Announcement

Collapse
No announcement yet.

M43 Upgrade kit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    M43 Upgrade kit

    En löytänyt searchilla juttua joten, mikä on tuo toinen osa tuossa ns. upgrade kitissä (kts. kuva) jolla saadaan tuosta M43:sta nostettua tehot 105hp (316i) -> 115hp (318i). Eli nokka-akselin tunnistan, mutta mikä on toi toinen? Joku imusarjan pituuden säätöön liittyvää kenties?? En löytänyt RealOem.com:stakaan kuin kuvan, ei muuta tietoa. Kuvassa osa nro.8


    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    osa nro.8 on nimeltään Adjuster unit (= säätöyksikkö joka säätää imusarjan pituutta)
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • antti79
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 2499
      • Littoinen

      #3
      Jep, kiitos Jürgeni tiedosta, näin vähän ajattelinkin. Nyt vielä kiinnostaa että mitä eroa tuolla adjuster unitilla on 316i ja 318i välillä?
      sigpic
      Originally Posted by jari kihlman
      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

      Comment

      • Jussi.M
        Bimmer Rookie
        • Oct 2008
        • 85

        #4


        saan ite tollasen kuvan mun M43 moottorille.. vuoden 1994. Onko tohon vuoden 1994 alapuoliseen imusarjan osaan mahollista laittaa tota "pituudensäätäjää"?
        11 61 1 739 352 on numero,vuodella 1994 ja löydän tommosen pituussäädeltävän kuvan noista vuoden 1998 eteenpäinolevista, eri imusarjalla...11611432033
        ---------------------------------------------
        BMW 316i Compact 1994 "Pörssimopo"

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16465
          • Asikkala

          #5
          Taitaa olla yhtä turha projekti kuin tämäkin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=182757

          Comment

          • antti79
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 2499
            • Littoinen

            #6
            Originally posted by jr66 View Post
            Taitaa olla yhtä turha projekti kuin tämäkin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=182757
            No mitä turhaa tässä nyt on? Tuollaisen adjuster unitin vaihtokin on niin yksinkertainen projekti että en näe mitään syytä olla sitä vaihtamatta jos sillä edes pienen hyödyn saa. Tosin se varmaan vaatii kaverikseen tuon erinlaisen nokka-akselin, mutta eipä senkään vaihto ole mitään rakettitiedettä. Pitäisikö sun mielestä heti lyödä holsettia kylkeen että homma ei olisi turhaa? Eiköhän tätä ihan harraste pohjalta tehdä, tai ainakin omalta osalta asia on näin. Ja eiköhän tästäkin ole jauhettu ihan tarpeeksi täällä foorumilla, että kannataako jonkun "vajaapyttysen" rakentelu vai ei. Antaa kaikkien harrastaa, loppujen lopuksi minkään vehkeen rakentelu ei ole kannattavaa, yleensäkkin auto on pirun huono sijoituskohde jos sitä ei ota harrastuksen kannalta, oli kyseessä sitten esim. M3 tai 316i.
            sigpic
            Originally Posted by jari kihlman
            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              Originally posted by jr66 View Post
              Taitaa olla yhtä turha projekti kuin ...
              Ei nämä olisi turhia projekteja , jos yksikin sadasta toteuttaisi haaveilut ja postaisi sitten dynolapun ennen ja jälkeen. Silloin sanoisin että hyvä homma , vaikka saatu hyöty olisi 8 heppaa ja 5Nm. Mut moottorinviritys on näppäimistön ääressä halpaa , itsekin sitä harrastan.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • r.w.
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2510
                • Länsirannikko

                #8
                Aika kalliit 10hp. Ei mulla muuta. :think
                Last edited by r.w.; 28-11-2009, 14:41.
                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎