Hehkutulppa ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tupe_T
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 49
    • Kouvola

    Hehkutulppa ongelma

    Mistäköhän mahtaa johtua, että INPA herjaa sylinterin 1 & 3 hehkutulppa vikaa, vaikka hehkut vaihdettu noin kuukausi takaperin?? :think Auton toimintaan ko. vika ei vaikuta mitenkään.
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Kyseessä ilmeisesti N kone, mistä tulpat on ostettu?
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Tupe_T
      Bimmer Rookie
      • Aug 2008
      • 49
      • Kouvola

      #3
      Originally posted by Rahu View Post
      Kyseessä ilmeisesti N kone, mistä tulpat on ostettu?
      Kyllä kyseessä on M47N-kone. Tulpat on ostettu Motonetistä.

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by Tupe_T View Post
        Kyllä kyseessä on M47N-kone. Tulpat on ostettu Motonetistä.
        Oletko siinä tapauksessa varma että tulpat on oikeat? Et olisi ensimmäinen kuka on laittanut väärät hehkut.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • Tupe_T
          Bimmer Rookie
          • Aug 2008
          • 49
          • Kouvola

          #5
          Originally posted by Rahu View Post
          Oletko siinä tapauksessa varma että tulpat on oikeat? Et olisi ensimmäinen kuka on laittanut väärät hehkut.
          No alunperin INPA ilmoitteli sylinteri 1 hehkusta, niinpä vaihdoin kaikki hehkut samalla kertaa. Sen jälkeen vika hävisi vähäksi aikaa, mutta nyt (noin 2 kk uusilla hehkuilla) taas se ilmoittelee, että sylinterit 1 & 3 hehkutulppa häiriö??

          Jos oisin ostanu väärät hehkut, niin miks se hälyttelee vaan 1 & 3 sylinterii?? Onko muutes M47 ja M47N koneissa eri tyypin hehkut?? :think

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by Tupe_T View Post
            No alunperin INPA ilmoitteli sylinteri 1 hehkusta, niinpä vaihdoin kaikki hehkut samalla kertaa. Sen jälkeen vika hävisi vähäksi aikaa, mutta nyt (noin 2 kk uusilla hehkuilla) taas se ilmoittelee, että sylinterit 1 & 3 hehkutulppa häiriö??

            Jos oisin ostanu väärät hehkut, niin miks se hälyttelee vaan 1 & 3 sylinterii?? Onko muutes M47 ja M47N koneissa eri tyypin hehkut?? :think
            Yleensä vikakoodeja ei tule vaikka on väärät hehkut, mutta mistä sitä tietää miten ne voi käyttäytyä.

            On eri tyypin hehkut, sitähän tässä olen yrittänyt tuoda esille!
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • _chris_
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 442
              • Nokia

              #7
              Katselin tuossa TIS:n ohjeita hehkutulppien vaihtoon. Ohjeen mukaan tarvittaisiin kahta erikoistyökalua: (11 6 050) tulppa-avain ja (12 2 300) jonkinlaiset pihdit johdon liittimelle. Ovatko nuo oikeasti tarpeelliset vaihtotyöhön vai voiko ne korvata joillain "normaaleilla" työkaluilla.
              BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
              Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                #8
                Ei tarvita mitään erikoistyökaluja. Liitin lähtee irti ilman kaluja ja hehkulle pitkä 10 mm hylsy.

                M47/57N koneiden hehkuille on erillinen ohjausyksikkö, joka käyttää tarpeen mukaan vaihtuvaa jännitettä ja itse hehkut ovat omansa. Täysin orkkista vastaavat Berut saa kyllä tarvikeosanakin.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • _chris_
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 442
                  • Nokia

                  #9
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Ei tarvita mitään erikoistyökaluja. Liitin lähtee irti ilman kaluja ja hehkulle pitkä 10 mm hylsy.
                  Ok, kiitti. Näin arvelinkin olevan, mutta olisi ollut ikävä yllätys huomata olleensa väärässä, kun kone on jo levällään...
                  BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                  Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                  Comment

                  Working...
                  X