Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 Katkoo syöttöä - Naama tuulilasissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zekelius
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 170
    • Vaasa

    M20B25 Katkoo syöttöä - Naama tuulilasissa

    AUTTAKAA SAATANA!

    Itelle sen verran vieras vika näistä perinteisistä ongelmista, että ajattelin turvautua johonkin guruun, joka tähän osaa varmasti vastata lonkalta toisella kädellä muniaan rapsuttaen..

    E30 M20B25 katkasee syötön täysin n. 2300-2500rpm tienoilla. Ei ole väliä kiihdyttääkö hitaasti vai voimakkaasti. Syöttö PYSYY katkaistuna kunnes potkaisee kytkimen tupaan. Ei siis auta polkea kaasua kun se katkeaa; ei herää henkiin. Katkaisee syötön myös kytkin pohjassa kaasuttaessa mutta herää melkein samointein.

    Vika on ilmennyt vasta kaks kertaa, mutta tämän kahden päivän aikana huomasin, että lämmin kone ei tee tuota. Ainoastaan kylmä.

    Tarkennetaan siis vielä, ettei kyseessä ole huonokäyntisyys tai että ei olisi vetoja tallella. Kyseessä on bensasyötön totaalinen katkeaminen aina samalla kohtaa kierrosaluetta.

    ..Löin muuten leukani ekalla kerralla rattiin :-)
    :: www.aurium-music.net ::
  • -Jarno-
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1140
    • Salo

    #2
    Bensapumppu tiensä päässä.

    Comment

    • zekelius
      Bimmer Rookie
      • Oct 2008
      • 170
      • Vaasa

      #3
      Originally posted by -Jarno- View Post
      Bensapumppu tiensä päässä.
      :think Eikö se sitten temppuilis kokoajan, eikä pelkästään kylmänä? Riittää siis, että mosa on roikassa tunnin, niin sitten käy ja kukkuu. Vetää hyvin vaikka tappiin asti tarvittaessa..

      Niin ja jos pumppu reistailis, niin eikö se alkais vaan kakomaan osittain kun ei saa tarpeeks kakkua? Kun tässähän nyt siis käy niin, että syöttö katkeaa sekunnin kymmenyksessä sen hetkisestä kulutuksesta nollaan just tasan 2400 kierroksessa, Ja ei tosiaan herää henkiin ennenku kytkimen potkasee sisään.

      Vai minkälainen ohjauselektroniikka tossa on takana, että tekeekö moottorinohjaus omat temppunsa jos pumppu alkaa kakomaan? Eihän noissa oo edes mitään antureita, jotka painetta tarkkailis. Eikai se ECU mistään tiedä jos bp syöttää mitä sattuu. Kai se käy siihen asti ku kakkua tulee riittävästi?

      Kertokaa viisaammat, mä vaan mutuilen.
      :: www.aurium-music.net ::

      Comment

      • Oltsu
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 380
        • Paimio

        #4
        Originally posted by zekelius View Post
        :think Eikö se sitten temppuilis kokoajan, eikä pelkästään kylmänä? Riittää siis, että mosa on roikassa tunnin, niin sitten käy ja kukkuu. Vetää hyvin vaikka tappiin asti tarvittaessa..

        Niin ja jos pumppu reistailis, niin eikö se alkais vaan kakomaan osittain kun ei saa tarpeeks kakkua? Kun tässähän nyt siis käy niin, että syöttö katkeaa sekunnin kymmenyksessä sen hetkisestä kulutuksesta nollaan just tasan 2400 kierroksessa, Ja ei tosiaan herää henkiin ennenku kytkimen potkasee sisään.

        Vai minkälainen ohjauselektroniikka tossa on takana, että tekeekö moottorinohjaus omat temppunsa jos pumppu alkaa kakomaan? Eihän noissa oo edes mitään antureita, jotka painetta tarkkailis. Eikai se ECU mistään tiedä jos bp syöttää mitä sattuu. Kai se käy siihen asti ku kakkua tulee riittävästi?

        Kertokaa viisaammat, mä vaan mutuilen.
        Itellä aiheutti kanssa samassa tekniikassa mystisiä katkoja rikkinäinen motronicboksi.
        Ex Bmw's: e30 316i/325i 89', e34 535i 92', e30 325i Cabriolet 87', e46 320dAT 02', e39 530dAT M-sport 02',
        E46 330dT M-sport 03', E91 320dA 06', E91 320dA LCI 08', F11 520dA 11', F31 318dA 16', E39 523iA 98'

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Kuulostaa kierrosluvun tunnistusongelmalta. Tekee just tuollaisen kiekkarajoittimen tuntuisen vian, bensaongelmat on yleensä puutumisia enemmän ja sytkäongelmat ei aina osu tarkasti samaan kohtaan. Eli kampuran asentoanturi tai motronic.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • zekelius
            Bimmer Rookie
            • Oct 2008
            • 170
            • Vaasa

            #6
            Originally posted by Cell View Post
            Kuulostaa kierrosluvun tunnistusongelmalta. Tekee just tuollaisen kiekkarajoittimen tuntuisen vian, bensaongelmat on yleensä puutumisia enemmän ja sytkäongelmat ei aina osu tarkasti samaan kohtaan. Eli kampuran asentoanturi tai motronic.
            Tämänkaltaiset vastaukset tukee omaa mutua.. Itselläni kävi kanssa jengojen tunnistus mielessä. Tässä tekniikas ei vissiin oo ku yks anturi to do the job?

            Sytkäongelmat suljin juurikin pois mainitsemistasi syistä, ja bensaongelmat myöskin.. niin selkeä elektroninen häikkä tuo oli. Täytyypäs viikonloppuna kurkata sitä kampiaksulan anturia kun talliin pääsee. Jos se ulkoisesti on ehjä ja johdotkaan ei oo hinkannu mihinkään, niin onko hyviä tipsejä ulkomuistista heittää sen mittaamiseen tms?
            :: www.aurium-music.net ::

            Comment

            • -Jarno-
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1140
              • Salo

              #7
              Originally posted by zekelius View Post
              :think Eikö se sitten temppuilis kokoajan, eikä pelkästään kylmänä? Riittää siis, että mosa on roikassa tunnin, niin sitten käy ja kukkuu. Vetää hyvin vaikka tappiin asti tarvittaessa..

              Niin ja jos pumppu reistailis, niin eikö se alkais vaan kakomaan osittain kun ei saa tarpeeks kakkua? Kun tässähän nyt siis käy niin, että syöttö katkeaa sekunnin kymmenyksessä sen hetkisestä kulutuksesta nollaan just tasan 2400 kierroksessa, Ja ei tosiaan herää henkiin ennenku kytkimen potkasee sisään.

              Vai minkälainen ohjauselektroniikka tossa on takana, että tekeekö moottorinohjaus omat temppunsa jos pumppu alkaa kakomaan? Eihän noissa oo edes mitään antureita, jotka painetta tarkkailis. Eikai se ECU mistään tiedä jos bp syöttää mitä sattuu. Kai se käy siihen asti ku kakkua tulee riittävästi?

              Kertokaa viisaammat, mä vaan mutuilen.

              Katos meni toi lämmityskohta hiukan ohi

              Mulla oli joskus yhdessä e30 samantapainen vika, Tosin se kiersi 4000 asti ennenkun tuli totaalinen stoppi. Oli johtosarjasta johto poikki hiukan ennen ecua.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎