Announcement

Collapse
No announcement yet.

740ia (M62)- käyntiongelmia,öljyistä jne..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juzu3
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 237

    740ia (M62)- käyntiongelmia,öljyistä jne..

    Kysymys 1

    Mikä mahtaa aiheuttaa pientä nykimistä autossa tasakaasulla ajettaessa n.80-90kmh? Samalla kuuluu hetkellinen rohiseva ääni. Ilmiötä ei tapahdu kun vauhtia laskee tai nostaa n.20kmh ja ajelee siinä tasakaasulla?

    Toinen askarruttava asia on että tuntuu välillä kuin kaasu hirttäisi kiinni,ei pohjaan asti mutta niin että P-asennossa kierrokset nousee hitaasti 1000->2000rpm ja esimerkiksi ilman kaasua D-päällä lipuessa auto kulkee tavallista kovempaa? Tätä ei tapahdu koko ajan vaan sillointällöin.

    Ja autona siis 740ia M62 motilla ja stepillä...:think

    Kysymys 2

    Mitä öljyä tuohon koneeseen suosittelette? Entä mitkä tulpat kannattaa laittaa? Tekeekö motonetin tiivisteillä yhtään mitään jos ne meinaa esim. venttiilikoppaan vaihtaa? En searchilla vastauksia näihin löytänyt..


    Kiitos!
    VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
    MB Vito 116cdi 4x4 special
    BMW E92 320d
    Kawasaki Z750
    EX:
    E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95
  • juzu3
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 237

    #2
    kukaan ei osaa vastata?:think edes öljyistä...
    VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
    MB Vito 116cdi 4x4 special
    BMW E92 320d
    Kawasaki Z750
    EX:
    E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      #3
      Puoli nyt on hiukka väärä..Ongelmat osio lienee parempi.

      Mutta, asiaan.

      Koneen käyttäytymisestä en osaa sanoa muuta kuin että vikakoodit lukuun ja niistä tulkkailemaan missä voisi vikaa olla.
      Kaasuvaijeriin hiukan vaikka wd40:stä niin johan taas luistaa, olettaen että jumittaa.

      Öljyt, castrolli lienee parasta, magnateccia vain sisään. Teboil diamond jne toimii myös, mutta vaihtaisin siinä tapauksessa tiheämpään.
      Tulpaksi ehdottomasti NGK..Kokemusten perusteella toimivat parhaiten, toki jos rahaa piisaa niin Densot.
      Motonetin tiivistesarjat on pitkälle samaa kuin muillakin, febi-bilstein useinmiten valmistaa nuo kumitiivisteet tarvikkeena, samaa merkkiä Bmw käyttää orkkiksenakin.
      Muista venakoppien tiivisteitä uusiessa vaihtaa myös ne pulttien alla olevat kumiholkit, noita saa marmoritiskiltä muistaakseni noin 50cent kappalehintaan.
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • Jusaus
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1124
        • Kajaani

        #4
        Samaa kierrosten nousemista teki mun M60, tyhjäkäyntimoottorin putsaus auttoi paljon, enää ei käy kierrokset kuin 2-3krt kuussa 1000rpm paikkeilla muutamaksi sekunniksi.
        Nyk: GSX1300R -00
        Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
        ---------------------------------------------
        -Official member of BTCF-Sauna Team-
        ---------------------------------------------

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #5
          Originally posted by juzu3 View Post
          Kysymys 2

          Mitä öljyä tuohon koneeseen suosittelette? Entä mitkä tulpat kannattaa laittaa? Tekeekö motonetin tiivisteillä yhtään mitään jos ne meinaa esim. venttiilikoppaan vaihtaa? En searchilla vastauksia näihin löytänyt..


          Kiitos!
          Mun mielipide on että ei castroleita. Mulla alko samoihin aikoihin kuulumaan ihan älyttömän kovaa säksätystä vanoksesta/sen lähistöltä kun vaihdoin magnatecit, ja vaihdoin juurikin vaan sen takia kun kaikki niitä kehui. Teboilin diamondit laitoin sen jälkeen, eipä se ääni mihinkään muuttunut, ens viikonloppuna taas vaihto edessä, tällä kertaa kaikkien haukkumaa mobil1:stä, sitä öljyä millä se kävi hiljaa ennenku vaihdoin.....


          Tuohon toiseen autoon (M52B28) laitan ilman muuta magnatecit, mutta jotenkin en voi suositella M62:een, vaikka tuo mun ääni varmaan öljyistä johdukkaan.

          Siinä vielä linkki ihanaan saundiin castroleilla http://www.youtube.com/watch?v=muRWks7pWNc



          Originally posted by Jusaus View Post
          Samaa kierrosten nousemista teki mun M60, tyhjäkäyntimoottorin putsaus auttoi paljon, enää ei käy kierrokset kuin 2-3krt kuussa 1000rpm paikkeilla muutamaksi sekunniksi.
          Eipä taida M62-koneessa olla tuollaista.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • juzu3
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 237

            #6
            tyhjäkäyntimoottorille en itse antaisi ääntä myöskään sen takia että tämä tuntuu kaasupolkimessakin samalta kuin painaisi vakionopeudensäätimen +napista lisää kaasua? Eli poljin menee osittain löysäksi? Oma veikkaus liittyisi jotenkin tohon vakkariin..tiedä sitten, täytyy yrittää vain tutkia kun auton lähelle pääsee.

            Kiitoksia vastauksia vaikka tosiaan on epähuomiossa väärälle puolelle saattanut mennä.
            VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
            MB Vito 116cdi 4x4 special
            BMW E92 320d
            Kawasaki Z750
            EX:
            E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

            Comment

            • Jaska.T
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1527
              • TaNpere

              #7
              Omaani laitoin öljyksi Mobil 0w40 (muistaakseni) eli se mitä mobilin sivut suosittelee. Aikaisemmin olen ollut 100% Castrolinmies mutta tässä autossa tuo Mobil toimii loistavasti

              G30 530e Msport
              -------------------------------------------------
              F30 330e Msport
              E60 525d Msport LCI
              E39 530d Touring
              Ex E46 320i coupé
              Ex AC Schnitzer S5 3.0d
              Ex ALPINA B6
              Ex E34 525i Touring
              Ex E36 328i Coupe
              Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
              Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
              Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
              Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
              Never Drive Faster Than
              Your GuardianAngel Can Fly

              Comment

              • Jusaus
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1124
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by Supra^ View Post

                Eipä taida M62-koneessa olla tuollaista.
                Osa nro. 23
                Nyk: GSX1300R -00
                Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                ---------------------------------------------
                -Official member of BTCF-Sauna Team-
                ---------------------------------------------

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎