Announcement

Collapse
No announcement yet.

M43B19 318i ja 316i erot?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaimann
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1214
    • Karigasniemi

M43B19 318i ja 316i erot?

Eli viisaat vois kertoa mitä eroa on m43b19 318 ja 316 koneilla?
    Asiahan on niin että omasta 318i taisi kone sanoa poks ja nyt on mahdollisesti m43b19 316i:n kone myytävänä. Riittääkö et tuohon 316 koneeseen vaan pulttaa omasta motista imusarjat sun muut hilppeet kiinni vai onko esim. kansissa eroja?
    "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

• jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16457
    • Asikkala

Comment

• Kaimann
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 1214
      • Karigasniemi

Kiitos hienosta linkistä, mutta ei tuo tyhmää paljoa valista. Ei millää jaksais nippeli nippeliltä kattoa missä osissa eri numerot.
      "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

Comment

• Kaimann
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 1214
        • Karigasniemi

Aika samanlaisilta näyttää.

Comment

• JD
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1194
          • Espoo

Originally posted by Kaimann View Post
          Kiitos hienosta linkistä, mutta ei tuo tyhmää paljoa valista. Ei millää jaksais nippeli nippeliltä kattoa missä osissa eri numerot.
          Eipä tuossa nyt kovin suurta vaivaa luulisi olevan? Kun klikkaa osanumeroa niin eteen hyppää lista jossa lueteltuna kaikki automallit ja vuosimallit joissa on kyseinen osa...

Esim. kansi antaa listan jossa sama kansi on M43 konetta käyttävissä E36 316i ja 318i, E46 316i ja 318i, E34 518i, Z3 1.8 ja 1.9 jne.
          Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
          https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

Comment

• jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16457
            • Asikkala

Kansi sama b16 ja b18.
            Imusarjan ylempi osa sama, alempi eri.
            Pakosarja sama.
            Kyseessä siis e36.
            Siinä jotain eroja eikä mennyt kauan aikaa eikä ollut vaikeaa eli b16 1,6 ei muutu b18 1,8 :ksi em. osat vaihtamalla.

Comment

• Kaimann
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 1214
              • Karigasniemi

Originally posted by jr66 View Post
              Kansi sama b16 ja b18.
              Imusarjan ylempi osa sama, alempi eri.
              Pakosarja sama.
              Kyseessä siis e36.
              Siinä jotain eroja eikä mennyt kauan aikaa eikä ollut vaikeaa eli b16 1,6 ei muutu b18 1,8 :ksi em. osat vaihtamalla.
              No sen verran itsekkin olen asiaan vihkiytynyt, että esim. vm.-98 316i ja 318i ovat molemmat 1,9litraisilla m43b19 koneilla. Tutkiskelin myös tuolta linkin takaa löytyvää tietoa sen verran ja huomasin, että imu- ja pakosarja on molemmissa sama kuin myös kansi ja nokat. Eli voisin uskaltautua toteamaan että ohjainyksikössä se ero löytyy.

Sitten tällä tiedolla ei tee enää mitään kun viaksi paljastui ylävesiletku rikon kastelema maffin liitin. Puhdistus ja kuivaus ja hyvin toimii

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎