Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d suuttimet mistä?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -JMV-
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 840
    • Etelä-Pirkanmaa

320d suuttimet mistä?

Mistä kannattaisi ostaa suuttimet e46 2003 320d A 110 kw? Marmoritiskillä n 360€ kpl.

1-sylinterin suuttimeen tullut jokin vika ja aiheuttanut mäntä/ sylinteri vaurion. suuttimet tutkittu boschilla, kahdessa suuttimessa jotain vikaa mitä ei pysty korjaamaan.
    F82 harraste
  • aapok
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 807
    • Liperi

Suosittelen ostamaan kyllä alkuperäiset, jos haluat vähän halvemmalla saksasta niin esim makee28 hommaa varmasti!

Itse huollatin vuosi sitten suuttimet ja sen jälkeen paloi mäntä, tehtiin täysi koneremontti mutttei uusittu suuttimia kun ne oli juuri huolletut ja "ehjät", suli toisen kerran mäntä. Sitten hommasin vaihtokoneen ja uudet suuttimet, nyt on auto toiminut sitten ihan ok. Kaikkineen meni aikaa vuosi ja rahaa yli 12000€! Mutta jos remontoit konetta niin mulla löytyy aika paljon osia tuohon, esim kolme ehjää ylikoon mäntää, joilla ajettu 50km!?
    -Aapo-

520da touring Lci M-sport -07
    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
    Chevrolet Avalanche LTZ -09
    Sea Ray 230 sundancer -94

Comment

• Bullitt
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 2786
      • Turku

Katso suuttimen päältä Boschin numero, muistaakseni 044 alkuinen ja lähetä se koko numero mulle tekstarilla, niin kysyn suuttimille hintaa. Suuttimien hinta 250-300 euroa. Ovat tehdaskorjatut, ja vastaavat uusia suuttimia. Tehdaskorjattuina nuo Bemarin omatkin suuttimet myydään. Suuttimet saa parissa päivässä.

Comment

• mipe75
        Newbiemmer
        • Feb 2010
        • 3
        • jkl

[sama homma tuli mulla täs kuukausi takaperin,bmw 320d 2003..2 suutinta oli rikki kokonaan,2 sulanutta mäntää,täys kone remppa 7700 eepiä. ei oireillu mitenkään,sinistä pölläytti välillä kylmänä ja öljy hävikin takia 5l/2000km vein pajalle,tuomio oli karu,nyt ollu 2 vk ajossa ja tarkotus ois vaihtaa loput 2 suutinta mitkä ne katsoivat olevan ok..

quote=aapok;1945860]Suosittelen ostamaan kyllä alkuperäiset, jos haluat vähän halvemmalla saksasta niin esim makee28 hommaa varmasti!

Itse huollatin vuosi sitten suuttimet ja sen jälkeen paloi mäntä, tehtiin täysi koneremontti mutttei uusittu suuttimia kun ne oli juuri huolletut ja "ehjät", suli toisen kerran mäntä. Sitten hommasin vaihtokoneen ja uudet suuttimet, nyt on auto toiminut sitten ihan ok. Kaikkineen meni aikaa vuosi ja rahaa yli 12000€! Mutta jos remontoit konetta niin mulla löytyy aika paljon osia tuohon, esim kolme ehjää ylikoon mäntää, joilla ajettu 50km!?[/quote]

Comment

• Kurre
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 384
          • Veteli

Originally posted by aapok View Post
          Suosittelen ostamaan kyllä alkuperäiset, jos haluat vähän halvemmalla saksasta niin esim makee28 hommaa varmasti!

Itse huollatin vuosi sitten suuttimet ja sen jälkeen paloi mäntä, tehtiin täysi koneremontti mutttei uusittu suuttimia kun ne oli juuri huolletut ja "ehjät", suli toisen kerran mäntä. Sitten hommasin vaihtokoneen ja uudet suuttimet, nyt on auto toiminut sitten ihan ok. Kaikkineen meni aikaa vuosi ja rahaa yli 12000€! Mutta jos remontoit konetta niin mulla löytyy aika paljon osia tuohon, esim kolme ehjää ylikoon mäntää, joilla ajettu 50km!?
          Tuliko selvyyttä, että menikö suuttimien huollossa jokin pahasti pieleen vai mistä tuo mäntien sulaminen johtui? Itsellä kun olisi edessä ainakin yhden suuttimen huolto tai sitten uuden/vähän käytetyn ostaminen tilalle, niin saisi vähän kokemuksia
          sigpic
          Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
          ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍