Automaatin öljyvaihdosta täällä montaa eri keskustelua, jotkut vaan niin pitkiä ettei enää jaksa niitä alusta loppuun lukea ja vielä pitäis sieltä osata poimia oikeat asiatkin...
eli
Mikäs on nyt oikeasti oikea/turvallinen öljymerkki E39 525-01 huuhteluvaihtoon??? Ilmeisesti muutama oikea/sopiva öljy vai olenko käsittänyt oikein ja öljyä syytä varata 15-20L?
Laatikon kyljessä ilmeisesti pelkääjän puolella joku lätkä/tarra mistä loppuvarmistuksen saa mikä on mikäkin, mutta pikaisella kurkauksella ei näkynyt mitään vai onko se siellä kuran/pakoputken lämpösuojan takana/alla piilossa. Realoemista kuitenkin sain tuon mallin kun seitsemän viimeistä numeroa naputtelin...
Laatikko itsessään on joka paikasta niin kuivan näköinen ettei uskois öljyjä koskaan vaihdetun ja kun tämän yksilön historiaa selvittelin, ei ainakaan viimeisen neljän vuoden aikana ole vaihdeltu Autosalpassa öljyjä missä silloin huollettu.
Tällä nyt ajettu +200tkm ja tuntus kuitenkin toimivan ookoosti, eli vaihtaa D-asennossa pienellä kaasulla alle 2000r/min ja Sportilla korkeammilla kiekoilla ja stepillä löytää aina vaihteet. Se, vaihtaako aina kuten pitää millilleen/sekunnilleen, en osaa sanoa kun edellisistä steppikokeiluista jo pari vuotta aikaa.
Ajatus on ettei huolellisellä öljyvaihdolla/huuhtelulla tule huonommaksi ja näkeepähän samalla mitä paskaa (jos ja kun ) öljypohjan sisältä löytyy. Sittenpähän tietää onko laatikko mahdollisesti jo jatkoajalla vai ajaa järkevällä käsittelyllä seuraavat 100tkm ilman ongelmia.
Ensviikolla tarkoitus vaihdattaa öljyt, joten neuvoista kiitollinen. Toki samalla saa sanoa missä ja kuka osaa vaihtaa huuhdellen oulun seudullä näihin öljyt oikein. Alustavasti on jo vaihtopaikka tiedossa, mutta lisätietokaan ei ole pahitteeksi.
Näin lyhyesti kysyen
eli
Mikäs on nyt oikeasti oikea/turvallinen öljymerkki E39 525-01 huuhteluvaihtoon??? Ilmeisesti muutama oikea/sopiva öljy vai olenko käsittänyt oikein ja öljyä syytä varata 15-20L?
Laatikon kyljessä ilmeisesti pelkääjän puolella joku lätkä/tarra mistä loppuvarmistuksen saa mikä on mikäkin, mutta pikaisella kurkauksella ei näkynyt mitään vai onko se siellä kuran/pakoputken lämpösuojan takana/alla piilossa. Realoemista kuitenkin sain tuon mallin kun seitsemän viimeistä numeroa naputtelin...
Laatikko itsessään on joka paikasta niin kuivan näköinen ettei uskois öljyjä koskaan vaihdetun ja kun tämän yksilön historiaa selvittelin, ei ainakaan viimeisen neljän vuoden aikana ole vaihdeltu Autosalpassa öljyjä missä silloin huollettu.
Tällä nyt ajettu +200tkm ja tuntus kuitenkin toimivan ookoosti, eli vaihtaa D-asennossa pienellä kaasulla alle 2000r/min ja Sportilla korkeammilla kiekoilla ja stepillä löytää aina vaihteet. Se, vaihtaako aina kuten pitää millilleen/sekunnilleen, en osaa sanoa kun edellisistä steppikokeiluista jo pari vuotta aikaa.
Ajatus on ettei huolellisellä öljyvaihdolla/huuhtelulla tule huonommaksi ja näkeepähän samalla mitä paskaa (jos ja kun ) öljypohjan sisältä löytyy. Sittenpähän tietää onko laatikko mahdollisesti jo jatkoajalla vai ajaa järkevällä käsittelyllä seuraavat 100tkm ilman ongelmia.
Ensviikolla tarkoitus vaihdattaa öljyt, joten neuvoista kiitollinen. Toki samalla saa sanoa missä ja kuka osaa vaihtaa huuhdellen oulun seudullä näihin öljyt oikein. Alustavasti on jo vaihtopaikka tiedossa, mutta lisätietokaan ei ole pahitteeksi.
Näin lyhyesti kysyen

Comment