Announcement

Collapse
No announcement yet.

ongelmia M10 kanssa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • qizmo
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 234

    ongelmia M10 kanssa

    M10 ruisku koneesta ois kyse(L-jetti)
    laitoin tossa uuden myllyn keulille kun entisestä kuului epämääräistä rallatusta. mutta kas kas melkolailla samanlaista ääntä pitää tämä "uusikin"..
    voihan olla et myytiin mulle paska ehjänä koneena mukamas, mut rupes vaan arveluttaa kun on niin saman tapanen ääni ku entisessä ja myyjäkin anto ihan kirjallisen toiminta takuun sille. en nyt vielä siihen ollu yhteydessä..
    eli käyntiin lähti kyllä siinä samassa kun avaimesta käänsi. Rupeaa vaa kuuluuu selllasta raksutusta tai oisko enemmän nakutusta. käynti on sellasta raskasta vähä niiinkun kolmella kävis(töpöttää silleen.. :roll: ) mut tulee kumminkin joka pytylle ainakin jollain aikaa jonkilainen kipinä.
    kaikki tekniikka puoli on entisestä, vaiihoin vain koneen jossa oli kansi paikoilllaa ja virranjakaja myös. ajoitus merkit kohillaan(tarkistin ennen kun starttasin)
    voiko siitä koneesta kuuluu miten pahaa ääntä muuten kun että ois koneessa joku mekaaninen vika. rupeeko miten pahasti nakuttaa tai jotai jos jotai häikkää sytkä/pensa puolella. uudet tulpan johdot ja virranj.kansi. ja kokeilin "uuden"koneen mukana tulleista ruisku vermeistä sytytys yksikköö ja ohjaus boksii -->ei paljo eroo..
    oisko vinkkejä mitä kannattais tarkistaa onko kaikki oikein kasattu tai onko joku paikka sökönä.

  • Japi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 276
    • Espoo

    #2
    Re: ongelmia M10 kanssa

    Originally posted by qizmo
    M10 ruisku koneesta ois kyse(L-jetti)
    laitoin tossa uuden myllyn keulille kun entisestä kuului epämääräistä rallatusta. mutta kas kas melkolailla samanlaista ääntä pitää tämä "uusikin"..
    Ettei olisi jokin apulaite äänen aiheuttaja tai vaikkapa flekti ottaa johonkin kiinni (= moottori ei kunnolla paikoillaan / tukikumit sököt)

    Originally posted by qizmo
    eli käyntiin lähti kyllä siinä samassa kun avaimesta käänsi. Rupeaa vaa kuuluuu selllasta raksutusta tai oisko enemmän nakutusta. käynti on sellasta raskasta vähä niiinkun kolmella kävis(töpöttää silleen.. :roll: ) mut tulee kumminkin joka pytylle ainakin jollain aikaa jonkilainen kipinä.
    Tupsutus = Perinteinen vika, eli tulpanjohtot väärässä järjestyksessä?
    Raksutus / naksutus = suuttimet? (Pitävät aikamoista säkätystä...)

    Originally posted by qizmo
    . ja kokeilin "uuden"koneen mukana tulleista ruisku vermeistä sytytys yksikköö ja ohjaus boksii -->ei paljo eroo..
    oisko vinkkejä mitä kannattais tarkistaa onko kaikki oikein kasattu tai onko joku paikka sökönä.
    Onko nämä samat kuin alkuperäiset (samat numerot)?
    "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
    -Tuntematon
    ex-E30 318i -87
    droF Mondeo STW (eka ja vika...)

    Comment

    • Teemup
      BTCF Member
      • Jun 2004
      • 75
      • .

      #3
      Mulla oli vähän samanlainen ongelma. Raksutti ja kilkatteli ihan hulluna. Sekä kävi tyhjäkäynnillä tosi raskaasti. Sit kun laitto vähän kierrosta ääni hävis. Säädin sytytyksen kohilleen niin lähti ne äänet pois.

      Comment

      • jyrkkis
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2002
        • 503
        • Jänkä

        #4
        Eihän se ääni ole sitä M10 perussäklätystä? Uudet keinut ja keinuvipuakselit, uusi öljyputki ja em. reijät porataan isommaksi-> menee tukkoon huonommin ja parempi voitelu nokalle.
        Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering

        Never Fuck With The Countryboys

        Ounasrinteen Volvoystävät- Ounaslutning Vålvå vänner

        Neulalla pistetään, ruokaa laitetaan - ja kaikkea muuta pannaan...Oulusa

        Comment

        • qizmo
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 234

          #5
          niin kyllähän se m10 ääntä pitää vaikka toimiskin, mut on se vähä liian kova ääni.. pitääpä viellä kerran kattoo ne tulpanjohdot oliko ne sittenkin väärin :lol: ja olihan toi nokka aika kuluneen näkönen kylläkin. pitää vielä säätää venat kun joissain oli yli 0.25mm välystä kylmänä.

          niin ja semmonen juttu vielä että liekkö menny jotai paskaks moottoria laittaesssa paikoilleen kun ei mee vaihteet päälle käynnissä ollessa.. ja huonosti sammuksissakin.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎