Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 ja M52 Lambda anturista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    M50 ja M52 Lambda anturista

    Eikös kaikissa kyseisissä konemalleissa ole Lambda anturi? Ihmettelen vaan kun hankin "uuden" etuvaimentimen/katalysaattorin joka on
    vm. -97 320i bemusta niin siinä putkessa ei ole paikkaa lambda anturille :shock: Kuitenkin BMW Parts Catalog näyttäisi, että vm. -92 (oma autoni) olisi sama putki kuin vm. -97. Pirukaan tästä selvää ota. Täytyy sit vaan tehdä siihen paikka lambdalle. Mutta ihmettelen vaan etä miten ihmeessä se kone ja katti toimii ilman lambdaa... :juo
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    #2
    Joo, katsoin tarkemmin BMW Parts Catalogia ja kyllä ne ovat sittenkin eri varaosa numerolla. Kuvat vaan on ihan samat. Mutta silti ihmetyttää tuo Lambdan puuttuminen? Onkos tietoa että missä tuossa autossa sitten on labda ollut? Ja mahdanko saada sopimaan tuota vm -97 putkistoa omaan vm. -92 bemuun? :|
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      #3
      On sielä lambda oltava! Mutta se on sitten varmasti pakosarjan puolella. Onkos pakosarjoissa kahta eri mallia kuten näissä??
      --->Veikkaampa että bmw:n insinöörit on viisastunu noiden uudempien vuosimallien kanssa ja laittaneet lambdan sinne lähemmäs moottoria. Sama ilmiö tapahtunut muistaakseni myös M3:sen putkiston suhteen...
      Mutta tämähän on vaan veikkaus... :wink:
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • antti79
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 2499
        • Littoinen

        #4
        Originally posted by Gonzalez
        On sielä lambda oltava! Mutta se on sitten varmasti pakosarjan puolella. Onkos pakosarjoissa kahta eri mallia kuten näissä??
        --->Veikkaampa että bmw:n insinöörit on viisastunu noiden uudempien vuosimallien kanssa ja laittaneet lambdan sinne lähemmäs moottoria. Sama ilmiö tapahtunut muistaakseni myös M3:sen putkiston suhteen...
        Mutta tämähän on vaan veikkaus... :wink:
        Pakkohan sen noin on olla kun ei se ilman lambadaa oikeen toimi! Täytyykin katsoa jos noista pakosarjoista löytyis tietoa.
        sigpic
        Originally Posted by jari kihlman
        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

        Comment

        • antti79
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 2499
          • Littoinen

          #5
          Jep, siellähän se paikka lambdalle on, eli pakosarjassa eli ei sovi tuo putki mulle suoraan vaan täytyy sitten tehdä paikka lambdalle. Onkos M52:ssa 2 kpl lambdoja kun tuossa kuvassa olis ainakin paikka kahdelle:
          sigpic
          Originally Posted by jari kihlman
          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎