520i vm. -96 onko kellään koskaan mennyt kansi, kannentiiviste? luulen, että autossani voisi olla kyseinen remontti edessä!?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kansi ja kannentiiviste?
Collapse
X
-
Ja varmaan vähintään yhtä monta turhaa kansiremonttia on tehty vain sen takia, että nestevuotojen takia järjestelmään menee ilmaa ja lämmöt alkaa seilaamaan.
Vuodot ja oikea nestemäärä / kunnollinen ilmaus kannattaa toki tarkistaa ensin ennen kuin aloittaa kansiremontin.
Mahdollisia vuotopaikkoja ovat mm. termostaattikotelon, jäähdyttimen tai paisuntasäiliön murtumat, vuotavat ilmausruuvit jne.Last edited by Havis; 05-11-2009, 12:39."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Kirsi View Post520i vm. -96 onko kellään koskaan mennyt kansi, kannentiiviste? luulen, että autossani voisi olla kyseinen remontti edessä!?---- Bee äm dapl juu ----
Comment
-
-
Tuohon m52 moottoriin on maailman sivu tehty enemmän turhia kansiremontteja kuin mihinkään muuhun. Eli on oikeasti TODELLA harvinaista että tästä koneesta saisi kansipahvin kärähtämään, eikä missään tapauksessa se menekkään ilman satojen kilometrien ajelua ilman vesiä....eikä välttämättä sittenkään.
Väittäisin että 9 kansiremppaa kymmenestä tehdään näihin turhan takia.
Oikeasti ne lämpöongelmat löytyy rikkinäisestä vesipumpusta, rikkinäisestä kiertovesipumpusta/venttiilistä, jumittavasta termostaatista, hajonneesta viskosta tai pienestä vuodosta letkuissa tai 9/98-vanhemmissa haljenneesta paisuntasäiliöstä joka vetää ilmaa kiertoon ja saa aikaiseksi lämpöongelmia.
Yksi syy on myös vaihdettu vesipumppu ja sen jälkeen huonosti tehty ilmaus....lue: tekemätön ilmaus.
Eli kun kaikki nämä edelliset on ENSIN suljettu ehdottoman varmasti laskuista, voi käydä tsekkaamassa pakokaasutestin jäähdytysvedestä. Vasta mikäli tämä varmistaa kansipahvin palaneen, voi pahvinvaihtoa alkaa suunnittelemaan.
90%:n varmuudella siis kyse EI kuitenkaan nytkään ole kansipahvista.
Comment
-
Comment