Announcement

Collapse
No announcement yet.

Perän tehonkesto....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kela
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 47

    Perän tehonkesto....

    Kellään mitään hajua 188 ja 210 perän tehon / väännön kestävyydestä?
    Pitäis joku perä tunkea vanhaan e21 koppaan joka ei hajoa heti / koskaan.

    Välitys tulee olemaan 2.9 - 3.25 luokkaa.

    188 mahtuis helpommin paikalleen, 210 vaikeuttaa ropausta.
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4645
    • Tuusula

    #2
    Jos oikein kestävän haluat, laita suosiolla samantien se 210 sinne.

    Ruotsissa käyttävät noita 210 periä nelinumeroisten tehojen kera joten ei pitäisi ihan heti antautua.. Vetarit kannattaa toki samalla päivittää..

    Typ188 periä on käytetty monissa ~500hp vehkeissä muttei kovin paljoa tehokkaammissa.. ? Korjatkaa toki jos olen väärässä mutta tuollainen mielikuva on jäänyt projekteja seuraillessa..
    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • Kela
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 47

      #3
      Joo, tehoa varmaan alle 500, vääntöä varmaan vähän enemmän.
      188 lukkoperä löytyis jo valmiiks, mut vähä jännittää miten käy........

      Mitenhän e30 vetarit elää tollaisessa?

      Comment

      • r.w.
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2007
        • 2510
        • Länsirannikko

        #4
        Väittäisin kyllä, että se lukollinen 188 voisi autosta annettujan speksien perusteella kestää hyvinkin. 210 on varma, mutta kannattaa peruskunnostetun pikkuperän kanssa ainakin koittaa, ellei käyttö ole pelkkää varttimailia slikseillä.

        Mulla on ollut V12 kanssa hiukan ongelmia 188-perällä, mutta siinä tulee vääntö alhaalla ja kori on ainakin kolmasosan painavampi.
        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

        Comment

        • S.Kaulaote
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1579
          • Woikkaalla

          #5
          Originally posted by Kela View Post
          Joo, tehoa varmaan alle 500, vääntöä varmaan vähän enemmän.
          188 lukkoperä löytyis jo valmiiks, mut vähä jännittää miten käy........

          Mitenhän e30 vetarit elää tollaisessa?
          Kyllä 188 perä kestää mutta ne vetarin nivelet siellä paukkuu paskaks jos paukkuu.
          94mm nivelet sorvaat sinne ni alkaa jotain kestämään..

          Nii edittiä senverran että 210 perä E21 alle vaatii jo aika rankkoja muutoksia.
          Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

          -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
          -Mitsubishi "runkkari"

          Comment

          • Jukka81
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 1176

            #6
            Ja vakiokuntoinen lukko ei pidä "kauan" edes +300hv pelissä, TYP188 perässä. muutaman kerran kunnolla kun pääsee luistamaan, niin alkaa kitkalevyt kulumaan rankasti ja pito koko ajan heikkenee.

            Ja kuuleman mukaan myös 210 lukko vaatisi tiukennuksen n. +450hv tehoilla jotta kestää kauemmin.
            -E30 325i M-TechII Turbo
            -E39 528iA M-Sport
            -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

            Comment

            • Radar
              Bimmer Rookie
              • Sep 2004
              • 120
              • Schrick-Region

              #7
              Mitä eroa on typ188 e36-M3-lukkoperän ja perus 325i:n lukon kanssa? Merkkiliikkeen mekaanikko väitti että väännönkesto olisi parempi M3-perässä. Onhan niissä hinnoissa ainakin julmettu ero kun realoem:stä katsoo...

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                #8
                Originally posted by Radar View Post
                Mitä eroa on typ188 e36-M3-lukkoperän ja perus 325i:n lukon kanssa? Merkkiliikkeen mekaanikko väitti että väännönkesto olisi parempi M3-perässä. Onhan niissä hinnoissa ainakin julmettu ero kun realoem:stä katsoo...
                Jos molemmat type 188, ei vitunkaan vertaa väliä. Joka tapauksessa jos lukko tulee nyt ilmeisesti johonkin +500hv koneeseen se kannattaa shimmata tiukemmaksi ja muuttaa ilman esijännitystä olevaksi.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  #9
                  m3 typ188 perässä lukkoyksikön pultit on m14 vrt. normi e36 typ188 m12, muuta eroa ei ole eikä tuollakaan varmasti juuri merkitystä.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • Radar
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2004
                    • 120
                    • Schrick-Region

                    #10
                    Originally posted by jannmann View Post
                    Jos molemmat type 188, ei vitunkaan vertaa väliä. Joka tapauksessa jos lukko tulee nyt ilmeisesti johonkin +500hv koneeseen se kannattaa shimmata tiukemmaksi ja muuttaa ilman esijännitystä olevaksi.
                    Hei leidi, se oli vitun yleismaailmallinen kysymys. Olisi ilmeisesti pitänyt korostaa erikseen jotta kaikki tajuaisivat.

                    Noh, onneksi JJT jo ansiokkaasti vastasi, ettei lukoissa taida olla juuri muuta eroa kuin M-lisä hinnassa.
                    Last edited by Radar; 19-03-2010, 14:40. Reason: nicki väärin

                    Comment

                    • Kela
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 47

                      #11
                      Eli lopputulos, kannattaa käyttää jo olemassa olevaa 188 perää.
                      Lukko on jo tiukattu, tosi välitys on päin peetä.
                      Täytyy sellainen viel jostain kaivaa......

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎