Announcement

Collapse
No announcement yet.

6-syl turbopakosarja+jaettu laippa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1144
    • Tornio

    6-syl turbopakosarja+jaettu laippa

    törmäsin pakosarjaan missä jaettu laippa,ja putket oli vedetty näin toiseen reikään 2,6,4 ja toiseen 1,3,5

    onks tuo ihan toimiva systeemi?ku ite olen käsittäny et 1,2,3 ja 4,5,6 tulis omaan reikään..

    miten on oikein?
    muuten oli kyl ihan ok näkönen sarja..
  • vexu524tdic
    BTCF Member
    • Jan 2004
    • 776
    • Gallia = Kinnula

    #2
    Originally posted by afafaf View Post
    törmäsin pakosarjaan missä jaettu laippa,ja putket oli vedetty näin toiseen reikään 2,6,4 ja toiseen 1,3,5

    onks tuo ihan toimiva systeemi?ku ite olen käsittäny et 1,2,3 ja 4,5,6 tulis omaan reikään..

    miten on oikein?
    muuten oli kyl ihan ok näkönen sarja..
    Sytytysjärjestystä seuraava putkitus > 153 ja 624. Kolme perättäistä samaan kanavaan.
    e70 X5 3.0sd -08
    f30 320i xdrive -16
    e30 325i Cabriolet -88 M52b28
    e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
    e30 316 -88 2,2TIC M10
    e21 323i -81 ruostekasa...

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Originally posted by vexu524tdic View Post
      Sytytysjärjestystä seuraava putkitus > 153 ja 624. Kolme perättäistä samaan kanavaan.
      Ja sellaisena ei ole kyllä järkevä.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • ViperHawk
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2005
        • 312
        • Joensuu

        #4
        Vakiona löytyy BMW:stä järkevä pakosarja....eli 1-3 sylinterit ja 4-6 syliinterit on liitetty omiin putkiinsa. Näin ainakin aika monesta suoran kutosen liittyvistä teksteistä oppinut.

        No yrintämpä selittää

        Tapa yksi:
        Suorassa kuusisylinterisessä polttomoottorissa on sylinterit 1,2 ja 3, sylinterit ja 4, 5 ja 6 on vedetty omiin pakoputkiinsa. Yritetään hahmottaa kummasta putkesta tulee milläkin hetkellä pakopulssi ulos
        Vaikkapa seuraavanlaisella kuvalla:
        1-5-3-6-2-4
        O X O X O X
        X O X O X O
        Kuvassa ylimmässä rivissä on sytytysjärjestys. Keskimmäisella rivillä on 4-6 sylinterien pakoputki ja alimmalla rivillä 1-3 sylinterien pakoputki. X-tarkoittaa että pakopulssia ja O putkea josta ei tule mitään samalla hetkellä ulos.

        Tapa kaksi:
        Sama moottori, mutta sylinterien 1,5 ja 3 putket samassa ja sylinterien 6,2,4 putket samassa
        1-5-3-6-2-4
        O O O X X X
        X X X O O O
        Eli keskimmäinen rivi kuvaa sylinterien 6,2 ja 4 pakoputkea ja alimmainen rivi kuvaa sylinterien 1,5 ja 3 pakoputkea.

        Ymmärtääkö kukaan? Käsitänkö asian oikein?

        No kuitenkin....parempi tapa on tapa 1, koska pakokaasut poistuvat tasaisemmin.moottorista.
        E30 -90 320i

        Comment

        • Jamppa1983
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 739
          • Pirkanmaa

          #5
          Näin se taitaa mennä, mutta tuskimpa näissä yleisimmissä projekteissa se suurin murhe on. Saman mittaiset putket suurinpiirteen niin ollaan jo tarpeeksi pitkällä hifistelyssä ja halkaisia max pakovettiili. Minun mielipide, viisaammat korjatkoon. Siis jos mahtuu paikalleen niin sinne vaan.
          Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

          M3 e90 & "M3" e30 turbo

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎