Announcement

Collapse
No announcement yet.

335d/535d 210 kW turbon/venakopan öljyvuodot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7531
    • Jyväshyvä

    335d/535d 210 kW turbon/venakopan öljyvuodot?

    535d 4/07 valmistetussa LCI:ssä turbo on öljyinen päältäpäin ja pohjamuovin päällä on öljyä.

    En ole vielä ehtinyt tarkemmin tutkia asiaa,
    mutta gookkeli kertoi että 335d:ssä on ollut ongelmaa:



    Sama tiiviste vastaavasta ahtoletkusta löytyy myös minun autostani
    ja sille löytyy korvaava tiiviste.



    osanro 2, koodi 11 61 8 506 786

    Tietääkö joku onko näitä ongelmia ollut myös 535d:n kanssa?



    Toinen case on ilmeisesti venttiilikopan tienoilta tuleva öljyvuoto.
    Otan koneen suojamuovit illalla pois,
    mutta joka tapauksessa tuohonkin löytyy 335d:n kohdalta tietoa:
    Forum for BMW 1-Series 3-Series 5-Series 7-Series M3 M5 M6 Z4 X1 X3 X5 X6 Z2 Z4 325i 330i 335i 535i 550i 755i BMW Forums


    Tuo on muuttunu 8/2007 jälkeen valmistettuihin.


    Tarvii siis osat
    11 12 7 809 512
    11 12 7 809 513


    Samat osat löytyy myös minun koneestani. Onko tästä tietoa että
    onko noita vaihdeltu öljyvuotojen takia myös 535d -malleihin?
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
  • jube9
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 78
    • Turku

    #2
    Complaint
    Oil deposits on the coupling of the charge air hose from the turbocharger to the charge air cooler. The oil is leaking from the connection point between the charge air hose and turbocharger.
    --------------------------------------------------------------------------------

    Cause
    The moulded seal in the charge air hose is being undercut by dirt, making it leak.
    Unless there are clear, unambiguous signs of damage to the turbocharger, then it is not involved in the oil leak and should therefore not be replaced.
    --------------------------------------------------------------------------------

    Measure
    Remove the charge air hose and clean the couplings and charge air hose itself thoroughly. Replace the existing seal with the new, improved moulded seal (part number 8506786).

    Toi on suoraan tehtaan tiedotteesta ja koskee moottoreita M57T2 M57Y ja N57

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #3
      Missäpä ahdetussa ei olisi ahtoputket puolillaan öljyä?
      Ole tyytyväinen kun vesi ja öljy tirraa jostain veks , menee vähemmän männänpäälle
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7531
        • Jyväshyvä

        #4
        Originally posted by petrolhead View Post
        Missäpä ahdetussa ei olisi ahtoputket puolillaan öljyä?
        Ole tyytyväinen kun vesi ja öljy tirraa jostain veks , menee vähemmän männänpäälle
        No se, mutta ei se ole hyväksi että moottoritilan pohjamuovin päällä kelluu öljyä.

        Käytin eilin ko. liitoksen auki ja se punainen putki oli ihan saman näköinen kuin noissa 335d kuvissa... Tiiviste on jo tilauksessa ja samalla vaihdan tuon huohottimenkin...

        Toinen vuoto oli huohotusletkussa joka menee ilmanputsarilta turbolle menevään putkeen. Ei näköjään ole mitää klemmareita ko. letkussa (ydistyy siis siihen muoviputkeen joka menee huohottimelle), pitänee jotku siihen laittaa...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7531
          • Jyväshyvä

          #5
          Originally posted by jube9 View Post
          Complaint
          Oil deposits on the coupling of the charge air hose from the turbocharger to the charge air cooler. The oil is leaking from the connection point between the charge air hose and turbocharger.
          --------------------------------------------------------------------------------

          Cause
          The moulded seal in the charge air hose is being undercut by dirt, making it leak.
          Unless there are clear, unambiguous signs of damage to the turbocharger, then it is not involved in the oil leak and should therefore not be replaced.
          --------------------------------------------------------------------------------

          Measure
          Remove the charge air hose and clean the couplings and charge air hose itself thoroughly. Replace the existing seal with the new, improved moulded seal (part number 8506786).

          Toi on suoraan tehtaan tiedotteesta ja koskee moottoreita M57T2 M57Y ja N57
          Ich danke...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by MajorDrake View Post
            Toinen vuoto oli huohotusletkussa joka menee ilmanputsarilta turbolle menevään putkeen. Ei näköjään ole mitää klemmareita ko. letkussa (ydistyy siis siihen muoviputkeen joka menee huohottimelle), pitänee jotku siihen laittaa...
            Jos siihen huohotinletkuun "pitää joku laittaa", on jotain muuta vialla?
            No, jos siltä suunnalta tiputtaa öljyä, on huohotin/huohottimen kalvo tiensä päässä.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Hemi View Post
              Jos siihen huohotinletkuun "pitää joku laittaa", on jotain muuta vialla?
              No, jos siltä suunnalta tiputtaa öljyä, on huohotin/huohottimen kalvo tiensä päässä.
              Veit varpaat suusta. Huohottimen öljynerotin ja sen kotelon kalvo tarkempaan syyniin.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7531
                • Jyväshyvä

                #8
                Originally posted by Clavurion View Post
                Veit varpaat suusta. Huohottimen öljynerotin ja sen kotelon kalvo tarkempaan syyniin.
                OK. No tuohonhan löytyy uudempi huohotin ja sellainen on jo tilauksessa...
                Ts. tässä nyt korjataan kahta eri vikaa:

                Huohottimen erotin -> pukannu öljyä imusarjaan -> öljy kulkeutunut ahtoputkiin -> ahtoputken tiiviste vuotaa...

                Alla vielä Laakkosen hinnat, ei ole tingattu...

                huohotusöljynerotin 11 12 7 809 512=53€
                huohotusletku 11 12 7 809 513=35,50€
                ahtoputken tiiviste 11 61 8 506 786=7,50€
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • Hirviger
                  Newbiemmer
                  • Jan 2009
                  • 24
                  • Finland

                  #9
                  Ahtopaineputki öljyssä ja tiputtelee öljyä maahan. Hommasin putkeen uudet tiivisteet / o-renkaat ja ne asennetaan piakkoin paikalleen. Samalla koitetaan hieman siistiä tuota putkea ja pohjalevyä. Toivottavasti öljy- ja ahtovuodot loppuu ainakin hetkeksi aikaa. Onhan autolla jo 4-vuotissynttärit, et eiks sen kunniaksi pidä jo tiivisteitä vaihdellakin

                  Vuoto korjattu. Uusi ahtopaineputki tiivisteineen on nyt paikallaan ja näyttäisi pitävän. Lisäksi vaihdettiin välijäähdyttimen jälkeisen liitoksen o-rengas, kun näytti sekin vuotavan. Nyt jäi sitten ylimääräiseksi alkuperäinen ahtopaineputki uusine tiivisteineen. Ahtopaineputkessa on kaksi pienen pientä hankaumaa, mutta muuten ihan kunnossa oleva. Jätän sen itselle varalle tai sitten voin kaupitella sen jollekin, jos kiinnostusta ilmenee.

                  Vielä täytyy suunnitella tuon välijäähdyttimen puhdistusta öljystä...
                  Last edited by Hirviger; 21-03-2011, 07:29.
                  E61 535dA M-Sport 2007 LCI Individual

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎