eli - topik kertoo hivenen taustaa.
kone : m70 jonka jatkeena siihen kuuluva tomaatti-salkku. luovuttaja e32. siirtyy jonnekin muualle.
tarkoitus päästä eroon sähkökaasuläpistä ja mahdollisesta vanhasta sähköviidakosta & 6zyl-limp-home-moodista.
ajatuksen asteella olisi upottaa M50-moottorin DME M3.1 (ei vanos-koneen perästä, mutta kuitenkin automaatin perässä olleen) motronic M70-moottoriin ja vaihtaa samalla :
-kaasuläpät M50-moottoreista
-isompi maf-kotelo yksittäiselle elementille (siis että moottorin imemä ilmamassa olisi 2:lla jaollinen, tietenkin)
-M50-suuttimet x12 kytkettynä 2-rinnakkain (vaatii mahdollisesti joo paremmat päätekivet)
-suorasytytyspuolat muutettuna hukkakipinäpuolia ohjaamaan
M70-motronikista lähtee mittaristolle pinnit :
17 : TI-meas sign, eli polttoaineenkulutus-siguna
M50 vastaava olisi pinni 17 (kahq o sama), mikä menee suoraan myös tomaatille.
tomaatilta tulee M70-motronikkiin :
63 : torq conv clutch - eli kaiketi turbiinin lukkotieto ?
64 : ignition timing intervention - sytytyksen katkaisu vaihtohetkelle ?
M50-motronikkiin tulee kanssa nastaan 64 ignition timing intervention, pinni 63 ei siinä ole käytössä.
m70-tomaatin perästä löytyy motronikkeihin/kaasuun liittyvät signaalit :
pinni 2 : kick-down tieto
pinni 4 : S-program tieto
pinni 11 : TI-meas sign
pinni 21 : engine speed n-mot (tr-signal) ? (ilmeisesti tieto että moottori käy/käynnistyy, kerta kun menee rinnakkain polttoainepumpun releen maadoituksen kanssa)
pinni 24 : engine intervention
pinni 32 : set throttle signal ? (taitaa olla täyskaasu-signaali)
kysymys kuuluukin, olenko ihan kuutamolla, menisikö tämä näin "helpolla" ?
kone : m70 jonka jatkeena siihen kuuluva tomaatti-salkku. luovuttaja e32. siirtyy jonnekin muualle.
tarkoitus päästä eroon sähkökaasuläpistä ja mahdollisesta vanhasta sähköviidakosta & 6zyl-limp-home-moodista.
ajatuksen asteella olisi upottaa M50-moottorin DME M3.1 (ei vanos-koneen perästä, mutta kuitenkin automaatin perässä olleen) motronic M70-moottoriin ja vaihtaa samalla :
-kaasuläpät M50-moottoreista
-isompi maf-kotelo yksittäiselle elementille (siis että moottorin imemä ilmamassa olisi 2:lla jaollinen, tietenkin)
-M50-suuttimet x12 kytkettynä 2-rinnakkain (vaatii mahdollisesti joo paremmat päätekivet)
-suorasytytyspuolat muutettuna hukkakipinäpuolia ohjaamaan
M70-motronikista lähtee mittaristolle pinnit :
17 : TI-meas sign, eli polttoaineenkulutus-siguna
M50 vastaava olisi pinni 17 (kahq o sama), mikä menee suoraan myös tomaatille.
tomaatilta tulee M70-motronikkiin :
63 : torq conv clutch - eli kaiketi turbiinin lukkotieto ?
64 : ignition timing intervention - sytytyksen katkaisu vaihtohetkelle ?
M50-motronikkiin tulee kanssa nastaan 64 ignition timing intervention, pinni 63 ei siinä ole käytössä.
m70-tomaatin perästä löytyy motronikkeihin/kaasuun liittyvät signaalit :
pinni 2 : kick-down tieto
pinni 4 : S-program tieto
pinni 11 : TI-meas sign
pinni 21 : engine speed n-mot (tr-signal) ? (ilmeisesti tieto että moottori käy/käynnistyy, kerta kun menee rinnakkain polttoainepumpun releen maadoituksen kanssa)
pinni 24 : engine intervention
pinni 32 : set throttle signal ? (taitaa olla täyskaasu-signaali)
kysymys kuuluukin, olenko ihan kuutamolla, menisikö tämä näin "helpolla" ?
Comment