Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10B18 2.0 litraseks

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DGFG
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 30

    M10B18 2.0 litraseks

    Nyt sitte varmistusta että kun on 87 vuoden m10b18 lohko nii onko siinä poraus sama kuin m10b20 koneessa?
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16495
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by DGFG View Post
    Nyt sitte varmistusta että kun on 87 vuoden m10b18 lohko nii onko siinä poraus sama kuin m10b20 koneessa?
    On, 89 mm. ja 2.0 m10 isku siis 80 mm. vs. 1.8 71 mm.

    Comment

    • DGFG
      Bimmer Rookie
      • Jul 2008
      • 30

      #3
      Kiitos.
      Ilmeisesti lohko on yhtä korkea kuitenkin ja onko männissä ja kangissa kuinka eroa?
      Last edited by DGFG; 30-11-2009, 18:22.

      Comment

      • poke
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 3112

        #4
        Originally posted by DGFG View Post
        Kiitos.
        Ilmeisesti lohko on yhtä korkea kuitenkin ja onko männissä ja kangissa kuinka eroa?
        Lohko on tietääkseni yhtä korkea, en ole koskaan tehnyt vertailumittauksia, kun noi 80-luvun lohkot ovat heikompaa valua ja olen vältellyt niitä.

        mäntiä löytyy montaa eri variaatiota ja monelle eri puristussuhteelle.

        kanget käy m10 moteissa keskenään olkoon sitten 1.6, 1.8, 2.0.
        Kulkineet/projektit:

        M2 F87
        530iA E39
        635 CSi E24
        518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

        Comment

        • DGFG
          Bimmer Rookie
          • Jul 2008
          • 30

          #5
          Hyllyltä kun löytyy paria vaihtoehtoa m10b18 mäntiä ja käytössä on kaikista matalimmat kun turbo vehje on, niin voiko olla mahdollista ettei tarvis vaihtaa kun pelkkä kampura nii sais isommaks tilavuutta turvallisesti?

          Viittiskö joku kertoo millaset on mieleen tulevat korkeimmat männät m10b20:see ja puristussuhde. Nii vois pähkäillä mitä noil nykysil tulis.

          edit: sekoilu mittojen suuruuksissa.
          Last edited by DGFG; 04-12-2009, 21:45.

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #6
            Originally posted by DGFG View Post
            Viittiskö joku kertoo millaset on mieleen tulevat korkeimmat männät m10b20:see ja puristussuhde. Nii vois pähkäillä mitä noil nykysil tulis.
            Pähkailemällähän et saa mitään tuloksia aikaan, koska M10B20-koneissa on erilaisia kansia ja niissä tietenkin erilaisia palotiloja, etkä voi noita kaikkia sekoittaa keskenään mielesi mukaan.
            Korkein puristussuhde löytyy vanhasta 2000tii/2002tii-moottorista, jossa on 121-palotilalla oleva kansi. Näillä männillä ja tuolla kannella on puristussuhde 10:1.

            Edit: Se on kuitenkin ihan se ja sama mitkä 1,8:n männät sulla siellä on, jos laitat niiden kanssa kaveriksi 2-litraisen kampiakselin, niin varmasti kolahtaa kanteen.

            Edit-2: Mikäli sulla on "matalimmat" 1,8:n männät, niin tuskin pystyt niitä tuollaisessa uudemmassa koneessa käyttämään, sillä matalimmat 1,8:n männät löytyvät vanhasta NK-1800-moottorista ja siinähän on 84mm poraus.
            Last edited by T3; 05-12-2009, 00:11.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • DGFG
              Bimmer Rookie
              • Jul 2008
              • 30

              #7
              Selvä juttu, noista kansista en kyllä tienny.
              En kyllä missään sanonut että olisi kaikkein matalimmat vaan matalimmat mitä hyllystä löytyy eikä tietoo mistä m10b18 puimurista ovat mutta kyseisessä poraus on kyllä sama... Vehje on kyllä ollu ajossa jo puoli vuotta jos luulit että on vasta kasaus vaiheessa, nyt vaan tilavuutta suuremmaksi.

              Edit: Eli sehä nyt se pointti olikin että onko kaikkien m10b18 ja m10b20 koneiden männissä eroo ja ilmeisesti on jos kerta kanget ovat samat.
              Last edited by DGFG; 05-12-2009, 14:06.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎