Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 moottori ja nokka-akselin asentunnistin mysteeri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    M60 moottori ja nokka-akselin asentunnistin mysteeri

    Kylmäkäynti- ja tärinävikaa ihmetellessä tuli nypättyä omasta M60B30 nokka-akselin tunnistin irti auton käydessä, eikä mitään havaittavaa eroa synny. Koeajolenkillä edelleen sama juttu, ei mitään eroa. Auto myös lähtee käyntiin ihan normaalisti oli anturi sitten kiinni tai ei ja jatkaa käyntiään ihan samanmoisesti kun anturin tökkää takaisin.

    Anturilta on mitattu vastus, se on ok, samoin skoopattu ulostulo aikanaan ja sekin oli ok. Jos johto on osittain poikki, ei näistä kuitenkaan mitään ihmeempää välttämättä näy.

    Voisiko joku käydä kokeilemassa ehjästä ja normaalisti toimivasta tuleeko mitään eroa anturin irroituksesta? Tai jos joku tietää mitä funktiota tällä anturilla on (muutakuin että ilman sitä ei voi toimia sekventiaaliruisku ja -sytkä, mutta miten ero ilmenee) / mitä tapahtuu sen hajotessa, auttaisi sekin ihmettelyssä.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #2
    Originally posted by Cell View Post
    Kylmäkäynti- ja tärinävikaa ihmetellessä tuli nypättyä omasta M60B30 nokka-akselin tunnistin irti auton käydessä, eikä mitään havaittavaa eroa synny. Koeajolenkillä edelleen sama juttu, ei mitään eroa. Auto myös lähtee käyntiin ihan normaalisti oli anturi sitten kiinni tai ei ja jatkaa käyntiään ihan samanmoisesti kun anturin tökkää takaisin.

    Anturilta on mitattu vastus, se on ok, samoin skoopattu ulostulo aikanaan ja sekin oli ok. Jos johto on osittain poikki, ei näistä kuitenkaan mitään ihmeempää välttämättä näy.

    Voisiko joku käydä kokeilemassa ehjästä ja normaalisti toimivasta tuleeko mitään eroa anturin irroituksesta? Tai jos joku tietää mitä funktiota tällä anturilla on (muutakuin että ilman sitä ei voi toimia sekventiaaliruisku ja -sytkä, mutta miten ero ilmenee) / mitä tapahtuu sen hajotessa, auttaisi sekin ihmettelyssä.
    Mun M62B35TÜ ei ainakaan tyhjäkäynnille tapahtunut mitään kun nyppäsi irti kone käynnissä. Tietenkin ajettaessa puuttui sitten väännöt ja tehot kokonaan kun paska ei osannut vanosta säätää Mutta ei tosiaan tuossa romussa tyhjäkäynnillä eroa.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Ok, saattaa siis olla ominaisuus, nyt kun joku M60-omistaja vielä käy tempaisemassa omastaan sen irti niin saadaan varmuus Missäs kaikki E38-miehet on joilla ois "uusia" ja hyviä M60?
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎