Pitäisi saada kansi irti tuosta koneesta ja nyt oltaisiin nokkia irroittamassa. Kuulemma vaatii sen erikoistyökalun, millä saa painettua sitä akselia, ettei vaurioidu irroitettaessa. Tällä erikoistyökalulla on hintaa(wetteri) semmoset 1200€, eikä saatavuutta. Minkälaisilla tavoilla olette noita purkaneet?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
S50B30 purku
Collapse
X
-
Tasaisesti pukkeja löysäämällä, ilman mitään erikoiskaluja. Yhtenä kappaleena ovat ainakin s50b32:ssa pysynyt tuolla tavalla.e36 M3 -97 "katukilpuri"
e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448
Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140
-
-
pitäisi alkaa tekemään huoltoa tuohon ämmäläisen S50B30 moottoriin ja heti ensimmäiseksi törmäsin sellaiseen outouteen ettei ajoitusmerkit osu kohdalleen?
mistä löytyy ajoitusohjeet moottoriin?
-kampuralla on merkki kohdallaan
-pakonokka on melkein kohdallaan ihan pieni heitto myöhäiselle päin
-Mutta imunokka on reilusti aikaisella
beisanin sivuilta kun katsoin vanos ohjetta oli niissä kuvissa merkit aina kohdallaan,vaikuttaako tuo vanos systeemi noihin asentoihin kun moottori sammutetaan,voiko vanos jotenkin kääntää sammuneen moottorin nokkia ja palauttaa asennon oikeaksi käynnistettäessä?
nyt oli ensimmäistä kertaa venttiilikoppa irti.
vai onko nokkien ajoitusta muutettu tarkoituksella?
moottori tyrkkäsi harisella hiilikuituisella imukotelolla ja putkistolla hestecin kanssa 318hv/355nm,lastulla vähän alle 300hv/309nm
lastutettuna am worksin penkissä oli 300hv/320nm
huhut kertoivat että koneella olisi ajettu siviilissä +200000km ja nyt 6v rallia ja kerran olisi vaihdettu kiertokangenlaakerit ralli uran aikana.
toivottavasti nokialaisen kuvista saa selvän.
Comment
-
Comment