Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50B32 Vanoksen solenoidien tiivisteet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e36coupe
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 719
    • Nokia

    S50B32 Vanoksen solenoidien tiivisteet

    Onko kukaan vaihtanut noita vanoksen solenoidien tiivisteitä? Toisaalta foorumilta löysin vanhan topicin, josta löytyi linkki:



    Linkissä selostetaan tiivisteiden ja pulttien vaihto. Onko todella noin yksinkertainen homma? Eli ei muutaku ruuvit auki, kiskoo solenoidit pois, uudet tiivisteet, tökätään solenoidit takas ja ruuvit kiinni...

    Jos vaikka varmuuden vuoksi vaihtelis?
    Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

    Työn alla: E21 320/6
    Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
  • asvirkku
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 514
    • Bern

    #2
    Originally posted by e36coupe View Post
    Onko kukaan vaihtanut noita vanoksen solenoidien tiivisteitä? Toisaalta foorumilta löysin vanhan topicin, josta löytyi linkki:



    Linkissä selostetaan tiivisteiden ja pulttien vaihto. Onko todella noin yksinkertainen homma? Eli ei muutaku ruuvit auki, kiskoo solenoidit pois, uudet tiivisteet, tökätään solenoidit takas ja ruuvit kiinni...

    Jos vaikka varmuuden vuoksi vaihtelis?
    On juurikin niin helppo homma ja tiivarit maksaa marmoritiskillä noin 60e yhteensä.

    T AV
    e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

    Comment

    • e36coupe
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 719
      • Nokia

      #3
      Originally posted by asvirkku View Post
      On juurikin niin helppo homma ja tiivarit maksaa marmoritiskillä noin 60e yhteensä.

      T AV
      Hmm.
      Löysin asennusohjeen, jossa puhuttiin B32 mallin kohdalla "installation gaugesta". B30 mallissa ei sitä tarvittu, mutta B32 mallin solenoidien asennuksessa sitä ohjeen mukaan vaaditaan.

      Onko AV sitä mieltä, että tuo ohjeen gauge on turha? Solenoidit ei voi mennä jotenkin "huonosti" paikoilleen?
      Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

      Työn alla: E21 320/6
      Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

      Comment

      • Mikazu
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 266
        • -

        #4
        joskus vaihdoin s50b32 koneeseen noi o-renkaat ..ilman asetinta onnistui

        Comment

        • asvirkku
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 514
          • Bern

          #5
          Originally posted by e36coupe View Post
          Hmm.
          Löysin asennusohjeen, jossa puhuttiin B32 mallin kohdalla "installation gaugesta". B30 mallissa ei sitä tarvittu, mutta B32 mallin solenoidien asennuksessa sitä ohjeen mukaan vaaditaan.

          Onko AV sitä mieltä, että tuo ohjeen gauge on turha? Solenoidit ei voi mennä jotenkin "huonosti" paikoilleen?
          En nyt keksi mihin sellaista tarvittaisi. Koko vanosta ei pidä irrottaa ilman erikoistyökaluja.

          T AV
          e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

          Comment

          • Tuiske
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 1441
            • Lempäälä

            #6
            Kyllä ne on aivan helppo homma vaihtaa. Nuo ruuvit kannattaa ihan oikeasti vaihtaa, en itse tajunnut että miten ne voivat mennä ajanmyötä huonoksi mutta kyllä ne menevät. Pultit lähti ihan nätisti auki mutta kiristäessä yhdestä katseki kanta irti ennen kuin ruuvin kanta edes osui solenoidien kansilevyn pintaan , eli siis katkesi täysin ilman voimaa. Solenoideista tulee ilmeisesti aika teräviä voiman napauksia kanteen jolloin ruuvit käyvät myötörajan lähellä ja ajanmittaan sitten väsyvät.
            Corvette C4 LT4 TURBO
            Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎