Announcement

Collapse
No announcement yet.

316i vm.92 M40 tukehtuu hyytyy sillointällöin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • a_korkeamäki
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 63
    • Ähtäri

    316i vm.92 M40 tukehtuu hyytyy sillointällöin

    Oon tuolta lukenu paljonkin tällaisia keskusteluja M40 koneesta, mutta itselleni ei niistä selvinnyt mitään. joten aloitin uuden.

    Eli 316i M40 vehe takkuaa välillä aivan tosissaan.
    Kun kone on kylmä, auto toimii melkein niinkuin pitääkin. Tyhjäkäynnissä moittimista, mutta kun kone lämpenee siihen pisteeseen, että ryyppy lähtee pois päältä niin alkaa hyytymään (tukehtuu)...
    Kun antaa kenkää kunnolla niin alkaa toimimaan hyvin. Ei moitteita.
    Paitsi muutaman kerran ollut parikin päivää niin, että kun kone lämpenee, ei jaksa käydä.
    Jos IMM:n johto on irti niin pystyy jotenkin ajamaan, mutta ei todellakaan hyvin.
    Imm on uusi, Imuvuotoja päällisin puolin tutkittu ei mitään, puola katsottu, puristukset mitattu, katalysaattori vaihdettu...

    Mikä voi olla et välillä toimii ja välillä ei... APUJA

    Nyt enää tyhjäkäynti vikaa. Katkoo tyhjäkäynnillä ja täristää autoa. Vaihdettu Lamda, Katti, Tulpat, Kaikki imuvuodot katsottu, Imusarjantiivisteet vaihdettu, Jako laitettu, kansi, Venttiilikopantiiviste. Mikä nyt neuvoksi.

    Kiitos kuitenkin jo etukäteen.

    Enkä tarvitse auton vaihtoehdotuksia vaan korjaus vinkkejä.





    Nonii tuo hyytymis vika oli, että lambda paskana ja imusarjan tiiviste palanut. Sekä jako oli ensin pielessä kun joku höntti oli asentanut sen vähä miten sattuu.
    Last edited by a_korkeamäki; 02-01-2010, 14:07.
  • a_korkeamäki
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 63
    • Ähtäri

    #2
    Voisko tuo johtua imusarjantiivisteestä.???:think

    Comment

    • a_korkeamäki
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 63
      • Ähtäri

      #3
      Nonii taas toimi jonku aikaa ja alko tukehtumaa... Anto kenkää nii toimi. Mikä helv...i siinä voi olla.? Jotaki ehdotuksia nyt...
      Voisko johtua sytytys osista tai vaikka bensapumpusta. Bensapumppu kyllä aika epätodennäköne... Entäs suuttimista...

      Ei vie öljyä eikä nestettä...

      Alkaa keinot loppua tuon selvittämiseen.
      Käyttäytyykö auto jotenki epätavallisesti jos ei oo NS. vikakoodeja nollattu tai miten se nyt pitäs ilmasta...
      Last edited by a_korkeamäki; 01-12-2009, 17:49.

      Comment

      • Shifter
        Bimmer Fanatic
        • May 2009
        • 538
        • Keski-Suomi. Pihtipudas

        #4
        Tulpat oo toki kattonu? Tuskin niistä johtuu mutta kannattaa kahtoo, ja tuskinpa niitten suuttimien tutkimisesta haittaakaa on.

        Entä ootko maffia tai lambdaa tutkinu/vaihtanu?:think



        Vikakoodien luku taitas olla aika varma nakki

        Tuntuu kyllä että näistä e36 ei muuta löydykkää ku nykimistä ja tyhjäkäyntihäiriöö
        G4 -00

        Entiset ajokit:
        e36 328i Coupé -95
        e36 316i Sedan -98

        Comment

        • a_korkeamäki
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 63
          • Ähtäri

          #5
          Tulpat vaihdettu 2 kertaa täs kuukauden sisällä... Lamdaa en oo vaihtanu. eikös lamba oo het kerrasta paskana.. Ku tuo toimii aina välillä pitkäänki ilman mitää. Mut ny alkaa olee kyllä ihan lopussa. Ainaki hermot.

          Kattelen vielä, mut jos ei ala selvitä nii kait sitä pitää käydä luetuttamas ne vikakoodit...

          Oliski vaa vaikka nykimis vikaa mut tää hyytyy välillä aivan täysin. Pakko ottaa imm piuha irti et jotenki pystyis ajamaa. Ei sekää kyllä herkkua oo ajaa ilman sitä piuhaa...

          En tiiä s....na...

          Lisää vaa neuvoja ne on nyt tarpeen...

          Nii joo. mikä maf.? Missäs päi sen nimine osa on ja mitä se tekee.?
          Last edited by a_korkeamäki; 01-12-2009, 19:10.

          Comment

          • Shifter
            Bimmer Fanatic
            • May 2009
            • 538
            • Keski-Suomi. Pihtipudas

            #6
            Originally posted by a_korkeamäki View Post
            Nii joo. mikä maf.? Missäs päi sen nimine osa on ja mitä se tekee.?
            MAF=Mass Air Flow (sensor) = Ilmamäärämittari, sijaitseepi ennen ilmansuodatinkoteloa, sellainen metallinen mötikkä, sen fiksaamisesta en ite enempi tiiä mutta aiheesta on kyl juttua foorumi täynnä :think
            G4 -00

            Entiset ajokit:
            e36 328i Coupé -95
            e36 316i Sedan -98

            Comment

            • skuukeli
              Bimmer Rookie
              • May 2007
              • 68
              • valkeakoski

              #7
              itellä oireili samallalailla ja lambdan vaihto auttoi, välillä toimi ja taas välillä nyki, eli ei välttämättä mee kerrasta, ei oo kuitenkaa kallis vaihtaa ni kannattaa kokeilla, muutaman minuutin homma vaihtaa.
              E39 525iA -00
              vikakoodin lukua valkeakoski-tampere, INPA BMW:lle ja OBD2 lukija erimerkkisille 0400991039

              Comment

              • a_korkeamäki
                Bimmer Rookie
                • Oct 2009
                • 63
                • Ähtäri

                #8
                Vika löyty... Imusarjan tiiviste vuoti ihan helvetisti. Oli palanu aikalailla ku tuli bensaaki välistä... Sitä en kyllä tajua vieläkään, että miten se pysty ees toimimaa välillä nii hyvin vaikka tuo tiiviste oli noinki palanu. noh toimii kuitenki . Ei passaa vielä alkaa puhumaa et toimii, ku toissapäivänä vaihdoin sen tiivisteen nii samana iltana pamahti bensaletku halki Ei muutaku taas imusarjaa purkamaa et et saa letkut vaihdettua.

                Kiitos kuitenkin neuvoista.

                Juu siis tiedän tuon "maf" osan, mut en oo ikinä kuullu kutsuttavan sitä tuolla nimellä.

                Nyt on vielä ongelmana se, et mikä voi olla kun tyhjäkäynti on vähä laiskan olone.? Käy kyllä tyhjäkäyntiä, mutta hiukan huonosti. Ei heittele enää kauheesti mutta muuten epätasaista. Voiko johtua pakoputkivuodosta, kun meni tuossa auton kans hermoillessa putki 2 kohtaa poikki. ennen kattia, mut lambdan jälkee. vuotaa aikalailla.
                Last edited by a_korkeamäki; 08-12-2009, 17:26.

                Comment

                • a_korkeamäki
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2009
                  • 63
                  • Ähtäri

                  #9
                  Ei kenelläkää olis tietoo tosta tyhjäkäynnistä.? Koko auto tärisee tyhjäkäynnillä. Ei kauheen mukavaa pysähtyä stoppii pomppimaa.

                  Comment

                  • Jezuz
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2005
                    • 165
                    • Varkaus

                    #10
                    Kurkkaa venakopan alle!
                    Pimpanos Los Poslinos

                    Comment

                    • a_korkeamäki
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2009
                      • 63
                      • Ähtäri

                      #11
                      Oon kattonu koko venttiilikoneiston läpi samalla ku vaihdoin kannen tiivisteen. Ei sielä mitään. Noh eiköhän tuoki tuu kuntoo ku kerkee vilasemaa.

                      Comment

                      • a_korkeamäki
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2009
                        • 63
                        • Ähtäri

                        #12
                        Nonii, siis ei vieläkää kunnossa. KAikki imuvuodot katsottu, lamda vaihdettu sekä IMM, uusi katti yms... Katkoo vaan tyhjäkäynnillä ikävästi. Jos nyt jotain vinkkiä saisi niin

                        Voisko johtua suuttimen tiiviste renkaasta jos se on huono. Kun katsoin suuttimia viimeksi niin yhden suuttimen pää oli ihan musta. Ei ollut oljyä.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎