Announcement
Collapse
No announcement yet.
135i n54 pätkii/käy rikkaalla luvassa vinkkipalkkio!
Collapse
X
-
Onko tässä vehkeessä jonkinnäköstä By-Pass venttiiliä? Sekin saattaa vaikuttaa nykimiseen jos tästä venttiilistä on kalvo mennyt.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cell View PostEi ole MAF, turha edes kokeilla. Yksi erilainen tulppa tarkoittaa joko väärin toimivaa suutinta (vuotava suutin) tai öljyvuotoa sylinteriin. Paha sanoa onko karsta bensasta vai öljystä näin netin välityksellä. Ecussakin toki voi olla vikaa mutta epäilen vahvasti ettei näin ole.
Pätkiminen palaa kun uuteenkin tulppaan kertyy tarpeeksi karstaa.
Onko näissä suoraruiskukoneissa esiintynyt viallisia suuttimia? Entä kannentiivistevikoja?
Joo taitaa mennä jonku aikaa ni alkaa taas tulppa karstottumaan.. Niin no tulppa oli kyllä muuten paskan peitossa, mutta en osannut sanoa että onko öljyä päässy valumaan vaikka kannesta kun tulppa oli kuitenki "kuiva".
Jaa-a aika pienessä osassa vaan ollu vikaa ja enemmän ajetuissa yksilöissä, sekä aika vähän kansivikoja. Hmm. kansipahvi näytti kyllä täysin ehjältä, eikä vuotoja näkynyt missään.
Leave a comment:
-
-
Ei ole MAF, turha edes kokeilla. Yksi erilainen tulppa tarkoittaa joko väärin toimivaa suutinta (vuotava suutin) tai öljyvuotoa sylinteriin. Paha sanoa onko karsta bensasta vai öljystä näin netin välityksellä. Ecussakin toki voi olla vikaa mutta epäilen vahvasti ettei näin ole.
Pätkiminen palaa kun uuteenkin tulppaan kertyy tarpeeksi karstaa.
Onko näissä suoraruiskukoneissa esiintynyt viallisia suuttimia? Entä kannentiivistevikoja?
Leave a comment:
-
-
Joo tänään tuli tulpat tsekattua ja pikkasen kahvin ruskeat ne oli, mutta silti kävi hieman rikkaalla. Viimeisen tulpan kohalla tulppa oli täysin karstan ja paskan peitossa. Uudet tulpat tilalle ja nyt kone käy ku enkeli, kulutus tippu ja tasakaasun pätkimiset loppui. Mutta tyhjäkäynti pykii vieläkin samallailla ja kierrokset seikkailee
Samalla tuli tsekattua suuttimet ja bensalinjat läpi, ne oli ok.
Huomasin myös että autoa sammuttaessa venttiilikopasta kuuluu pitkä suhahdus/dumppi ääni, onkohan normaalia vai oisko sielä joku vuoto?
Maffia en kerenny vielä kokeilemaan, mutta huomena sen vuoro.
Leave a comment:
-
-
Nappaamalla maffin piuhan irti suodattuu imuvuodotkin samalla. Eli tilanteen parantuminen ei tarkoita automaattista maf-vikaa.
Leave a comment:
-
-
Se etsimäsi anturi on kiinni siinä ahtoputken alapinnassa n 15cm lohkon kyljestä...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by KON4 View PostKokeillaan tota kans, eli kun sen nappaa irti niin pitäisi käynti tasaantua koska dme ottaa varaohjelman käyttöön
Yritä sitten kuvailla kuinka kävi heti töpsölin irroituksen jälkeen...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dunky View PostSe voi olla liannut sen nyt siihen pisteeseen että ei näytä järkevää ilmamäärää. Mutta ei maksa vaivaa kokeilla sitä? Kyllähän sinä sen sieltä löydät, "putki" johon menee johtoliitin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by KON4 View PostHmm outoo että öljyfilsu ois yhtäkkiä voinu pilata maffin ku se on kuiteski tuola jo jonku aikaa ollu ja eikös muutenki liiku jonku verran öljyä tuola ahtoputkissa kun on turbovehje :think Hmm no pitää kokeilla tota, eikös se maffi yleensä ole melkein heti ennen tota imusarjaa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dunky View PostHeitä se öljyfilsu mäkeen ja laita paperinen tilalle. Maffin saat testattua helpoiten nyppäämällä piuhan irti, DME ottaa varaohjelman käyttöön joka taatusti toimii paremmin kuin väärällä ilma/bensaseoksella toimiessaan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by KON4 View PostEi oo mitään uutta ilmanputsari koteloa, ainoastaan kn suodatin kiinni joka tosin on öljynen malli. Voiskoha se sitte sekottaa ilmamassamittarin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cell View PostLivedatasta pitäis muuten sylinterien synkkaysta seuraamalla (roughness) nähdä mitkä pytyt siellä pätkii/käy huonosti vaikkei vielä tulisi sytytyshäiriöstä koodia (joka ei tarkoita sytkäjärjestelmän vikaa). Jos sitä on useassa, kannattaa lähteä etsimään imuvuotoa tai maf-vikaa. Noistakin se imuvuoto todennäköisempi.
Okei no kukakohan tälläsen pystyis kattomaan? Ja jos siinä ois imuvuoto ni eikö sillon koneen pitäis ahtaa normaalia enemmän, kun nyt mulla on ahtopaine mittari kiinni ja ahtaa aivan normaalisti.
Leave a comment:
-
Leave a comment: