perus ajoitus merkki 524TD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Styroxi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 383
    • Vaasa

    perus ajoitus merkki 524TD

    Eli olisin tiedustellut onko kyseisessä moottorissa, Pumpun Rattaassa/Pyörässä jokin perus-ajoitus merkki? ja jos löytyy niin oisiko kenelläkään tarkaa kuvaa?? että sen näkis...
    esim. mihin suuntaan pumpun aksilan kiila osoittaa kun Perus ajoitus merkit ovat kohdallaan..

    tuntuu vain hullulta et kun kone aletaan kasaamaan "nollasta" niin et pumppu ajoitettas kellolla?

    sillävain että.. Sais siten varmistettua sen, että Pumpun ykkös suutin pukkaa tavaraa juurikin silloin kun, ykkös sylinterissä on imu-menossa..
  • t-race
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 722
    • North from Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by Styroxi View Post
    Eli olisin tiedustellut onko kyseisessä moottorissa, Pumpun Rattaassa/Pyörässä jokin perus-ajoitus merkki? ja jos löytyy niin oisiko kenelläkään tarkaa kuvaa?? että sen näkis...
    esim. mihin suuntaan pumpun aksilan kiila osoittaa kun Perus ajoitus merkit ovat kohdallaan..

    tuntuu vain hullulta et kun kone aletaan kasaamaan "nollasta" niin et pumppu ajoitettas kellolla?

    sillävain että.. Sais siten varmistettua sen, että Pumpun ykkös suutin pukkaa tavaraa juurikin silloin kun, ykkös sylinterissä on imu-menossa..
    Eipä siinä pumpun hihnapyörässä ole ajoitusmerkkiä vaan lukitaan tapilla. Kiilan suunnasta en sano mitään, kun en muista ja tuossa vieressä lattialla olevasta koneesta on pumppu irti. Ja kyllähän sulla pitää se pumppu ajoittaa jokatapauksessa kellolla, jos oot sen irti käyttäny.

    Ja BTW, ruiskutushetki ei ole imutahdin aikana vaan puristustahdin lopussa....

    EDIT: Tuosta irrotetusta pumpusta tutkailin, niin kiilan suunta olis aikalailla suoraan ylöspäin. Tietenki tuo pumppu on hieman pyörähtäny, kun pumppu on irrotettu. Mutta suuntaa ainakin antaa, ettei mene 180 astetta pieleen ajoitus.
    Last edited by t-race; 09-12-2009, 17:19.
    BMW Rennsport Racing Motorsport Club
    BMW Kilpaurheilu Kilpailu Moottoriurheilu Kerho.
    Ach so, je mehr, desto besser!
    sigpic

    Comment

    • Styroxi
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 383
      • Vaasa

      #3
      no ajatuksena on katsokaas... sellainen esim..

      Ostan pumpun.. "Käytettynä" ja kun olen purkanut omasta pumpun poies niin olen laittanut ykk merkit kohdalleen ja lukinnut vauhtipyörän...

      No edellinen omistaja ei ole tehnyt moista metodia iroittaessaan pumpun...

      joten kuinka saisin nyt sitten aksilan oikeaan asentoon kun, laitan pumppua kiinni, ettei pääse käymään niin että kakkoselle pukkaa tavaraa vaikka ykköselle pitäisi..

      ANTTEKSI VAIKEA SELITYKSENI...

      Comment

      • t-race
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2003
        • 722
        • North from Nurmijärvi

        #4
        No jos tuota ostamaasi pumppua ei oo käytetty auki (sisuskalut voi kasata puoli kierrosta pieleen), niin lähtisin kokeilemaan, että kiila ylöspäin. Ja ajoitat sitten kellolla. Tarpeen vaatiessa sitte, jos ei riitä pumpun rungossa säätövara, niin nakkaa hampaan verran sivuun ja ajoittaa uusiksi.
        BMW Rennsport Racing Motorsport Club
        BMW Kilpaurheilu Kilpailu Moottoriurheilu Kerho.
        Ach so, je mehr, desto besser!
        sigpic

        Comment

        • Styroxi
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 383
          • Vaasa

          #5
          sisuskalut voi kasata puoli kierrosta pieleen
          Tuo oli hyvä tietää..

          kiitoksia...

          Comment

          Working...
          X