Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57N vikakoodi : Engine roughness...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WarHead
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 774

    M57N vikakoodi : Engine roughness...

    Webasto tsekkailun yhteydessä löytyi seuraavaa, mitä kummaa?

    Arvauksia otetaan vastaan.
    Auto on viimeiset 50tkm sammunut "rytkähtämällä" ja jotenki ei jaksais uskoa, että kyseessä moottorinkannatin kumit vaan jotain muuta?

    PS. Em. vikakoodin toteamisen jälkeen kylläkin poistettiin hehkujen vaihdon yhteydessä 6-sylinterin imukanavasta sinne tipahtanut rikka, joka sinne muklahti 40tkm sitten imusarjanläppiä poistettaessa...
    Ai mite niin hyvää tuuria?
    Taika-sormiani vuokrataan XO-pulloja vastaan...
    Attached Files
    E91 335iAT -08

    -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #2
    Tuo vikakoodihan jää, jos suuttimien korjausarvo käy jossain vaiheessa pahasti pielessä. Mitäs ne korjausarvot nyt näytti?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Prikka sotkee ilmamääriä ja aiheuttaa siten polttoainesyöttöönkin epätasapainoa -> mun logiikalla hyvinkin mahdollista että siitä johtunut. Etenkin jos koodi ei uusi.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Arnolds
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3310
        • Kajjjaani

        #4
        Originally posted by Clavurion View Post
        Tuo vikakoodihan jää, jos suuttimien korjausarvo käy jossain vaiheessa pahasti pielessä. Mitäs ne korjausarvot nyt näytti?
        Ihan ok tosin nelonen ei ihan heti pysynyt muiden tahdissa :think mutta ei kuitenkaan ollut missään vaiheessa taulukon ulkopuolella.
        6:n arvot oli kokoajan ihan ok. Tuon "rikka" operaation jälkeen ei ole katsottu.
        F26 xDrive20d TwinPower

        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

        Comment

        • humala
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 739
          • Kemi

          #5
          löytyykös muuten noita suuttimien korjausarvojen taulukoita eri konetyypeille mistään?
          E70 X5 3.0d -07
          E39 530da touring -99
          ex: E36 325i sedan -93

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #6
            Originally posted by humala View Post
            löytyykös muuten noita suuttimien korjausarvojen taulukoita eri konetyypeille mistään?
            Kyllä ne raja-arvot taitaa olla kaikissa BMW:n common rail koneissa -5 - +4 (mg/stroke).
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • humala
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 739
              • Kemi

              #7
              Originally posted by Clavurion View Post
              Kyllä ne raja-arvot taitaa olla kaikissa BMW:n common rail koneissa -5 - +4 (mg/stroke).
              Tähän kiitosta..
              E70 X5 3.0d -07
              E39 530da touring -99
              ex: E36 325i sedan -93

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4628
                • Tampere

                #8
                Originally posted by humala View Post
                löytyykös muuten noita suuttimien korjausarvojen taulukoita eri konetyypeille mistään?

                Suuttimien korjausarvojen raja-arvot riippuen kuormituksesta:
                DDE 4.0 (± 5.9 - ± 9.9mm/isku)
                DDE 5.0 (± 4.9 and ± 5.9 mm/isku)

                tiedot wds:stä
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by fraatti View Post
                  Suuttimien korjausarvojen raja-arvot riippuen kuormituksesta:
                  DDE 4.0 (± 5.9 - ± 9.9mm/isku)
                  DDE 5.0 (± 4.9 and ± 5.9 mm/isku)

                  tiedot wds:stä
                  Hyvä että näitä joku muukin jaksaa kaivella WDS:stä. Nuo aiemmin hatusta heittämäni on kuitenkin ne rajat, jotka DIS antaa suuttimia testatessa (samat löytyy TIS:stä). Nuo WDS:stä löytyvät on ilmeisesti ne rajat, joiden ylittämisestä antaa suoran vikakoodin ja melkoisen harvoin menee sinne asti.
                  Laitetaan vielä suorat linkit:
                  DDE 4.0
                  DDE 5.0
                  DDE 6.0
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • JTP
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2008
                    • 506
                    • Hpj

                    #10
                    Originally posted by WarHead View Post
                    Webasto tsekkailun yhteydessä löytyi seuraavaa, mitä kummaa?

                    Arvauksia otetaan vastaan.
                    Auto on viimeiset 50tkm sammunut "rytkähtämällä" ja jotenki ei jaksais uskoa, että kyseessä moottorinkannatin kumit vaan jotain muuta?
                    Minä oon löytäny vikamuistista tuon samaisen vikakoodin sen jälkeen kun auto on päässyt sammumaan liikkeelle lähdettäessä...jalka lipsahtanut kytkimeltä tms.
                    Ja samaa koodia tyrkkää jos yrittää "kiireissään" kylmää konetta käynnistää ilman hehkutusta. Jos käynnistyy silleen rynkyttämällä, niin tuo sama vikakoodi löytyy muistista sen jälkeen....
                    e90 330i lci -09
                    Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                    Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎