Lappeenrannassa asustelen, eikä tuo hitsauttaminen ole ongelma.
Kaveri varmaan saisi työmaalla sulateltua tigillä tuota kantta ja olisi tuossa naapurikylässä tuo Lweld joka on perehtyny tuohon alumiinin hitsaamiseen.
Se vaan mietityttää että kuinka kalliiksi tuon koneistaminen sitten tulee vaikka sen saisikin hitsautettua, vai ettiikö toisen kannen suoraan... :think
Mä totesin neljännen käytetyn jälkeen että ostan uuden seuraavaksi. En ole katunut..
Kerro toki lisää.
Ei ainakaan kehtais käyä leikkimään millään "kenialaisella metallilla"
En kehtais ihan suoraan edes sanoa kun kukaan ei usko mutta nykysen rumiluksen kansikin on sillä korjattu ja yhden kaverin lohko ja nipullinen muita kansia. Nyt jos äkkiä laskee niin 4 kantta on korjattu ja tänäänkin poijjat niillä ajelee. Vaikka nyt kuulostaakin ihmeelliseltä niin voin kertoa että tämä toimii. Esimerkkinä voisin käyttää rumilusta signaturesta. Hävitti noin 50km ajolle kaikki nesteet usean kerran=Kansi halki ---> Forten paikka aine sisään ja ei ole sen jälkeen syönny nesteitä. Okei eka kerran kun koettelin niin en ollu yhtään varma toimiiko. Toisen kerran en ollu varma toimiiko. Kolmannen kerran en ollu varma toimiiko mutta neljännellä kerralla olin jo varma että toimii
Lappeenrannassa asustelen, eikä tuo hitsauttaminen ole ongelma.
Kaveri varmaan saisi työmaalla sulateltua tigillä tuota kantta ja olisi tuossa naapurikylässä tuo Lweld joka on perehtyny tuohon alumiinin hitsaamiseen.
Se vaan mietityttää että kuinka kalliiksi tuon koneistaminen sitten tulee vaikka sen saisikin hitsautettua, vai ettiikö toisen kannen suoraan... :think
Ei riitä, että osaa hitsata alumiinia, pitäisi hiukan muutenkin ymmärtää sen homman päälle. Se on yhtä tyhjän kanssa jos halkeama etenee samaa tahtia sulan kanssa, jäähtyessään räpsähtää uudestaan tai mikäli kanteen muuten vaan jää huomaamattomia murtumia, jotka sitten ajossa ajan kanssa kasvavat kunnes peli on taas selvä. Ts. siinä hommassa on monta vaihetta joka voi kosahtaa kiville, ellei tekijällä ole tietoa ja kokemusta. Ammattilaisella homma taas kustantaa koneistuksineen helposti niin paljon, ettei vakiokannen kanssa vaan enää maksa sitä rahaa ja vaivaa.
Saksan ebaystä uusi kansi n 520€. Tulee muutamassa päivässä. Ei kannata 700€ maksaa täällä kotomaassa.
Tuolta enklannin iipäystä yhden käytetyn kannen sain huudettua 160£ hintaan, toimituskulut mukaan lukien.
Saas nähdä olisko tuo sitten ehjä, niin myyjä ainakin mainosti...
Comment