyvä mies koeajamassa tuo auto, sitten olet paaaljon viisaampi.
Comment