Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50B30 purku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kal3
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 113
    • Keminmaa

    S50B30 purku

    Pitäisi saada kansi irti tuosta koneesta ja nyt oltaisiin nokkia irroittamassa. Kuulemma vaatii sen erikoistyökalun, millä saa painettua sitä akselia, ettei vaurioidu irroitettaessa. Tällä erikoistyökalulla on hintaa(wetteri) semmoset 1200€, eikä saatavuutta. Minkälaisilla tavoilla olette noita purkaneet?
    635csi -85, e34x2
  • Mica
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 689
    • Häme

    #2
    Tasaisesti pukkeja löysäämällä, ilman mitään erikoiskaluja. Yhtenä kappaleena ovat ainakin s50b32:ssa pysynyt tuolla tavalla.
    e36 M3 -97 "katukilpuri"
    e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448

    Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140

    Comment

    • escort
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 339

      #3
      pitäisi alkaa tekemään huoltoa tuohon ämmäläisen S50B30 moottoriin ja heti ensimmäiseksi törmäsin sellaiseen outouteen ettei ajoitusmerkit osu kohdalleen?
      mistä löytyy ajoitusohjeet moottoriin?
      -kampuralla on merkki kohdallaan
      -pakonokka on melkein kohdallaan ihan pieni heitto myöhäiselle päin
      -Mutta imunokka on reilusti aikaisella

      beisanin sivuilta kun katsoin vanos ohjetta oli niissä kuvissa merkit aina kohdallaan,vaikuttaako tuo vanos systeemi noihin asentoihin kun moottori sammutetaan,voiko vanos jotenkin kääntää sammuneen moottorin nokkia ja palauttaa asennon oikeaksi käynnistettäessä?
      nyt oli ensimmäistä kertaa venttiilikoppa irti.
      vai onko nokkien ajoitusta muutettu tarkoituksella?
      moottori tyrkkäsi harisella hiilikuituisella imukotelolla ja putkistolla hestecin kanssa 318hv/355nm,lastulla vähän alle 300hv/309nm
      lastutettuna am worksin penkissä oli 300hv/320nm

      huhut kertoivat että koneella olisi ajettu siviilissä +200000km ja nyt 6v rallia ja kerran olisi vaihdettu kiertokangenlaakerit ralli uran aikana.

      toivottavasti nokialaisen kuvista saa selvän.
      Attached Files

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎