Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10B18 ei saa bensaa... (kiire, perjantai lähestyy)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Noxman
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 136
    • Kokkola

    M10B18 ei saa bensaa... (kiire, perjantai lähestyy)

    Joo eli auto on TV [email protected] ja ongelma on että moottorille menee bensaa, moottorista tulee pois bensaa(paluuletkusta, muualta ei huomattavia määriä :lol mutta tulpat ovat kuivat, eli mikä on ongelma :?:
    - E32 735iA - E38 750iAL -
  • Japi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 276
    • Espoo

    #2
    Re: M10B18 ei saa bensaa... (kiire, perjantai lähestyy)

    Originally posted by Noxman
    Joo eli auto on TV [email protected] ja ongelma on että moottorille menee bensaa, moottorista tulee pois bensaa(paluuletkusta, muualta ei huomattavia määriä :lol mutta tulpat ovat kuivat, eli mikä on ongelma :?:
    Mittaa tuleeko suuttimille jännitettä startattaessa.
    Jos ei:
    - saako ohjausboksi puolalta kierroslukutiedon
    - saako ohjausboksi ilmamäärämittarilta tietoa
    - saako ohjausboksi lämpötila-antureilta tietoa

    Oleellisin on tuo kierroslukutieto. Ilman sitä suuttimia ei auota lainkaan, joka saattaisi olla tässä tapauksessa lähin arvaus.
    Muiden arvojen puuttuminen puolestaan vaikuttaa suutinten aukioloaikaan.
    "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
    -Tuntematon
    ex-E30 318i -87
    droF Mondeo STW (eka ja vika...)

    Comment

    • tihuovin
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1422
      • Oulu

      #3
      Omassa motronic myllyssä on kaksi anturia kytkinkopassa (oli se sitten manuaali tahi automaatti), katso täältä lisää.

      Jos toinen antureista, eli kampiakselin asento tunnistin (kuvassa anturi B), on sökö, auto ei käynnisty koska kipinä puuttuu.

      Jos toinen antureista, eli nopeusanturi eli kierroslukuanturi eli RPM anturi (rakkalla lapsella on monta nimeä), on sökö, bensaa ei syötetä suuttimien läpi, koska motronic ei tiedä kuinka paljon pitäisi syöttää.

      Etsi ja tarkista ko. anturit, ne voi tarkistaa yleismittarilla, mittaamalla niiden resistannssin. Jos ne on luokkaa 1kohm tai 10kohm (jonpikumpi on oikein), se on kunnossa. Piru kun en muista kumpi on oikea lukema, vaikka muutama viikko takaperin mittasin, ja vaihdoi rikkinäisen tilalle ehjän. Jos näyttää ääretöntä, se on auttamattomasti ja lopullisesti rikki.

      t: Timo

      Comment

      • Japi
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 276
        • Espoo

        #4
        Originally posted by tihuovin
        Omassa motronic myllyssä
        Tämäpä taitanee olla L-Jetillä, mikäli otsikon tiedot pitävät paikkaansa.
        M10B18 pannua kun ei ole tehty minun tietojen mukaan Motronicilla...
        "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
        -Tuntematon
        ex-E30 318i -87
        droF Mondeo STW (eka ja vika...)

        Comment

        • Noxman
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 136
          • Kokkola

          #5
          joo eli noita pitää sitten kattoa tänään tai huomenna, mutta onko tuossa koneessa magneettiventtiiliä kun se on jotain vuosimallia 84? että jos se olisi vain juuttunut niin voisi päästä helpommalla kun ei aivan helppoa ole sinne alle mennä...
          - E32 735iA - E38 750iAL -

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎