------------------------
Announcement
Collapse
No announcement yet.
saa poistaa
Collapse
X
-
Originally posted by naukkis View PostOnhan noita nokkien valmistajia suomi täynnä, saat juuri sellaisen nokan kuin haluat/kannen rakenne antaa mahdollisuuden tehdä. Eikä ole edes kallista jos tyytyy valmiisiin malleihin.
Täytehitsaukset jne. ei kyllä minun mielestä tule kysymykseen kun puhutaan tämän luokan rasituksista...
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
Comment
-
-
Originally posted by Jochen View PostEnpä kyllä ole kuullut yhdestäkään suomalaisesta firmasta joka tekee billet tavarasta ihan mitä vaan? Olisi kyllä hyvä tietää jos niitä on.
Täytehitsaukset jne. ei kyllä minun mielestä tule kysymykseen kun puhutaan tämän luokan rasituksista...
Tosi kiukkusen nokan kanssa tarvii yleensä myös kanteen muutoksia, eli suuremmat paininkupit ja mahdollisesti nokka-akselin paikkaa muuttaa, nuo Shrickin yms. kauppaamat lienevät aika lähellä sitä mitä vakio nostajien kanssa saa tehtyä, löysille rampeille tietysti saa lisää asteita jos haluaa mutta tehotavoitteet voi jäädä täyttymättä.
Yksi tapa tehdä korkeille nokille liikkumavaraa on leikata kylmästi nostinkupin reikää auki ylhäältä nokan kulkureitiltä.Last edited by naukkis; 04-03-2010, 15:09.
Comment
-
-
jos haluat teetättää nokan suomessa niin täsä ois yks vaihtoehto http://personal.inet.fi/kilpailu/racing/
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostSuoraan Saksasta kyselin.
Katsotaan saako sieltä mitään irti.
Rahalla saa, mutta kun ei viittis suht kalliissa koneessa mitään peräkylän pelimannin protonokkia ruveta testaamaan.
Kun 100% varmuudella ekat viritelmät ei kuitenkaan ole edes lähellä.
Myös teetettyjen nokkien pinnoitteet/karkaisut mietityttää. Kuluuko paininkupit pilalle 500km aikana, kun jousipaineet kuitenkin on kovat. Vai lähteekö nokista nostosta pari milliä pois. Miten nokka pitää linjansa kun jousipaineet on kovat ja kone kiertää 10000rpm...
On siis aina mietityttänyt, että eikös tuo paininkupin/nokan kuluminen tarkoita käytännössä sitä, että öljykalvo nokan ja nostimen välissä on jollain hetkellä riittämätön? Vai voiko kulumista tapahtua, vaikka välissä onkin ehjä öljykalvo? Muodonmuutoksiahan varmasti voi tapahtua ilman varsinaista kulumistakin, jos paininkupin/nokan pää on liian pehmeä.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Comment