Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysymys 525 TDSA (turbo) Touring -96 tekniikasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemuli59
    Newbiemmer
    • Mar 2010
    • 5
    • Oulu

    Kysymys 525 TDSA (turbo) Touring -96 tekniikasta

    Tämä saattaa tuntua hieman pöljältä kyssäriltä, mutta kun olen vasta perehtymässä aiheeseen Olen ostamassa otsakkeen mukaista autoa, eikä ole tietoa siitä paljonkaan, muuta kuin, että hyväksi totesin. Ei ollut autossa minkäänlaista kirjallista matskua auton "anatomiasta", joten kysyn teiltä asiantuntijoilta:
    - onko k.o mallissa vielä luistonestoa?
    - onko ajotietokonetta?
    - onko mittarin takana joku akku ja korjautuuko mittarin pikseleiden puuttuminen sen vaihdolla? Onnistuuko itse vaihtaa vai tarviiko jonkun ammattiutyökalun mittarin irrotukseen?
    Laittakaa kokemuksianne millainen k.o pirssi on käytössä. Millainen on kulutus - kaikki tietysti menee, mitä tankkin laittaa, mutta tietäis vähäsen tulevasta..
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 923
    • Sotkamo--Oulu

    #2
    Tässä ilmeisesti kyse vielä E34 korisesta autosta.
    Noihin varusteisiin BMW:n osalta yleisesti voi sanoa, että joko on tai ei. Varsinkin Saksassa on ko. autoa saanut halutessaan aivan karvalakkina(kuten omani... ei edes sähköikkunoita).

    Luistonesto saattaa suomiautoissa olla vakiovaruste, Ajotietokone on mittaristossa(muistikuvan mukaan) alareunassa, jos on ollakseen.Tässä tapauksessa luultavasti on koska mielestäni ne pikseliviat on juurikin sen ajotietokoneen näytössä. Ja joku foorumilainen korjasi näitä pikselivikoja(ei johtune "akuista", jos sellaisia tämän ikäisissä lieneekään.)

    Manuaali TDS itsellä on ollut kohta kolme vuotta. Kilometrejä kertynyt reilu 60tkm ja toimii aika lailla ok. tällä hetkellä. Nesteongelmien kanssa painin viime kevään ja käytin sen vuoksi sylinterikanttakin turhaan pois. Loppujen lopuksi vika oli lämppärin kennossa( ei vuotanut nestettä,mutta otti kuitenkin ilmaa järjestelmään, ). Syöttöpumppua on kannen osalta(hammermode) myös joutunut muutaman kerran säätämään kun ilmeisesti jonkin kuluman seurauksena määränsäädin hakeutuu hiljalleen kohtaan,jossa syötöt pienenee. Auto alkaa kilometrien myötä aina hiljalleen tuntua tosi laiskalta. Alusta kait näissä kanssa on sellainen huomiota vaativa kohta. Itse ainakin olen joutunut vaihtamaan lähes kaikki osat alustaan. Tosin vasta 350tkm jälkeen.

    Kulutus on ollut 6,3-7,5l /100km matka-ajossa. Pienimmät kulutukset jossain syksyliukkaalla 80km/h nopeudella ja suurimmat osittaisessa peräkärryn vedossa.
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎