Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 ruiskusta b23 koneen kanssa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by Sami320
    sanokaas voisko ton auton ajella leimalle tolla 2litrasen ruiskuilla kun pitäs saada tuo auto leimalle, ja pois tän hetkisestä sijoitus paikasta saiskohan jollain vippas konstilla sen verran lisää bensaa koneelle et uskaltas ajaa tolla noin 100km. ilman varaa et menee laihalle.
    Pari naksua ilmamäärämittarilta jousta löysemmälle ja auto tulille. Älä aja kaasupohjassa pitkiä aikoja niin se suutinten lyhyempi maksimiaukioloaika ei varmaankaan haittaa..

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #17
      Originally posted by Kyytsis
      Pari naksua ilmamäärämittarilta jousta löysemmälle ja auto tulille. Älä aja kaasupohjassa pitkiä aikoja niin se suutinten lyhyempi maksimiaukioloaika ei varmaankaan haittaa..
      Nyt haluan selvennystä teoreettinen selitys miksi ilmamäärämittarin jousta löysätään seoksen rikastamiseksi!

      Se jousi siis säätää vissiin sitä paljo ruiskulle menee bensaa? ja tunnistaa sen siitä stnan liukupinnasta? eli tuolla jousella ei ole kuin minimaalinen vaikutus siihen itse läppään joka antaa koneelle happea? koska jousta löysätessähän läppäkin "löystyy" ja päästää näin helpommin enemmän ilmaa koneeseen? mut taidanpi taas olla hakoteillä joten en selitä lisää tähän enää, viisaat valaiskoot
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • Meisseli
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 1003
        • Kotka

        #18
        Originally posted by Supra^
        koska jousta löysätessähän läppäkin "löystyy" ja päästää näin helpommin enemmän ilmaa koneeseen? mut taidanpi taas olla hakoteillä joten en selitä lisää tähän enää, viisaat valaiskoot
        Hämmentävä selostus. Jousi on siellä siksi, että se vastustaa läpän aukeamista. Kun moottori imee X määrän ilmaa, aukeaa läppä vaikka Z astetta. Nyt kun jousta löysätään, imee moottori edelleen about X määrän ilmaa (ei se läppä sitä ilman kulkua niin valtavasti vastusta), mutta löysemmän jousen takia läppä pääsee aukeamaan Z+Y astetta. Tällöin myös bensiiniä syötetään enemmän, koska boksi luulee koneen hörppivän enempi ilmaa.
        Eioo penaria alla enää.. :(

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #19
          Originally posted by Meisseli
          Hämmentävä selostus. Jousi on siellä siksi, että se vastustaa läpän aukeamista. Kun moottori imee X määrän ilmaa, aukeaa läppä vaikka Z astetta. Nyt kun jousta löysätään, imee moottori edelleen about X määrän ilmaa (ei se läppä sitä ilman kulkua niin valtavasti vastusta), mutta löysemmän jousen takia läppä pääsee aukeamaan Z+Y astetta. Tällöin myös bensiiniä syötetään enemmän, koska boksi luulee koneen hörppivän enempi ilmaa.
          ookoo, tää selvens homman, kiitos
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎