eli kyseessä m20b25 jossa m50 syyläri, tuli jäähdytys nesteet vaihdettua samalla ku tein sähkö flektille anturinpaikan, ilmailtua järjestelmää tuli ihan riittävästi ja auto toimikin hyvin 3 viikkoa kunnes yhtenä aamuna lämmöt nousi hieman yli normaalin ja puhalsi sisälle pelkkää kylmää, hieman ilmaamista ja kaasun polkemista ni alko taas pelittämään, päivällä sit alko vesipumpulta termostaattikotelolle menevä letku vuotamaan juuresta, ei muuta ku 2cm pala pois ja letku paikoilleen + ilmaamista, seuraavaksi muutaman tunnin ajelun jälkeen samainen letku halkesi 10cm matkalta, letkuissa oli -89 vuoden leimat ja pinta käärmeennahkamaista , sain kaikki muut uudet letkut kaupasta paitsi vesipumpulta termarikoteloon tulevan johon pistin uudet letkun lähdöt ja väliin rosteri putken, ilmaamista taas ja toimi pari päivää kunnes eilen letku luiskahti rosteriputken päältä ja taas vedet pihalle. olen pannu merkille et ku auto toimii normaalisti ni letkut on lähes kivikovia, kovan paineen alaisia ,letkuja ei juurikaan pysty sormilla painamaan kasaan, ehkä puol senttiä, kysymys kuuluukin et onko normaalia et on noin kova paine letkuissa? vai johtuuko se siitä et siellä on vielä niin paljon ilmaa seassa? onhan sekin mahdollista et kansi vuotaa, mut sitä en jaksa uskoa vielä. minkälaiset letkujen kuuluisi olla normaalisti?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m20b25 ,kovat paineet vesiletkuissa normaalia??
Collapse
X
-
joitain huomioita
Originally posted by marko84 View Posteli kyseessä m20b25 jossa m50 syyläri, tuli jäähdytys nesteet vaihdettua samalla ku tein sähkö flektille anturinpaikan, ilmailtua järjestelmää tuli ihan riittävästi ja auto toimikin hyvin 3 viikkoa kunnes yhtenä aamuna lämmöt nousi hieman yli normaalin ja puhalsi sisälle pelkkää kylmää, hieman ilmaamista ja kaasun polkemista ni alko taas pelittämään, päivällä sit alko vesipumpulta termostaattikotelolle menevä letku vuotamaan juuresta, ei muuta ku 2cm pala pois ja letku paikoilleen + ilmaamista, seuraavaksi muutaman tunnin ajelun jälkeen samainen letku halkesi 10cm matkalta, letkuissa oli -89 vuoden leimat ja pinta käärmeennahkamaista , sain kaikki muut uudet letkut kaupasta paitsi vesipumpulta termarikoteloon tulevan johon pistin uudet letkun lähdöt ja väliin rosteri putken, ilmaamista taas ja toimi pari päivää kunnes eilen letku luiskahti rosteriputken päältä ja taas vedet pihalle. olen pannu merkille et ku auto toimii normaalisti ni letkut on lähes kivikovia, kovan paineen alaisia ,letkuja ei juurikaan pysty sormilla painamaan kasaan, ehkä puol senttiä, kysymys kuuluukin et onko normaalia et on noin kova paine letkuissa? vai johtuuko se siitä et siellä on vielä niin paljon ilmaa seassa? onhan sekin mahdollista et kansi vuotaa, mut sitä en jaksa uskoa vielä. minkälaiset letkujen kuuluisi olla normaalisti?
Ilmeisesti sinulla on ilmaa siellä systeemissä vielä kuitenkin. Ei välttämättä, mutta kuitenkin.
Näin näppituntumalta ja vuosien päivittäisellä kokemuksella voin todeta, että kyllä niissä letkuissa melkoinen pänni on, jos moottori on sata-asteinen.
Tärkeintä on, että mehut pysyvät sisällä ja lämmöt paikoillaan mittarin mukaan.
Vanha Diesel-mese esiintyy aina letkut löysinä vaikka minkä rääkin jälkeen...
Paisarin korkin voi bensabemarissa vaihtaa 1,4 bar versioon 2,0 bar korkista, jos haluaa varmistella ja pelkää esim. lämppärin kennon vuotoa.
Näin kuriositeettina voin kertoa, että esim. Hondan moottoreissa on melkoisen kivikovat letkut niiden ollessa käyntilämpimiä eli kuumia. Valmistaja on päättänyt käyntilämpötilan ja veden kiehumisrajan.
Tämä tuhansien erilaisten autojen kokemuksella.Mikä laulaen tulee, se tulee.
BMW E39 M5, vm. 2002
-
-
Hmmm, onhan siellä tietenki jonkumoinen paine mutta kyllä ite sanosin suorilta että kannentiiviste vuotaa ja se tekee paineen sinne jäähdytysjärjestelmään Tuokin että kuumalla koneella puhaltaa kylmää lämppäristä ja sitte taas lämmintä jne. viittaa juurikin kansivikaan
Toivotaan ettei ole siitä kyse mutta ite annan äänen sille diagnoosille kyllä...Dodge Charger R/T 440cid 1969
Mercedes Benz SL500 1993
Yamaha YZ 250cc 2T 1989
There is no substitute for cubic inches!!!
Comment
-
-
Ei ne kyllä mitään erityisen kovia pitäs olla, ootko varma että se korkki päästää ylimääräset paineet ulos?
http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw
Comment
-
-
Originally posted by BlackZ View PostHmmm, onhan siellä tietenki jonkumoinen paine mutta kyllä ite sanosin suorilta että kannentiiviste vuotaa ja se tekee paineen sinne jäähdytysjärjestelmään Tuokin että kuumalla koneella puhaltaa kylmää lämppäristä ja sitte taas lämmintä jne. viittaa juurikin kansivikaan
Toivotaan ettei ole siitä kyse mutta ite annan äänen sille diagnoosille kyllä...
No höpöhöpö. Viimesenä se kansivika on. Ihan normaalisti veivaa lämpöjä hytissä jos on ilmaa järjestelmässä ja heti kun annat vähänkin rajummin kinkkua niin alkaa lämmintä puhaltamaan. Kunnolla vaan ilmaat tällä foorumilta tutuksi tulleella pepsipullo-tyylillä ja ihan rohkeesti tunnin verran pumppaat koska vaikka tuntuis että ei sieltä enää ilmaa tule niin kyllä sieltä aina vielä pikkusen tulee Ja muista nostaa keula oikeasti helvetin korkealle niin tekee ihmeitä.
Jos ei muka kunnon ilmaaminen auta niin sitten seuraavaksi lähtisin kattomaan avaako se termostaattia ollenkaan jos se kerta siihen tyssää (ja siihenhän se yleensä tyssääkin jos on ilmaa kierrossa) ja jos termo on ok, niin viimeseksi sitten se korkki vaihtoon.Nyt:
MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
E38 725tdsA vm96, käyttis
E36 316i vm98, latolöytö
HD Spora 883/1200 vm91
EX:
E39 525tdsA
E36 320
MB w210 220d
MB w210 270cdi
MB w201 Avatgarde azzurro
MB w124 300d
+paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista
Comment
-
-
perjantaina tulee uusi termarilta vesipumpulle menevä letku, ennenkin ollu samanlaisia ilmaus ongelmia m50 kylläkin, mut nyt alko vaa epäilyttää ku letkut alko antautumaan, mut olihan ne jo 20 vuotta vanhoja... tuli sellanenki mieleen ku kyseessä on cabrio eli kesä auto ni ottais termostaatin kokonaan pois, vois helpottaa huomattavasti ilmaamista, ei kait sillä muuta merkitystä ku et kone hieman hitaammin lämpeää ku vesi jatkuvasti kiertää syylärin kautta, mut eipä se suuremmin kesällä haittaa, syylärin korkin vois myös samalla vaihtaa 1,4 bar.E34 535 twincharged 709hv & 851Nm
Comment
-
-
joo elikkä nyt on n.kuukausi tapeltu enemmä ja vähemmä lämpöjen kanssa,taajamassa toiminut hyvin, pikatiellä yli 100km/h nopeudessa alkanut lämmöt nousemaan ja vedet pihalle syylärin korkista. nyt sit laitettii uus termostaatti ja auto toimii hyvin! voiko termostaatin puuttuminen vaikuttaa noin radikaalisti vedenkierto ongelmaan? lähinnä tarkoitan sitä et jos ei termaria ole ni pyöriikö neste lähinnä jäähdyttimen ja vesipumpun välillä ku termostaatti ei ole "vastustamassa" jonka johdosta vesi kulkisi moottorin läpi? kellään vastaavia kokemuksia?E34 535 twincharged 709hv & 851Nm
Comment
-
-
Originally posted by marko84 View Postjoo elikkä nyt on n.kuukausi tapeltu enemmä ja vähemmä lämpöjen kanssa,taajamassa toiminut hyvin, pikatiellä yli 100km/h nopeudessa alkanut lämmöt nousemaan ja vedet pihalle syylärin korkista. nyt sit laitettii uus termostaatti ja auto toimii hyvin! voiko termostaatin puuttuminen vaikuttaa noin radikaalisti vedenkierto ongelmaan? lähinnä tarkoitan sitä et jos ei termaria ole ni pyöriikö neste lähinnä jäähdyttimen ja vesipumpun välillä ku termostaatti ei ole "vastustamassa" jonka johdosta vesi kulkisi moottorin läpi? kellään vastaavia kokemuksia?
Kun alkuperäiset letkut alkaa paukkumaan, kannattaa kerralla uusia kaikki, niin ei tarvitse muutaman tuhannen km välein olla läträämässä.
Eikä maksakkaan kuin vähän toista sataa.Last edited by JJT; 27-05-2010, 16:14.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Comment