Announcement

Collapse
No announcement yet.

135i n54 pätkii/käy rikkaalla luvassa vinkkipalkkio!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • R Power
    replied
    Täältä voi spekuloida sitä, miltä se "karstainen" tulppa eniten näyttää.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Ei ole MAF, turha edes kokeilla.
    Mitenkä iso homma se on kokeilla ottaa yksi pistoke irti? :think

    Leave a comment:


  • NikitaT
    replied
    Onko tässä vehkeessä jonkinnäköstä By-Pass venttiiliä? Sekin saattaa vaikuttaa nykimiseen jos tästä venttiilistä on kalvo mennyt.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Originally posted by KON4 View Post
    Hmm. kansipahvi näytti kyllä täysin ehjältä, eikä vuotoja näkynyt missään.
    :think Otikko oikein kannen irti?

    Leave a comment:


  • KON4
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Ei ole MAF, turha edes kokeilla. Yksi erilainen tulppa tarkoittaa joko väärin toimivaa suutinta (vuotava suutin) tai öljyvuotoa sylinteriin. Paha sanoa onko karsta bensasta vai öljystä näin netin välityksellä. Ecussakin toki voi olla vikaa mutta epäilen vahvasti ettei näin ole.

    Pätkiminen palaa kun uuteenkin tulppaan kertyy tarpeeksi karstaa.

    Onko näissä suoraruiskukoneissa esiintynyt viallisia suuttimia? Entä kannentiivistevikoja?

    Joo taitaa mennä jonku aikaa ni alkaa taas tulppa karstottumaan.. Niin no tulppa oli kyllä muuten paskan peitossa, mutta en osannut sanoa että onko öljyä päässy valumaan vaikka kannesta kun tulppa oli kuitenki "kuiva".

    Jaa-a aika pienessä osassa vaan ollu vikaa ja enemmän ajetuissa yksilöissä, sekä aika vähän kansivikoja. Hmm. kansipahvi näytti kyllä täysin ehjältä, eikä vuotoja näkynyt missään.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Ei ole MAF, turha edes kokeilla. Yksi erilainen tulppa tarkoittaa joko väärin toimivaa suutinta (vuotava suutin) tai öljyvuotoa sylinteriin. Paha sanoa onko karsta bensasta vai öljystä näin netin välityksellä. Ecussakin toki voi olla vikaa mutta epäilen vahvasti ettei näin ole.

    Pätkiminen palaa kun uuteenkin tulppaan kertyy tarpeeksi karstaa.

    Onko näissä suoraruiskukoneissa esiintynyt viallisia suuttimia? Entä kannentiivistevikoja?

    Leave a comment:


  • KON4
    replied
    Joo tänään tuli tulpat tsekattua ja pikkasen kahvin ruskeat ne oli, mutta silti kävi hieman rikkaalla. Viimeisen tulpan kohalla tulppa oli täysin karstan ja paskan peitossa. Uudet tulpat tilalle ja nyt kone käy ku enkeli, kulutus tippu ja tasakaasun pätkimiset loppui. Mutta tyhjäkäynti pykii vieläkin samallailla ja kierrokset seikkailee

    Samalla tuli tsekattua suuttimet ja bensalinjat läpi, ne oli ok.

    Huomasin myös että autoa sammuttaessa venttiilikopasta kuuluu pitkä suhahdus/dumppi ääni, onkohan normaalia vai oisko sielä joku vuoto?

    Maffia en kerenny vielä kokeilemaan, mutta huomena sen vuoro.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Nappaamalla maffin piuhan irti suodattuu imuvuodotkin samalla. Eli tilanteen parantuminen ei tarkoita automaattista maf-vikaa.

    Leave a comment:


  • viri
    replied
    Se etsimäsi anturi on kiinni siinä ahtoputken alapinnassa n 15cm lohkon kyljestä...

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by KON4 View Post
    Kokeillaan tota kans, eli kun sen nappaa irti niin pitäisi käynti tasaantua koska dme ottaa varaohjelman käyttöön
    Vielä kun nappaat sen lennosta irti niin näet miten vaikuttaa tyhjäkäyntiin
    Yritä sitten kuvailla kuinka kävi heti töpsölin irroituksen jälkeen...

    Leave a comment:


  • KON4
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Se voi olla liannut sen nyt siihen pisteeseen että ei näytä järkevää ilmamäärää. Mutta ei maksa vaivaa kokeilla sitä? Kyllähän sinä sen sieltä löydät, "putki" johon menee johtoliitin.
    Juu juu tiedän kyllä mistä puhut, mutta sielä on 2 tai jopa 3 anturia siinä imusarjan kohdalla. Kokeillaan tota kans, eli kun sen nappaa irti niin pitäisi käynti tasaantua koska dme ottaa varaohjelman käyttöön

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by KON4 View Post
    Hmm outoo että öljyfilsu ois yhtäkkiä voinu pilata maffin ku se on kuiteski tuola jo jonku aikaa ollu ja eikös muutenki liiku jonku verran öljyä tuola ahtoputkissa kun on turbovehje :think Hmm no pitää kokeilla tota, eikös se maffi yleensä ole melkein heti ennen tota imusarjaa?
    Se voi olla liannut sen nyt siihen pisteeseen että ei näytä järkevää ilmamäärää. Mutta ei maksa vaivaa kokeilla sitä? Kyllähän sinä sen sieltä löydät, "putki" johon menee johtoliitin.

    Leave a comment:


  • KON4
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Heitä se öljyfilsu mäkeen ja laita paperinen tilalle. Maffin saat testattua helpoiten nyppäämällä piuhan irti, DME ottaa varaohjelman käyttöön joka taatusti toimii paremmin kuin väärällä ilma/bensaseoksella toimiessaan
    Hmm outoo että öljyfilsu ois yhtäkkiä voinu pilata maffin ku se on kuiteski tuola jo jonku aikaa ollu ja eikös muutenki liiku jonku verran öljyä tuola ahtoputkissa kun on turbovehje :think Hmm no pitää kokeilla tota, eikös se maffi yleensä ole melkein heti ennen tota imusarjaa?

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by KON4 View Post
    Ei oo mitään uutta ilmanputsari koteloa, ainoastaan kn suodatin kiinni joka tosin on öljynen malli. Voiskoha se sitte sekottaa ilmamassamittarin?
    Heitä se öljyfilsu mäkeen ja laita paperinen tilalle. Maffin saat testattua helpoiten nyppäämällä piuhan irti, DME ottaa varaohjelman käyttöön joka taatusti toimii paremmin kuin väärällä ilma/bensaseoksella toimiessaan

    Leave a comment:


  • KON4
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Livedatasta pitäis muuten sylinterien synkkaysta seuraamalla (roughness) nähdä mitkä pytyt siellä pätkii/käy huonosti vaikkei vielä tulisi sytytyshäiriöstä koodia (joka ei tarkoita sytkäjärjestelmän vikaa). Jos sitä on useassa, kannattaa lähteä etsimään imuvuotoa tai maf-vikaa. Noistakin se imuvuoto todennäköisempi.

    Okei no kukakohan tälläsen pystyis kattomaan? Ja jos siinä ois imuvuoto ni eikö sillon koneen pitäis ahtaa normaalia enemmän, kun nyt mulla on ahtopaine mittari kiinni ja ahtaa aivan normaalisti.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎