Announcement

Collapse
No announcement yet.

lohkon betonointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kahvakuula
    Bimmer Rookie
    • Dec 2009
    • 40
    • k-suomi

    lohkon betonointi

    Tästäkin aiheesta jotain juttua löytyy mutta ei kovinkaa kohdennetusti koskien vanhaa m10 koneen alakertaa.
    Eli m10b20 alakerran betonointia suunnittelin koska kone on mallia stroukki n2.2l por- 93,35 ja sylinterin seinämät näinollen n 4-4,5 mm vahvuudeltaan vesitilaan mitattuna.tuo seinämävahvuus ja putkien kesto askarruttaa kun kone on kasaantumassa yllättäen ahdin varustuksella.

    nyt lohkon muuraajia selvittelemään asiaa

    tällä haetaan 400hv tai +
    -kokoonpano
    -switzer cw050 60/60
    -irrallinen hukkaportti
    -siemens deca 660cc/min
    -megasquirt v2.2 sytytys+bensa
    -1.8 i kansi 47/40 +kansityöt

    betonointia harkitaan nyt ja sen jälkeen lohko ja kansi koneistetaan
  • V W
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 335
    • Salo

    #2
    No itel ei oo kokemust,mut Virtala ainakin käyttää 90mm mäntii omissaan ja stroukannu evokampural.
    Jotain mersun putkii noihi lohkoihi o laitettu,ne o vissiin aika edullisii.

    Velipojal projektina 2002 ja siit kai tars saada matalan kympin kulkija,tekeminen kyl ollu täysin jäis jo pari-kolme vuot. :think
    Lohko puolilleen betonii ja vesipumpun pesäst hiuka sormil muotoiluu,näin meit neuvottiin.400hv ei kyl välttämät tarvis betonointii ja sit jää kartsan ajo väliin

    Venttiilikoon kasvattaminen heikentää kantta,vai ootko kuullu/nähny 1.6/1.8 kaasarikoneiden kansien halkeamia
    Ford 4500 :think Nuffield
    Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

    Kawasaki ZX-12R
    Borat

    Comment

    • kahvakuula
      Bimmer Rookie
      • Dec 2009
      • 40
      • k-suomi

      #3
      vesitila on tehty aika avaraks näissä vanhoissa lohkoissa ,tilaa siellä kyllä löytyy fillerille. tässä on 1.8 i:n kansi ja vakiona siinä 46/39 eli milli on isonnettu.

      Comment

      • MM-5
        Bimmer Rookie
        • Mar 2006
        • 153
        • Askola

        #4
        Itse en ko. moottorista mitään tiedä, mutta kokemusta on eri merkin moottorista. Kun lohko betonoidaan esim. Moroson lohkobetonilla, niin kannattaa laittaa sitä betonia siihen korkeuteen asti, että kun mäntä on alakuolokohdassa niin betonointi on männänlaen yläreunan tasossa. Näin jäähdytys toimii itseasiassa tehokkaammin ja saadaan tukevuutta ohutseinämäiseen lohkoon. Näin jäähdytysnestettä on siellä missä tarvitaan, eikä lohkon alaosassa missä ei jäähdytystarve ole samaa luokkaa kun sylinterin kohdalla.

        Voihan olla, että ko. kokoonpano vaatii ylemmäs betonointia, mutta sitten jäähdytys alkaa kärsiä. Onhan niitä täysin betonoitujakin lohkoja, mutta sitten ei voikaan ajaa kun 400 metriä kerrallaan....

        Janne
        Pojat me ollaan hävitty tää peli...

        Comment

        • kahvakuula
          Bimmer Rookie
          • Dec 2009
          • 40
          • k-suomi

          #5
          overdriven sivustoilla jenkkimiehet jotain puhunu että tyypillisesti täyttö tehtäisiin alimpaan renkaaseen asti missä ns kylmäputkialue on.
          putkia on myös tuettu yläpäästäkin erilaisilla keinoilla ,tästä ei itselläkään kokemusta ole mutta kyllähän se varmasti estäisi liikkumista ja vääntelyä.teen yhden kokeilu version ja tutkitaan vaikutuksia.

          Comment

          • turisti
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2006
            • 447
            • Jyväskylä

            #6
            Virtalan Risto osaa varmasti vastata kysymyksiisi parhaiten.


            Mistä korityypistä ja vuosimallista tuo sun 1.8i kansi on muuten peräisin?

            Kun omat 1.8i kannet on vakiona 46mm/38mm venttiileillä.
            sigpic
            - Vanha Liitto Powered by M10 -

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎