Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakoputken koko moottoriin nähden.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daylight
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 671
    • Helsinki

    Pakoputken koko moottoriin nähden.

    Hei vaan.

    Eli mitenkäs nuo pakoputket vaikuttaa näissä bemareissa moottorin toimivuuteen tarkasti sanottuna? Eli pitääkö putkiston olla tarkasti mitoitettu moottorin kokoon nähden? Haittaako jos on normaalia järeämpi putkisto?
    Meinaan tuli tuossa keskusteltua asiasta papan kanssa, joka on vanha autonasentaja.
    ///M3
  • peto2
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 8267
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by Kepale View Post
    Hei vaan.

    Eli mitenkäs nuo pakoputket vaikuttaa näissä bemareissa moottorin toimivuuteen tarkasti sanottuna? Eli pitääkö putkiston olla tarkasti mitoitettu moottorin kokoon nähden? Haittaako jos on normaalia järeämpi putkisto?
    Meinaan tuli tuossa keskusteltua asiasta papan kanssa, joka on vanha autonasentaja.
    turbokoneissa lienee tärkeintä että putki ei ahdista kun taas vaparissa liian suuri putki kadottaa alaväännön ja liian pieni tiputtaa tehoja kierrosalueen yläpäässä .. näin maalaisjärjellä ajatellen. viisaammat korjatkoon..
    moottorin valmistajalla ei liene väliä kun samalla tavalla nuo kuitenkin toimii
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • H4ck
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 659
      • Helsinki/Eesti

      #3
      Entäs kun mulla on E39 528iA ja myynnissä olis aito E39 M5 putkisto.
      Voiko laittaa?
      Varaosat, huolto ja maalaus.

      -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

      Comment

      • peto2
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 8267
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by H4ck View Post
        Entäs kun mulla on E39 528iA ja myynnissä olis aito E39 M5 putkisto.
        Voiko laittaa?
        ei se taida ihan heittämällä sopia M5 = 4.9l V8 ja 528ia = 2.8l L6 eli joudut tekeen ison satsin custom osia pelkästään saadaksesi sen sopimaan ja onhan se nyt ihan reilusti liian isoa ränniä ..puskurikin menisi vaihtoon

        edit: lisätään vielä että V8:lle tehty putkisto ei välttämättä pelaa ihan optimaalisesti rivikutosen kans.. pakopulssit eivät ajoitu niinkuin on tarkoitettu..
        Last edited by peto2; 09-02-2010, 22:37.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Daylight
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 671
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by peto2 View Post
          turbokoneissa lienee tärkeintä että putki ei ahdista kun taas vaparissa liian suuri putki kadottaa alaväännön ja liian pieni tiputtaa tehoja kierrosalueen yläpäässä .. näin maalaisjärjellä ajatellen. viisaammat korjatkoon..
          moottorin valmistajalla ei liene väliä kun samalla tavalla nuo kuitenkin toimii
          Ok. No mites, voinko vaihtaa tuon suuremman putkiston takaisin alkuperäiseen ilman mitään kummempaa kikkailua?
          ///M3

          Comment

          • kuirikki
            Bimmer Rookie
            • Jun 2008
            • 116
            • Keski-Pohjanmaa, Himanka

            #6
            Originally posted by Kepale View Post
            Ok. No mites, voinko vaihtaa tuon suuremman putkiston takaisin alkuperäiseen ilman mitään kummempaa kikkailua?
            No miksei?! Orkkisosat auton alle ja sillä selvä.
            Ex:BMW 525 TDS E34 -93
            Nykyinen: BMW 330 dA Touring -03
            Kauppakassi: Peugeot 106 XSI -92

            Comment

            • Muurahainen
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by peto2 View Post
              ei se taida ihan heittämällä sopia M5 = 4.9l V8 ja 528ia = 2.8l L6 eli joudut tekeen ison satsin custom osia pelkästään saadaksesi sen sopimaan ja onhan se nyt ihan reilusti liian isoa ränniä ..puskurikin menisi vaihtoon

              edit: lisätään vielä että V8:lle tehty putkisto ei välttämättä pelaa ihan optimaalisesti rivikutosen kans.. pakopulssit eivät ajoitu niinkuin on tarkoitettu..
              Juu ja tosiaan joutuu custom kamaa vääntämään kun V8 koneen putket alkavat koneen molemmilta puolilta ja rivikutosen vain toiselta puolelta konetta.

              Eikä varmaan satu tuo toinen V8 hormi edes lähelle L6 pakosarjan lähtöä.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎