Announcement

Collapse
No announcement yet.

Getrag 265, kytkinakselin irroitus.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GraZ
    Newbiemmer
    • Nov 2006
    • 4

    Getrag 265, kytkinakselin irroitus.

    Mikäli joku tuollaisen on purkanut niin ei tarvitsisi aina mennä pers*edellä puuhun.

    Eli täytyisi kytkinakseli irroittaa tuosta 265 että saisi ko. akselin laakerin vaihdettua sekä silmälaakerille helposti adapteriholkin.

    Lähinnä lähteekö kykinakseli helposti "laipan" takaa jossa liukuputki on kiinni vai täytyykö koko laatikon etukuori irroittaa ja onko jotain muuta huomioitavaa?
    Last edited by GraZ; 04-12-2009, 13:17.
  • O-Peksi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 2775
    • Joensuu

    #2
    Uskaltaisin näitten kuvien perusteella veikata, että joudut purkamaan koko laatikon, ennenkuin kytkinakselin saa irti:





    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

    Comment

    • JTP
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2008
      • 506
      • Hpj

      #3
      Originally posted by O-Peksi View Post
      Uskaltaisin näitten kuvien perusteella veikata, että joudut purkamaan koko laatikon, ennenkuin kytkinakselin saa irti:





      Minä taas uskaltaisin väittää, että kytkinakseli irtoaa kun tuon päällimmäisen laipan irroittaa. Kytkinakselihan on tuon akselin 1 jatkeena, eli tuon kuvan perusteella ei tarvitse koko laatikkoa purkaa tuon kytkinakselissa olevan laakerin vaihdon takia.
      e90 330i lci -09
      Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
      Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

      Comment

      • O-Peksi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 2775
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by JTP View Post
        Minä taas uskaltaisin väittää, että kytkinakseli irtoaa kun tuon päällimmäisen laipan irroittaa. Kytkinakselihan on tuon akselin 1 jatkeena, eli tuon kuvan perusteella ei tarvitse koko laatikkoa purkaa tuon kytkinakselissa olevan laakerin vaihdon takia.
        Mutta, kun mietit mahtuuko tuo kytkinakselilla olevan rattaan takana oleva hammaskehä tulemaan tuon alemmalla akselilla olevan rattaan ohi, niin huomaat sen olevan EHKÄ pienoinen ongelma.
        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

        Comment

        • JTP
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2008
          • 506
          • Hpj

          #5
          Originally posted by O-Peksi View Post
          Mutta, kun mietit mahtuuko tuo kytkinakselilla olevan rattaan takana oleva hammaskehä tulemaan tuon alemmalla akselilla olevan rattaan ohi, niin huomaat sen olevan EHKÄ pienoinen ongelma.
          Oikeassa olet! Kyllähän se just tuosta "ahistaa"..
          Mutta laakerinhan pystyy periaatteessa vaihtamaan akselin ollessa paikallaan, kun vaan keksii keinon millä sen saa vedettyä irti tuosta akselilta...
          e90 330i lci -09
          Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
          Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

          Comment

          • GraZ
            Newbiemmer
            • Nov 2006
            • 4

            #6
            Niimpäs näkyy olevan, ilmeisesti kuitenkin pelkän kytkinakselin laakerin saa vaihdettua koppaa avaamatta?

            Tosin eipä tuo etukuoren purkukaan näytä olevan paha homma ainakaan mitä manuuali katselin ja kuvasarjaa.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎