Announcement

Collapse
No announcement yet.

135i n54 pätkii/käy rikkaalla luvassa vinkkipalkkio!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • KON4
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Eikös sulla ollu tässä joku "intake kit" paikallaan? Oliko öljyttävät filsut?

    Puolat ei muuten maadota kanteen. ECU maadoittaa niitä suoraan ja ohjaa sillä puolien latausta ja kipinää. Se yksittäinen maadotuspiuha on toisiokäämin maa, jolla seurataan tuliko kipinää vai ei (jännittehäviö sunttivastuksen yli). Ei vaikutusta asiaan, mutta eipähän jää vääriä käsityksiä

    Ei oo mitään uutta ilmanputsari koteloa, ainoastaan kn suodatin kiinni joka tosin on öljynen malli. Voiskoha se sitte sekottaa ilmamassamittarin?

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Livedatasta pitäis muuten sylinterien synkkaysta seuraamalla (roughness) nähdä mitkä pytyt siellä pätkii/käy huonosti vaikkei vielä tulisi sytytyshäiriöstä koodia (joka ei tarkoita sytkäjärjestelmän vikaa). Jos sitä on useassa, kannattaa lähteä etsimään imuvuotoa tai maf-vikaa. Noistakin se imuvuoto todennäköisempi.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Eikös sulla ollu tässä joku "intake kit" paikallaan? Oliko öljyttävät filsut?

    Puolat ei muuten maadota kanteen. ECU maadoittaa niitä suoraan ja ohjaa sillä puolien latausta ja kipinää. Se yksittäinen maadotuspiuha on toisiokäämin maa, jolla seurataan tuliko kipinää vai ei (jännittehäviö sunttivastuksen yli). Ei vaikutusta asiaan, mutta eipähän jää vääriä käsityksiä
    Last edited by Cell; 23-04-2010, 12:19.

    Leave a comment:


  • KON4
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Onko livedataa seurattu auton käydessä? Miten lambdojen korjausarvot käyttäytyvät?
    Entäpä alkaako ongelmat heti kun auton käynistää ja antaa käydä tyhjäkäyntiä? Vai meneekö siinä luokkaa 5-10sekuntia ennen pätkimistä?
    Nimittäin closed loop lambdaohjaus tulee päälle vasta kun lambdat ovat tarpeeksi lämpimät.
    Mielestäni kannattaisi kuitenkin nyt katsoa ihan livedataa autosta niin että tarkastaa ensimmäisenä nuo lambdojen korjausarvot, pysyykö toleranssien sisällä vai lähteekö vetämään ihan metsään.

    Toisena kannattaa tietysti verrata ilmamassamittarin tietoa laskettuun arvoon. Tämä vaatii kevyttää ajoa jotta näyttää järkeviä arvoja, harvemmin toimii tyhjäkäynnillä.
    mm. INPAlla näkee kätevästi lasketun ja todellisen ilmanmassan sekä paljon muutakin.

    Kyllä on livedataa seurattu pikaisesti auton ollessa jo lämmin tyhjäkäynnillä ja silloin arvot seikkaili 900-1200 paikkeilla. Muuten en ole noista niin perillä. Korjausarvoista en osaa sanoa että miten ne käyttäytyy..

    Joskus alkaa selvästi röpöttämään jo heti käynnistäessä ja joskus käy nätisti 10-15 min ajossa ennenkuin alkaa pätkimään/käymään rikkaalla.

    No onko jollain sitten INPA vehkeitä ja osaamista, jolla voisi kattoa noita arvoja lamdoista ja tietenkin pientä korvausta vastaan?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Onko livedataa seurattu auton käydessä? Miten lambdojen korjausarvot käyttäytyvät?
    Entäpä alkaako ongelmat heti kun auton käynistää ja antaa käydä tyhjäkäyntiä? Vai meneekö siinä luokkaa 5-10sekuntia ennen pätkimistä?
    Nimittäin closed loop lambdaohjaus tulee päälle vasta kun lambdat ovat tarpeeksi lämpimät.
    Mielestäni kannattaisi kuitenkin nyt katsoa ihan livedataa autosta niin että tarkastaa ensimmäisenä nuo lambdojen korjausarvot, pysyykö toleranssien sisällä vai lähteekö vetämään ihan metsään.

    Toisena kannattaa tietysti verrata ilmamassamittarin tietoa laskettuun arvoon. Tämä vaatii kevyttää ajoa jotta näyttää järkeviä arvoja, harvemmin toimii tyhjäkäynnillä.
    mm. INPAlla näkee kätevästi lasketun ja todellisen ilmanmassan sekä paljon muutakin.

    Leave a comment:


  • KON4
    replied
    Originally posted by b mutteri kasa View Post
    Joo se tarvii sellaisen 12 kulmaisen todella ohuen hylsyn...avainväli on jotan 14 mm luokkaa.Otin 14 mm pitkän hylsyn ja sorvasin niin ohueksi kuin mahdollista,mutta sitten olisi vielä pituudesta pitänyt ottaa pois...Itse yrittänyt tässä jo pariin otteeseen vaihtaa tulppia,mutta vielä ovat orggistulpat paikallaan.Schiedenmanilta tilasin avaimen tohon n.2 kk:ta sitten,mutta mitään ei ole tullut...

    Haha jees sama täällä, yrittelin kanssa sorvailla ja hitsailla omaa tulppa-avainta siihen mutta silti jäi kiinni päästä. Joo ite saan tänään bemarilta lainaan ton tulppa-avaimen ni pääsee vaihtelee.

    Leave a comment:


  • b mutteri kasa
    replied
    Originally posted by KON4 View Post
    Koitin vaihtaa samalla tulpat, mutta tohon tarvitsee jonkun erikoisavaimen jolla saa noi tulpat irti, kun tulppien avain pitää olla todella kapea sieltä päästä.
    Joo se tarvii sellaisen 12 kulmaisen todella ohuen hylsyn...avainväli on jotan 14 mm luokkaa.Otin 14 mm pitkän hylsyn ja sorvasin niin ohueksi kuin mahdollista,mutta sitten olisi vielä pituudesta pitänyt ottaa pois...Itse yrittänyt tässä jo pariin otteeseen vaihtaa tulppia,mutta vielä ovat orggistulpat paikallaan.Schiedenmanilta tilasin avaimen tohon n.2 kk:ta sitten,mutta mitään ei ole tullut...

    Leave a comment:


  • KON4
    replied
    Originally posted by Convertible View Post
    Jos lontoo luonnistaa, niin kokeile täältä, erittäin paljon 135 omistajia ja vielä viritettyjä.

    http://www.1addicts.com/forums/

    Jees paljo oon tuolta yrittäny ettiä, mutta ei oo vastaavanlaista vikaa keltään löytyny Jollain oli kyllä vähän saman tapasta vikaa ja siellä yksi sylinteri ui öljyssä, mutta tutkitaas tänään lisää.:think

    Niin ja kiitos paljon vinkeistä

    Leave a comment:


  • KON4
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Vastusmittaus väliltä lohko-auton runko. Kaikki virrattomana tietysti. Pitäisi olla aivan olemattoman pieni vastus , alta puoli ohmia?

    Eikö anna edes palamiskatkoksista vikaa?
    En usko että olis toi vastusmittaus perseellää, tossa on tosiaan erittäin pieni vastus ja sillon pitäs lyödä selvästi pätkimistä.

    Ei anna, joskus viime kesänä sain tälläsen vikakoodin, joka ei jäänyt päälle. Mutta on kuulemma harmiton ja yleinen näissä vehkeissä

    29FA Fuel pressure plausability
    2AAF Fuel pump plausability
    Event 1
    Fuel pressure before mass control 5434,08 hpa
    Engine speed 1760 rpm
    voltage kl 87-14,42v
    Injected mass of fuel 0,00 L/H

    EKP Electronic fuel pump

    Leave a comment:


  • KON4
    replied
    Originally posted by isod View Post
    Tuntuupa tutulta. Mulla on puolat paskana. Alkoi tasakaasulla hyvin pienellä pätkimisellä. Sitten teki niin että kun polkaisi kaasun pohjaan 6:lla tehot hävisi ja moottorin vikavalo syttyi, kaasu ylös ja varovasti painoi takasin, toimi taas normaalisti.

    Kyseessä siis 120i.
    Eilen tutkiskelin paikkoja ni puolat ei anakaan ollu paskana, eikä puolien maadotus osunu mihinkään. Koitin vaihtaa samalla tulpat, mutta tohon tarvitsee jonkun erikoisavaimen jolla saa noi tulpat irti, kun tulppien avain pitää olla todella kapea sieltä päästä. Jännästi toi vika vaan pahenee päivä päivältä ja käy entistä epätasasemmin ja vielä rikkaammalla :think Joku tossa sano että vois olla nakutuksen tunnistin, mutta mistäs sen löytää?

    Leave a comment:


  • Convertible
    replied
    Jos lontoo luonnistaa, niin kokeile täältä, erittäin paljon 135 omistajia ja vielä viritettyjä.

    Leave a comment:


  • 540iA
    replied
    Originally posted by KON4 View Post
    Jaa-a empä tiedä.. Millasia oireita sulla sitte tuli autoon ku meni tulppa? Ku selvästi mulla on toi vika yleistyny nyt lähiaikoina.

    Viikolloppuna menee kyllä tarkistettavaksi puolat ja tulpat, mutta lambdoihi pitäs vissii saada joku testeri?

    Joku tulpista pätkäisi Ahvenistolla suolenkiltä noustessa kakkos-vaihteella n.7800 kierrosta koneessa ja veto katosi täysin yhdellä pamauksella ilman mitään varoitusta. Aattelin koko koneen olevan paskana. Siitä jäähdytellen varikolle ja kone rötäsi kokoajan tosi pahasti, pätki ja ravisti. Annoin jäähtyä kunnolla ja ajoin kotiin 100km ilman mitään ongelmia. Eli normaalissa ajossa pelasi sen jälkeenkin normaalisti, ainoastaan kun sai kunnolla lämpöjä niin pätki.

    Kone kai menee sekaisin siitä kun tulppa ei sytytä niin seos näyttää lambdalla tietty tosi rikkaalta. Sit lambda koittaa korjata laihemmalle ja säätöalue ei tietysti riitä jos raakaa bensaa tulee läpi.

    Aattelin vaan et lambdasta ja puolista tulis vikakoodia.

    Täytyhän sitä jotain veikata kun kerta oikeen palkkiota luvassa.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by KON4 View Post
    Nii pitäski antaa, muttaku ei anna minkäänlaista vikakoodia.

    Jees pistetääs noiki tarkistus listalle, mites vaan ton tulpan maadotuksen voi tarkistaa tossa koneessa?
    Originally posted by Jonsku View Post
    Tulppa maadoittuu suoraan kanteen Puolien maadoitus / kiinnitys kannattaa tarkistaa myös.

    Tulppa-puola-lambda - akselille kallistuisin minäkin.
    Vastusmittaus väliltä lohko-auton runko. Kaikki virrattomana tietysti. Pitäisi olla aivan olemattoman pieni vastus , alta puoli ohmia?

    Eikö anna edes palamiskatkoksista vikaa?
    Last edited by petrolhead; 22-04-2010, 18:38.

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Tuntuupa tutulta. Mulla on puolat paskana. Alkoi tasakaasulla hyvin pienellä pätkimisellä. Sitten teki niin että kun polkaisi kaasun pohjaan 6:lla tehot hävisi ja moottorin vikavalo syttyi, kaasu ylös ja varovasti painoi takasin, toimi taas normaalisti.

    Kyseessä siis 120i.

    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    Originally posted by KON4 View Post
    Nii pitäski antaa, muttaku ei anna minkäänlaista vikakoodia.

    Jees pistetääs noiki tarkistus listalle, mites vaan ton tulpan maadotuksen voi tarkistaa tossa koneessa?
    Tulppa maadoittuu suoraan kanteen Puolien maadoitus / kiinnitys kannattaa tarkistaa myös.

    Tulppa-puola-lambda - akselille kallistuisin minäkin.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎