Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 vähäpäästösen koneen turbotus?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 6power
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 254
    • Tampere

M52 vähäpäästösen koneen turbotus?

Minulla olis e39 520i vm:98 M52 yksöis vanoksella oleva kone aj.194tkm ja olen miettinyt et mitähän tuollaisen turbotus vaatisi? Tarkoitus olis saada siitä sellaset 230hv laillisesti. Oliskos täällä tietoa?

T: 6power
    Last edited by 6power; 18-02-2010, 07:19.
  • O-Peksi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 2775
    • Joensuu

Vähäpäästöisten turbotusta koskevia spekulointeja on useammassakin paikassa foorumilla, joten kannattaa searchia aiheesta lisää.

Jotta säästyisit turhalta haaveilulta, voin sanoa suoraan, että projekti maksaa täydellisesti onnistuessaan ja asiallisesti tehtynä minimissään 4-5000e. Fiksumpi vaihtoehto olisi vaihtaa auto suoraan 528i:n, josta saa vaparina suht pienillä muutoksilla tuon 230hv.
    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

Comment

• deeque
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2008
      • 473
      • Suomi

Originally posted by 6power View Post
      Minulla olis e39 520i vm:98 M52 yksöis vanoksella oleva kone aj.194tkm ja olen miettinyt et mitähän tuollaisen turbotus vaatisi? Tarkoitus olis saada siitä sellaset 230hv laillisesti. Oliskos täällä tietoa?

T: 6power
      Laillisesti vaatii aivan helvetisti rahaa.

Comment

• metake
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2008
        • 331
        • Janakkala

Mun käsityksen mukaan tuo ei ole yksityisen tekemänä millään konstilla mahdollista, koska vm. 98 autossa on ns. kokoauton E-hyväksyntä, joka raukeaa turbon asennuksen myötä. Jos autoon löytyy E-hyväksytty turbosarja joltakin valmistajalta, niin sen pitäis onnistua.

Comment

• jumbo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 6603
          • Lappeenranta

Vaihda vaan suosiolla autoa jos tehoa haluat, et tule nykyistä autoasi turbottamaan laillisesti. Tai muutenkaan...
          M550d

Comment

• killerbmw
            BTCF Member
            • May 2008
            • 136
            • Himanka

Originally posted by deeque View Post
            Laillisesti vaatii aivan helvetisti rahaa.
            Ja tuuria selvitäkseen vtt mittauksesta. Mutta kaikkea saa koittaa ja kaikki on mahdollista kun aikansa yrittää.
            -Fullgas Motorsport- Drift team
            -Fatboy Racing-

E36 M3 turbo 800/950nm
            E91 320d
            Muutama tehhään rojekti E30.

Comment

• Make H.
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1278
              • Kokkola

Originally posted by killerbmw View Post
              Ja tuuria selvitäkseen vtt mittauksesta. Mutta kaikkea saa koittaa ja kaikki on mahdollista kun aikansa yrittää.
              Ei kai siinä mitään tuuria tarvi kun rakentaa pelit niin että menee läpi siitä

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎