Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hardcore M50B25 vanos tietoutta vailla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pegi
    Newbiemmer
    • Sep 2004
    • 19

    Hardcore M50B25 vanos tietoutta vailla

    Työn alla on räpelletty 325i kyseisellä koneella ja oma tietous on auton kanssa vähissä.

    Metsästän autosta mysteeristä imuvuotoa. Löysin imusarjan alapuolelta n. 1mm paksuisen reijän, josta puuttuu jokin letku, mutta en tiedä mikä. Konehuoneessa ei ole vapaita letkuja mitä siihen voisi työntää. Mikä on tuon reijän tarkoitus? Imusarja on tarkoitus ottaa irti työn helpottamiseksi.

    Imusarjan ensimmäisessä kaulassa juuri ennen kantta on jokin anturi(?) johon menee kiinni kaksi letkua. Tätä anturia ei löydy mistään katalogeista(realoem jne...). Tosin siihen ei menee yhtään virtapiuhaa kiinni, vain ne kaksi letkua. Mikähän se mahtaa olla?

    Lisäksi, työn touhussa löytyi yksi katkottu virtapiuha. Seurasin lankaa ja se menee http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...er_head_vanos/ kuvassa näkyvien antureiden 15 ja 13 alapuolelle. Myöskään tätä en löytänyt katalogeista. Mikähän se taasen mahtaisi olla?

    Vikaakin autossa on. Päästöt päin persettä ja ei käynnisty jäähtyneenä.

    JOS osaat auttaa edes jonkun seuraavan ongelman kanssa, niin otan kaiken avun vastaan. Kiitos ja anteeks.
  • Scyber
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 686
    • Hyvinkää

    #2
    Saisitko kuvia kyseisistä jutuista niin ei tarvittis arvailla

    Ja vikakoodien lukua sekä puristuspaineiden mittauksella lähtisin liikkeelle.
    Last edited by Scyber; 02-04-2010, 17:43.
    Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
    www.napalmi.com

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #3
      Imusarjan alapuolella ei taida olla muita pienellä reiällä olevia lähtöjä kuin b-paineen säätimen alipaineletku:think
      Löytyy siitä imusarjan tulipellin puoleisesta päädystä alta?

      Onkos ne anturiin menevät letkut nesteletkuja?
      Last edited by JJT; 02-04-2010, 18:56.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #4
        tupla
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • pegi
          Newbiemmer
          • Sep 2004
          • 19

          #5
          Originally posted by JJT View Post
          Imusarjan alapuolella ei taida olla muita pienellä reiällä olevia lähtöjä kuin b-paineen säätimen alipaineletku:think
          Löytyy siitä imusarjan tulipellin puoleisesta päädystä alta?

          Onkos ne anturiin menevät letkut nesteletkuja?
          Löytyy tulipellin puoleisesta päädystä alta kyllä. Bensanpaineen säätimelle menee alipaine haitariputkelta.

          Koko alipaineletkutus on kyllä hyvin outo, haluaisin tietää mitä tekijän mielessä on liikkunut.

          Tuo mystinen anturi selvisi myös. Sillä ei ollut mitään funtiota auton toiminnassa, ainakaan käsittääkseni. Se oli kierteellä kiinni imusarjan pultissa. Pultin päällä oli haara josta ilma kulki läpi. Toinen haaroista oli tulpattu ja toiseen tuli sama alipaine kuin bensanpaineen säätimelle. Otin tämän "anturin" kokonaan pois. Voin ottaa kuvan siitä huomenna.

          Otan myös huomenna kuvan tuosta katkotusta johdosta ja mihin se lohkossa menee.

          Ja vikakoodien lukua sekä puristuspaineiden mittauksella lähtisin liikkeelle.
          Vikakoodit on luettu. Hetkellinen häiriö toisessa nakutusanturissa ja lambdassa. Puristuspaineita en ole mitannut. Testerillä tutkiskellessa tuli huomattua että lambda integraattori (tuttavallisemmin pitkäaikainen sopeutuma) oli 120%. Eli seos hyvin rikkaalla.

          Tuon testin jälkeen tuo imusarjan alla oleva vuoto on korjattu, eli pitäisi käydä uudestaan testerillä. Nyt imuvuotoja ei pitäisi olla.

          Auto on muutenkin osoittumassa aikamoiseksi viritykseksi. Vk:n tiivisteen vaihdon yhteydessä tuli todettua, että 4 tulppa ui öljyssä. Onneksi ei ole puolia vielä paskonut.

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #6
            Originally posted by pegi View Post
            Löytyy tulipellin puoleisesta päädystä alta kyllä. Bensanpaineen säätimelle menee alipaine haitariputkelta.

            Koko alipaineletkutus on kyllä hyvin outo, haluaisin tietää mitä tekijän mielessä on liikkunut.

            Tuo mystinen anturi selvisi myös. Sillä ei ollut mitään funtiota auton toiminnassa, ainakaan käsittääkseni. Se oli kierteellä kiinni imusarjan pultissa. Pultin päällä oli haara josta ilma kulki läpi. Toinen haaroista oli tulpattu ja toiseen tuli sama alipaine kuin bensanpaineen säätimelle. Otin tämän "anturin" kokonaan pois. Voin ottaa kuvan siitä huomenna.

            Otan myös huomenna kuvan tuosta katkotusta johdosta ja mihin se lohkossa menee.



            Vikakoodit on luettu. Hetkellinen häiriö toisessa nakutusanturissa ja lambdassa. Puristuspaineita en ole mitannut. Testerillä tutkiskellessa tuli huomattua että lambda integraattori (tuttavallisemmin pitkäaikainen sopeutuma) oli 120%. Eli seos hyvin rikkaalla.

            Tuon testin jälkeen tuo imusarjan alla oleva vuoto on korjattu, eli pitäisi käydä uudestaan testerillä. Nyt imuvuotoja ei pitäisi olla.

            Auto on muutenkin osoittumassa aikamoiseksi viritykseksi. Vk:n tiivisteen vaihdon yhteydessä tuli todettua, että 4 tulppa ui öljyssä. Onneksi ei ole puolia vielä paskonut.
            Bensapaineensäätimelle menee putki imusarjasta, keskellä imusarjaa siellä ala-sisä sivulla oleva n. sentin reikä on lisäilmaventtiilin letkukaran paikka.
            Kun sen venakopan tiivisteen vaihdat niin muista vaihtaa myös ne kiinnitysmuttereiden alle tulevat kumiprikat.
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎