Announcement

Collapse
No announcement yet.

318iS M42B18 T?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW-87
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 66

    318iS M42B18 T?

    Olisi hyvinkin harvinainen E30 malliseen 318is tekniikka tiedossa ja olen saanut hieman tarpeekseni näistä alle 100 hummasist.
    Olisiko kellää hieman tietoa tälläisestä turbo projektista, eli onko huono aihio.
    Esim. Tuleeko kalliiksi ruveta tätä ahtaamaan kun on 2 nokka-akselia ja 16 venttiiliä.
    Ja tuleeko tälläisestä projektista hyvin hankala esimerkiksi kaik maailman säädöt ja kun oma aihio on VÄHÄPÄÄSTÖINEN vuosimallia -90 316i.
    Tämä ei ole pelkkää haaveilua vaan tarkoitus myös pyrkiä tuohon ahtaamiseen.
    Tulisiko kalliimmaksi ahtaa tämä tekniikka vai esimerkiksi pari pyttyy isompi 320i tekniikka.
    Aihioo en ole vaihtamassa enkä ostamassa enää toista tilalle koska tämän ikäiset korit ei ole enää hyvässä kunnossa ja meikäläiselle riittää tämän hetkiset pelti/kori työt.
    Last edited by Xhawk; 04-10-2009, 18:25. Reason: Siirretty Roclan selityksen mukaisesti
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by BMW-87 View Post
    Olisi hyvinkin harvinainen E30 malliseen 318is tekniikka tiedossa ja olen saanut hieman tarpeekseni näistä alle 100 hummasist.
    Olisiko kellää hieman tietoa tälläisestä turbo projektista, eli onko huono aihio.
    Esim. Tuleeko kalliiksi ruveta tätä ahtaamaan kun on 2 nokka-akselia ja 16 venttiiliä.
    Ja tuleeko tälläisestä projektista hyvin hankala esimerkiksi kaik maailman säädöt ja kun oma aihio on VÄHÄPÄÄSTÖINEN vuosimallia -90 316i.
    Tämä ei ole pelkkää haaveilua vaan tarkoitus myös pyrkiä tuohon ahtaamiseen.
    Tulisiko kalliimmaksi ahtaa tämä tekniikka vai esimerkiksi pari pyttyy isompi 320i tekniikka.
    Aihioo en ole vaihtamassa enkä ostamassa enää toista tilalle koska tämän ikäiset korit ei ole enää hyvässä kunnossa ja meikäläiselle riittää tämän hetkiset pelti/kori työt.

    Haku on paras ystäväsi, vastaavaa keskustelua löytyy erittäin paljon tältäkin palstalta.

    318is tekniikka ei ole hyvin harvinainen, ei toki yleinenkään, mutta varmasti sellaisen saat ostettua viikossa tarvittaessa.

    320i on selkeästi laiskempi kuin 318is

    Halvempi on vaihtaa 6 sylinterinen, vähäpäästöisen jälkiahtamisen takia saat varata ainakin minimissään 1,5Ke lisää budjettia päästötestiin, toimivan jälkiahtamiseen minimi budejetti lienee ainakin 3Ke.

    Suomessa on suhteellisen vähän jälkiahdettuja vähäpäästöisiä autoja, tarvittavaa "pussitestiä" pidetään hankalana läpäistä, tosiasiassa monikaan ei ole yrittänyt. Yrittäneet eivät aina ole läpäiseet testiä ensiyrityksellä.

    Myös autosi alusta ja jarrut vaativat huomattavia päivityksiä leimalle.

    Ehkä tämäkin olisi kuulunut tekniikkaa palstalle, ehkä projekti puolelle kirjoittaminen saisi odottaa sitä, että asian eteen olisi tehty jotain konkreettista.
    Olli.

    Comment

    • BMW-87
      Bimmer Rookie
      • Feb 2004
      • 66

      #3
      Kiitän ja kumarran.

      Noniimpä tietyst olis se pitäny arvat että hyvän muistin kanssa en pitkälle taas päässy
      Joo eli tuli unohdettua vallan se vajaa kahde tonni päästömittaukset, prkl.
      Ehkä hieman turhaa ruvet näin vanhasta autosta maksamaan päästömittauksesta niin paljoo.
      Olisiko järkevää tilata kenties saksasta auto, siellä kun on korit hyvässä kunnossa.
      Tälläinen kun ei vähäpäästöinen 320i -87?

      Comment

      • kari@p
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 76

        #4
        Suosittelen, että suosiolla hankkit 325.n niin pääset alustan kanssa helpommalla ja loppupelissä varmasti halvemmallakin

        Originally posted by BMW-87 View Post
        Noniimpä tietyst olis se pitäny arvat että hyvän muistin kanssa en pitkälle taas päässy
        Joo eli tuli unohdettua vallan se vajaa kahde tonni päästömittaukset, prkl.
        Ehkä hieman turhaa ruvet näin vanhasta autosta maksamaan päästömittauksesta niin paljoo.
        Olisiko järkevää tilata kenties saksasta auto, siellä kun on korit hyvässä kunnossa.
        Tälläinen kun ei vähäpäästöinen 320i -87?
        ex Bemut:

        Bmw 315 81,
        Bmw 316 83,
        Bmw 320 88
        Bmw 325td 92

        Comment

        • StreetA
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2005
          • 296
          • ?

          #5
          Eikä sitä 325:ta tarvi hankkia,hankit vaan alkuperäsen 318is:än niin on sama alusta kun tuossa 325:ssa jos kerran olit jo mietiskelly tuota m42 virittelyä..

          Comment

          • BMW-87
            Bimmer Rookie
            • Feb 2004
            • 66

            #6
            Jees

            Se on kyl että alustan kannalta on parempi hankkia se 325, eikö tossa 320:ses on vielä rummut takana?
            Tarkotuksena on tehdä turbo projekti siitä mallista mikä on parhain siihen hommaan.
            Luultavasti tämä 325 on kyllä paras vaihtoehto.
            Olen kuullut jotain et kannattaa käyttää ahtaamises 320i tekniikan lohkoa ja kantta?
            Onko tossa mitään järkeä?

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎