Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b25 nokkien ajoitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zeik88
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 300
    • Suonenjoki

    m50b25 nokkien ajoitus

    Eli m50b25 ei vanosta. Miten tuo nokkien ajoitus oletteko kahtoneet heittokellolla vai laittaneen rattaa pulttiin katsottuna äärivasemmalle kuten autodata sanoo? tein ite merkit niihin nokkien päihin ja rattaisiin mutta ohje sanoo kyllä että äärivasemmalle niin en nyt oikein tiedä miten toimis tässä.
    chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
    ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Ajoitus nokkien takapäästä, sitä varten ne neliöt siellä on.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #3
      Kyllä siellä autodatassa ihan selkeesti se asia kerrotaan, eikä mitään rattaa pulttiin katsottuna äärivasemmalle.
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        Tässä taidetaan kysyä sitä pulttien asennointia, joka pyrkii estämään sen että löystyessä jako ei muuttuisi kun pultit "makaavat" rattaan kolon reunaan.

        Tee niin että laitat jaon koneesta paikalleen, ei kiristimiä vielä tässä vaiheessa, tuon jälkeen sitten mallaat rattaa siten paikalleen että tuo toiseen reunaan sääntö "suunnilleen" toteutuu..Tuon jälkeen kiristimet ja pultit paikalleen jne. loppu jutut.

        Pelicanpartsissa on myös tyhjentävät ohjeet ajoitukseen, tosin vanokseen mutta käyvät silti.
        Jos Lontoo ei taitu, niin haulla löytyy kyllä ajoitus ohjeet.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • Zeik88
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 300
          • Suonenjoki

          #5
          tuleeko sen pakonokan ison rattaan nuolikin oisoittaa ylöspäin kun nokat o vaaka tasossa kannen kanssa..siis ne neliöt.

          Olen ymmärrätäny et kun nokkien neliöt on vaakatasossa kanteen nähden tulee kaikkien rattaiden nuolten oisoittaa ylöspäin?? ja kampi on tietenkin ykk kohdassa.
          chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
          ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

          Comment

          • Masahi
            Bimmer Rookie
            • Mar 2008
            • 46
            • Siilinjärvi

            #6
            Kyllä se noin menee niin kuin itse sanoit.

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #7
              Originally posted by Zeik88 View Post
              tuleeko sen pakonokan ison rattaan nuolikin oisoittaa ylöspäin kun nokat o vaaka tasossa kannen kanssa..siis ne neliöt.

              Olen ymmärrätäny et kun nokkien neliöt on vaakatasossa kanteen nähden tulee kaikkien rattaiden nuolten oisoittaa ylöspäin?? ja kampi on tietenkin ykk kohdassa.
              Originally posted by Masahi View Post
              Kyllä se noin menee niin kuin itse sanoit.
              Menee niin pitkään kun vehkeet on orkkis tasoissa, hiukan kun hieraistaan pinnasta, laitetaan eri pahvia jne..Ei enää nuoli teoria pidäkkään paikkaansa.

              Edelleen, tarvittava tieto löytyy sieltä Pelicanpartsista jos ei muuten aukea.
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • j.laitine
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2008
                • 282
                • Jyväskylä

                #8
                kysytäänpä nytten täälläkin vielä, että olenko ymmätänyt aivan oikein.. vanos moottorin ajoituksen säädön.. Ensin kun kasataan nuo pyörät näin että nuo nokkien "pultit" tulee suhteessa toisiinsa keskelle..



                Sitten tuohon laitettaan ne levyt ja pultit paikoilleen (pakonokkaan) sormi tiukkuuteen. imunokkaan myös se levy paikoilleen, jonka jälkeen käännetään myötäpäivään ketjua niin paljon kuin menee jonka jälkeen laitaan vanos paikoillee ja kiristetaan pakonokan pultit??
                Audi s4 b5
                e21 323 (Ikuisuus rojekti)
                M3 3.0 Cabriolet (Air ride) s54b32 sc


                Ex:BMW e36 M-sport cabriolet, e36 328 M-sport touring, e30 325 (2,7) touring, e34 525tds touring, e30 316 coupe, e30 325 coupe,

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎