Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kansi ja kannentiiviste?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kirsi
    Newbiemmer
    • Nov 2009
    • 7
    • Helsinki

    Kansi ja kannentiiviste?

    520i vm. -96 onko kellään koskaan mennyt kansi, kannentiiviste? luulen, että autossani voisi olla kyseinen remontti edessä!?
  • Diesel Performance
    Banned
    • Sep 2009
    • 37
    • Iisalmi

    #2
    Kokeile searchilla hakea. Aiheesta paljon keskustelua ja vastaten aiheeseen niin on halennut kansia ja mennyt kannentiivisteitä lämpöjen liiallisen nousujen takia yms.

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1838
      • Kotona/Poissa

      #3
      Ja varmaan vähintään yhtä monta turhaa kansiremonttia on tehty vain sen takia, että nestevuotojen takia järjestelmään menee ilmaa ja lämmöt alkaa seilaamaan.

      Vuodot ja oikea nestemäärä / kunnollinen ilmaus kannattaa toki tarkistaa ensin ennen kuin aloittaa kansiremontin.

      Mahdollisia vuotopaikkoja ovat mm. termostaattikotelon, jäähdyttimen tai paisuntasäiliön murtumat, vuotavat ilmausruuvit jne.
      Last edited by Havis; 05-11-2009, 12:39.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • jamoc8
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 277
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Kirsi View Post
        520i vm. -96 onko kellään koskaan mennyt kansi, kannentiiviste? luulen, että autossani voisi olla kyseinen remontti edessä!?
        Ei näissä kansi mene halki niin herkästi kuin vanhemmissa, tiiviste vain hajoo. Ainakin allekirjoittaneella kävi niin.
        ---- Bee äm dapl juu ----

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Tuohon m52 moottoriin on maailman sivu tehty enemmän turhia kansiremontteja kuin mihinkään muuhun. Eli on oikeasti TODELLA harvinaista että tästä koneesta saisi kansipahvin kärähtämään, eikä missään tapauksessa se menekkään ilman satojen kilometrien ajelua ilman vesiä....eikä välttämättä sittenkään.
          Väittäisin että 9 kansiremppaa kymmenestä tehdään näihin turhan takia.
          Oikeasti ne lämpöongelmat löytyy rikkinäisestä vesipumpusta, rikkinäisestä kiertovesipumpusta/venttiilistä, jumittavasta termostaatista, hajonneesta viskosta tai pienestä vuodosta letkuissa tai 9/98-vanhemmissa haljenneesta paisuntasäiliöstä joka vetää ilmaa kiertoon ja saa aikaiseksi lämpöongelmia.
          Yksi syy on myös vaihdettu vesipumppu ja sen jälkeen huonosti tehty ilmaus....lue: tekemätön ilmaus.
          Eli kun kaikki nämä edelliset on ENSIN suljettu ehdottoman varmasti laskuista, voi käydä tsekkaamassa pakokaasutestin jäähdytysvedestä. Vasta mikäli tämä varmistaa kansipahvin palaneen, voi pahvinvaihtoa alkaa suunnittelemaan.
          90%:n varmuudella siis kyse EI kuitenkaan nytkään ole kansipahvista.

          Comment

          • amot
            Bimmer Rookie
            • Jul 2009
            • 52
            • Tampere

            #6
            Originally posted by Hemi View Post
            Tuohon m52 moottoriin on maailman sivu tehty enemmän turhia kansiremontteja kuin mihinkään muuhun....
            Päteekö edellä mainitut asiat myös M50-koneeseen?

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by amot View Post
              Päteekö edellä mainitut asiat myös M50-koneeseen?
              Ei tietenkään, vaikka kyllä näihinkin enempi puolet tehdään kansiremonteista turhina.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎