Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbo bemu tökkii!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw320turbo
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 84

    Turbo bemu tökkii!

    Kyseessä on -89 Motronicilla oleva 2.0l mihin on laitettu:
    -Schwitzer s2
    -Turbonetics hukkaportti
    -välijäähdytin
    -turbon bensapaineen säädin (uusi)
    -535 suuttimet
    -325 kansi jota on avarrettu +paksumpi kansipahvi

    Muuta:
    Ilmamäärä mittari on painepuolella. Huohotinputki menee turbon iman otolle. Ruiskun huohotin putkenpaikka tukittu. Kaikki muu on
    vakio rojuja ja orkkis paikoissa.

    Vika:
    Kun lähtee vejättää ni rupee tökkii aika paljon eka kerran 2500 kohdalla ja sit rupee ahtaa. Ku veto jatkuu n:3000-3500 taas rupee tökkii jolloin paineet noin 0.2-0.3... Ja siihen se sit jää!! Bensan paineta on käytetty niin korkeella et meinaa tukehtuu tyhjähäynnillä, mut ei silti lähde mihinkään. (välillä jopa yrittää polttaa putkessa)
    Bensa letkut on vakiot ja alkuperänen bensansuodatin on paikoillaan.
    Ilmanmäärämittaria on ruuvailtu vaikka kuinka vitusti kumpaankin suuntaan siitä kuusiokolo ruuvista mikä on sen päällä.

    Missä vika? Pystyykö muualta säätää? Nyt kaikki villit ideat tänne, pakko saada toimii tuo! :lol:
  • Miika Tissari
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 1802
    • Varkaus

    #2
    Re: Turbo bemu tökkii!

    Originally posted by Bmw320turbo
    Kyseessä on -89 Motronicilla oleva 2.0l mihin on laitettu
    -Schwitzer s2
    -Turbonetics hukkaportti
    -välijäähdytin
    -turbon bensapaineen säädin
    -535 suuttimet
    -325 kansi jota on avarrettu +paksumpi kansipahvi

    Kun lähtee vejättää ni rupee tökkii aika paljon eka kerran 2500 kohdalla ja sit rupee ahtaa. Ku veto jatkuu n:3000-3500 taas rupee tökkii jolloin paineet noin 0.2-0.3... Ja siihen se sit jää!! Bensan paineta on käytetty niin korkeella et meinaa tukehtuu tyhjähäynnillä, mut ei silti lähde mihinkään. (välillä jopa yrittää polttaa putkessa)
    Bensa letkut on vakiot ja alkuperänen bensansuodatin on paikoillaan.

    Missä vika? Nyt kaikki villit ideat tänne, pakko saada toimii tuo! :lol:
    Olisko sytyssä joku pielessä?

    ps. Onko tämä projekti, vai olisko kannattanu kirjoittaa ongelmat-osioon.
    E28 ///M-tech V8 -83
    E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

    Comment

    • Tom1s
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2002
      • 669
      • .

      #3
      Heitetään muutama arvaus:
      Bensanpaineen säädin tulisi olla mielellään mallia "kertova" eli onhan letku imusarjasta bensanpaineensäätimeen. Eli se alkaa paineita nostamaan kun ahtoja tulee peliin ei ennen. Kylmemmät tulpat kannattaa myös pistää tosin pitäisi sen vakioillakin aluksi lähteä toimimaan. Heikko kipinä jostain syystä?
      F31 328i M-Sport

      Comment

      • Bmw320turbo
        Bimmer Rookie
        • Jul 2004
        • 84

        #4
        Tämmöset on aina ikuisia projekteja! :lol:
        Uudet tulpat on (NGK) en muista lämpöarvoo, mut mitkä ois hyvät?

        Bossin kiskoon sopiva paineensäädin ja ilma/paine tulee säätimelle vakiopaikasta.
        Mikä ois paras tapa tarkistaa kipinän "laatu"? :?

        Comment

        • Gygt
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 372
          • Kajaani

          #5
          musta tuntuu silti et seos mittari kertosm aika paljo...
          KAJ. SRK. TURBO RACING

          Comment

          • Bmw320turbo
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 84

            #6
            On "seosmittari" (yleismittari) joka kyl näyttää taulukoitten mukaan järkeviä lukemia. Mutta kun ei silti rupee pelittää vaik ois kuinka rikkaalla tai sit laihalla. Näyttää se kyl välillä mitä sattuu varsinkin tyhjäkäynnillä! Mutta kun ajaa osakaasulla niin näyttää noin 300-400mV... Eli ihan hyvä.

            Comment

            • nemesis
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 617
              • kymenlaakso

              #7
              no kyseessähän on legendaarinen motronic kone, josta et sitä sytkää pääse säätämään. ihan vilpitön villi arvaus että voisko olla syynä se että sytkää kun pitä saada myöhäisetettyä silloin kun ahtopaineita alkaa löytymään (mutta tätä et voi tehdä motronicin takia) niin siksi alkaa tökkimään?

              ei selvinnyt että onko tämä vika ollut aina vai tullut yhtäkkiä vai jonkun muun muutoksen jälkeen?
              E30 kesä-autona

              Comment

              • wj
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 3253
                • Järvenpää

                #8
                Joskus täälä sen jo joku mainitsi ja jollain toisella foorumilla oli juttua tästä sytkän säädöstä.
                Eikö se muuttuisi yksinkertasesti muuttamalla hall anturin paikkaa?
                On vissiin mahollista vaan siinä mallissa missä anturi on värinänpoistajalla
                - 2006 Mustang cabriolet
                - Sleekcraft Enforcer 28'

                Comment

                • tihuovin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1422
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by nemesis
                  no kyseessähän on legendaarinen motronic kone, josta et sitä sytkää pääse säätämään. ihan vilpitön villi arvaus että voisko olla syynä se että sytkää kun pitä saada myöhäisetettyä silloin kun ahtopaineita alkaa löytymään (mutta tätä et voi tehdä motronicin takia) niin siksi alkaa tökkimään?

                  ei selvinnyt että onko tämä vika ollut aina vai tullut yhtäkkiä vai jonkun muun muutoksen jälkeen?
                  Samaa epäilen minäkin, sytytyspuolelta se löytyy. Sytkää pitää myöhäistää kun ahdetaan.

                  Mutta motronic sytkää voi säätää. Joko modifioimalla originaalin boxin sytytyskarttaa eli modifioimalla "chippi" tai sitten ostamalla ns. "piggy bag" tyyppinen lisälaite jolla sytkää voi myöhäistää haluamansa määrän. Jotain tuon tapaista kukkulaa. Ja jo alkaa ahtoja löytymään. Tuon tapaisilla laitteilla motronicia voi "huijata".

                  Ilman ei kannata yrittää enempää, ei ennen kuin sytkää voi säätää. Kun se pätkii, samanaikasesti se voi nakuttaa tai nakuttaa => kone paskana alta aika yksikön.

                  t: Timo

                  Comment

                  • Tom1s
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2002
                    • 669
                    • .

                    #10
                    Kun alta 0.5bar ahtoa niin pitäisi pelata normi-boksilla mikäli bensaa saa.
                    Pätkiminen saattaa myös johtua liian rikkaasta seoksesta. Yksi tapa on koittaa pienentää tulpan kärkiväliä ja silloin jos nykiminen loppuu tai helpottuu voi kyseessä olla heikko kipinä. Kannattaa kuitenkin vaihtaa huonot/huonon näköiset sytkäosat uusiin.
                    NKG:n tulpista itse olen käyttänyt 3 numeroa kylmempää kuin vakio.

                    Jos seosmittari näyttää siinä 850mV täyskaasulla niin pitäisi olla aika hyvissä arvoissa.
                    lv224 สล็อต สล็อต เว็บตรง สัมผัสประสบการณ์สล็อตออนไลน์บนหน้าจอมือถือของคุณด้วย 224 ระบบบริการที่ทันสมัยที่สุดของเรารองรับทุกอุปกรณ์

                    Tosin tuolla normaali lambdalla tuo säätäminen on aika vaikeaa... Mielestäni oma auto oli säädöissä mutta kun katsottiin kunnon lambdalla niin AFR pyöri alta 10 täyskaasulla...eli todella rikkaalla.

                    Niin ja tuo yleismittari on melko hidas reagoimaan eli ei paras vaihtoehto.
                    F31 328i M-Sport

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      ...saako jonkun turbokone niin paljon bensaa että alkaa vedättäessä nykimään...??? Olisiko pikkuisen kuitenkin laihalla...villi arvaus?

                      Comment

                      • Tom1s
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2002
                        • 669
                        • .

                        #12
                        Originally posted by Hemi
                        ...saako jonkun turbokone niin paljon bensaa että alkaa vedättäessä nykimään...??? Olisiko pikkuisen kuitenkin laihalla...villi arvaus?
                        Pitää paikkansa että yleensä laihaseos tekee nykimistä ja nakutusta mutta
                        konetta megaruutan kanssa säädellessä uusilla suuttimilla ei pätkiminen ja vedon puutos poistunutkaan lisäämällä kakkua vaan päin vastoin. Tätäkään ei normilambda oikein osannut näyttää että rikkaalla oltiin ja reippaasti.
                        Tässä tapauksessa tuskin kyse on tuosta vaan enemminkin liian laihasta seoksesta/huonosta kipinästä mutta sanoin siksi kun useimmat minä mukaan lukien säätää konettaan nykyisin itse megasquirtilla tms. niin pistetään heti rikkaalle+kerta kiellon päälle nakutuksen jne. pelossa ja ihmetellään kun kone ei vedä kunnolla
                        F31 328i M-Sport

                        Comment

                        • Bmw320turbo
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2004
                          • 84

                          #13
                          Ei oo missään välissä nakuttanut. Mut pitää tutkia ne sytkän osat täs v-loppuna.
                          Ahtoja varmasti on alle 0.5 ja yhdessä välissä toimi niinkin "hyvin" että kierrokset oli noin 5500 ja ahdot oli veto päällä kokoajan 0.4 ja sillon ei kuulunut konehuoneesta mitään ylimääräisiä ääniä,mut mittari rupes näyttää 170mv! Ei pystyny vejättää enempää. (sillon oli vakio suuttimet ja Holset h1d ahdin) + (konepelti ei ole paikoillaan ja sisällä ei mitään ääni eristeitä)

                          Laihalla en usko olevan, koska bensanpaineet on ollu niin korkeella että ei meinannu pysyy käynnissä ja pakokaasu tuoksahti bensalle. (535suuttime) +Lampda näytti reilusti yli 1000mv.
                          Mut voisko semmonen olla mahdollista että bensapumpun "teho" ei riitä pitämää painetta vakiona vaikka tyhjäkäynnillä pitäisikkin? Eli kun lähtee vedättää niin pumppu työntää tavaraa tiettyyn pisteeseen asti hyvin ja sit loppuu teho pumpusta nostamaan painetta vaikka ylemmillä kierrolsilla pitäs olla kovempi paine..?

                          Comment

                          • Bmw320turbo
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2004
                            • 84

                            #14
                            Kunhan sais jotenkin eka pelittää ni sit vois harkita sitä megaruittia... :P

                            Comment

                            • Tom1s
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2002
                              • 669
                              • .

                              #15
                              Originally posted by Bmw320turbo
                              Laihalla en usko olevan, koska bensanpaineet on ollu niin korkeella että ei meinannu pysyy käynnissä ja pakokaasu tuoksahti bensalle. (535suuttime) +Lampda näytti reilusti yli 1000mv.
                              Mut voisko semmonen olla mahdollista että bensapumpun "teho" ei riitä pitämää painetta vakiona vaikka tyhjäkäynnillä pitäisikkin? Eli kun lähtee vedättää niin pumppu työntää tavaraa tiettyyn pisteeseen asti hyvin ja sit loppuu teho pumpusta nostamaan painetta vaikka ylemmillä kierrolsilla pitäs olla kovempi paine..?
                              Kyllä pumppu riittää mikäli on kunnossa/suodatin ei ole tukossa.
                              Siis bensanpaineet pitää olla normaalit tyhjäkäynnillä ja vasta kun ahdot tulee mukaan niin bensanpaineen säätimen pitää alkaa nostaa bensanpaineita. Tuo kannattaa tarkistaa.
                              F31 328i M-Sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎