E39 530d, manuaalilaatikolla siis, muutaman tankin laskin huvikseni jossa suurin osa kaupungissa/taajamassa ajoa niin 7,5-7,7 litran välissä pyöri kulutus. Ajotietokone ilmottaa nyt pidemmältä ajalta keskikulutukseksi 6,9l/100km eli vähän alakanttiin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
3,0l Diesel kulutus
Collapse
X
-
-01 730d ja automaatti. Ajossa kun heittää ajotietokoneen nollille, ajelee n. 100 km, kulutus 5,7l/100 km.
80% matkaa ja 20% pienempää ajoa n. 2000 km ajotietokoneen näyttämä 6,2 l/100km
Matka-ajossa lähes aina n. 10km/h yli rajoitusten ja ohiteltua tulee sitä mukaa, kun "vastaantulijoita" riittää. Renkaat Nokian Hakkapeliitta 4, 225/55-17 (äänekkäät) Egr-termarin vaihto vaikutti n. 0,2-0,3l/100km.
Ajotietokone näyttää laskelmien mukaan n. 0,3-0,4l liian vähän.
Comment
-
-
Originally posted by hh..rom View PostNo on pienet kulutuslukemat Sassilla
Pakko sanoa että sun on ajettava ku mummo että pääset tollasiin lukemiin.
Tyypillinen seka-ajo on 30km työmatka-ajoa aamuin illoin, koko väli vakkari päällä 88km/h ja siihen pari-kolme rivakkaa ohitusta/reissu, riippuen miten on munijoita liikkeellä. Välillä ei ole risteyksiä tai muita hidasteita, saa ajaa suoraa tietä n. 26km kun pääsee kotoa tuohon valtatielle.
Iltaisin ja viikonloppuisin satunnaisesti kauppa- ja kyläreissuilla suhailua.
Mutta kaupunkikin on niin pieni, eikä ole edes liikennevaloja haittaamassa, muutama liikenneympyrä löytyy
PS. Kovilla pakkasilla kulutus tietysti nousee 0,3-0,5l/100km, samoin kovilla helteillä (ilmastointi)--
Sassi
- F10 530d
- KTM 690 Enduro
Ex. E90 330d, E46 330d
Comment
-
-
Originally posted by m50-power View Post530d Touring -02 manuaali. Kilometrit tulee lähes kokonaan työmatka-ajosta: 35% motaria, 50% maantie ja 15% kaupunkia. Ympärivuotinen laskettu kulutus ollut 6,82l/100km kesärenkain 235/40/18 ja talvirenkain 205/60/16.
-tätä topikkia kun katsoo niin yllättävän monta manuaalilaatikolla hämmentäjää loppupelissä on löytynyt!
-asiasta toiseen.... oletteko manuaalilaatikkoisen 530d:n omistajat vaihtaneet laatikkoon laatikko öljyjä?
-itse olen omaani vaihtanut ja en voi muutakuin suositella (250tkm lasissa vaihdon yhteydessä). Vaikka siellä on lätkät missä lukee: life time oil, do not change.... yllättävää kuraa tuli ja nyt pelaa paljon pehmeämmin kun öljyt vaihtoi.... ja km jo takana melkein 20tkm vaihdosta joten ei ne siihen ainakaan manuaalit hajoa....Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
[quote=aragon;1857196]Originally posted by casino View Post-asiasta toiseen.... oletteko manuaalilaatikkoisen 530d:n omistajat vaihtaneet laatikkoon laatikko öljyjä?
tarkoitus olis seuraavas huollos, nyt menty 240tkm. en tiedä onko ed. om. vaihtanu, tuskinpa. mitä muuten laitoit sinne?
Tarkasta tuolta... www.castrol.fiBmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
Originally posted by eki_boomer View Postvajaa 250tkm on nyt ajettu, en oo ajatellut vaihtaa lootaöljyjä...
---jos manuaali
peli..... niin jos näkisit millaista mustaa-rapa-metalli-lientä ne siellä ovat nämä "life-time oil:it" niin varmasti vaihtaisitBmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
Liityn hieman kulutuskeskusteluun, että sattuuko palstalaisille olemaan X3 tai X5 vehkeitä tällä 3.0d 150kw koneella ja millaista kulutusta olette käytössä havainneet? Itse olen tässä ajanut muutamia maantie-etappeja ja kulutus näytti olevan 7-7.6l. Kaupungissa näyttäisi menevän 8-9.5l riippuen siitä miten ajelee.
Oma X3 on manuaali, joten oletettavasti kuluttaa hieman vähemmän kuin tomaatti. Onko ero edes litraa vai puhutaanko deseistä?
Tuossa pari viestiä aiemmin oli puhetta näistä manuaalilaatikoiden öljynvaihdosta. Itselle auto tuuli juuri Keski- Euroopasta ja autolla oli ajettu 100.000km, joten olisiko syytä vaihtaa laatikon öljyjä?
Hirveästi ei ole kokemusta manuaalilaatikoiden öljynvaihdosta...
Comment
-
-
Tuossa tuli mieleen sellainen asia, että kun edellä kehuttiin Volvojen kulutusta kovasti niin taitaa olla uudemmissa volvoissa uudet tuulet. Itsekin olen kuullut, että näissa D5 diesel volvoissa oli pienet kulutukset, mutta nyt näissä uudemmissa D5 malleissa, joissa on on tuo 150kw kone ovat kulutukset toista luokkaa.
Kesällä oli itselläni kaksi viikkoa ajossa tuollainen XC 70 AWD D5, joka oli vuosimallia 2008. Muuten loistava peli, mutta se kulutus.
Ajoin sillä nelisen työreissua, joiden pituus vaihteli 300-500km välillä. Kulutus esim Helsinkiin päin täältä Tampereelta alkoi lukemilla 8,xx. Vastaavilla bemareilla olen aina ollut lukemissa 6,xx.
Ja erityisen mielenkiintoista oli Volvon automaatin kulutus kuorman kanssa (veneen veto), kun teimme kesälomareissun. Lukemat olivat tähtitieteellisiä verrattuna siihen mihin olin tottunut muiden diesel autojen kanssa.
Onko Volvollakin uudistukset tuoneet lisäkulutusta, vain onko tämä ollut jokin yksilö tms?
Comment
-
-
Originally posted by teamwerner View PostTuossa tuli mieleen sellainen asia, että kun edellä kehuttiin Volvojen kulutusta kovasti niin taitaa olla uudemmissa volvoissa uudet tuulet. Itsekin olen kuullut, että näissa D5 diesel volvoissa oli pienet kulutukset, mutta nyt näissä uudemmissa D5 malleissa, joissa on on tuo 150kw kone ovat kulutukset toista luokkaa.
Kesällä oli itselläni kaksi viikkoa ajossa tuollainen XC 70 AWD D5, joka oli vuosimallia 2008. Muuten loistava peli, mutta se kulutus.
Ajoin sillä nelisen työreissua, joiden pituus vaihteli 300-500km välillä. Kulutus esim Helsinkiin päin täältä Tampereelta alkoi lukemilla 8,xx. Vastaavilla bemareilla olen aina ollut lukemissa 6,xx.
Ja erityisen mielenkiintoista oli Volvon automaatin kulutus kuorman kanssa (veneen veto), kun teimme kesälomareissun. Lukemat olivat tähtitieteellisiä verrattuna siihen mihin olin tottunut muiden diesel autojen kanssa.
Onko Volvollakin uudistukset tuoneet lisäkulutusta, vain onko tämä ollut jokin yksilö tms?
Pohjat löi kuitenkin koeajossa ollut 3-litrainen diesel Range Rover. Kävin sen kanssa Turusta Kotkassa. Pelkkää maantieajoa talvinopeusrajoituksilla. Kulutus 13,7 l/100 km. Täh!Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
No voidaan todellakin sanoa, että range löi pohjat:think
Tänään itsellä oli ajossa vuoden 2009 Land Cruiser tuolla 3.0d koneella. Oli pari veneen nostoa ohjelmassa.
Täytyy kyllä sanoa, että ihastuin tähän autoon. Maastokelpoinen auto, jossa miellyttävän vääntävä kone. Ei niin ärhäkkä kuin Bemarin, mutta varmaan suunnittelun lähtökohta ollut erilainen koska kone tuntui miellyttävän vääntävältä alhaalta. Toimiva peli automaatin kanssa, joka oli hyvin jouhea. Maantieajostakin sai hyvät paperit...
Ei ihme, että näitä näkee paljon liikenteessä korkeasta hintalapusta huolimatta.
Mutta ei hätää, ei olla vaihtamassa.
Comment
-
Comment