Announcement

Collapse
No announcement yet.

535D tuplaturbon toimintaperiaate

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5419
    • S:t Karins

    535D tuplaturbon toimintaperiaate

    Kertokaas tuon tuplaturbon toimintaperiate. 0 - ~2500 rpm puhaltaa pikkuahdin? Pikkuahdin lienee kiinteäsiipinen? Yli ~ 2500 astuu peliin iso kikkara. Isompi puhallin lienee VNT?
    Miten tuo ohjaus tapahtuu turbojen välillä? Ohjattu läppä pakosarjassa vai mikä annostelee savut turbolle? Ja toinen turbo "lepää virattomana" toisen puhaltaessa?:think
    Last edited by Tommix; 25-04-2010, 21:45. Reason: painovirhe
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
  • Komu
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 1038
    • Nurmijärvi

    #2
    Tekniikasta en itse tiedä mitään, mutta itse olen kiinnostunut tuosta faceliftmallin 286hp versiosta.

    Tässä linkki Prefacelift toimintaan.
    E70 X5 40d + F31 330d
    Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
    Myyty tämäkin335d E91 perheauto
    Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #3
      Tuplaturbon toimintaperiaatteesta löytyy melkoisesti infoa TIS:stä.

      LCI-mallissa pointtina on siirtyminen piezo-suuttimiin.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • viktor
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1272
        • ...

        #4
        Originally posted by kt0510 View Post
        Kertokaas tuon tuplaturbon toimintaperiate. 0 - ~2500 rpm puhaltaa pikkuahdin? Pikkuahdin lienee kiinteäsiipinen? Yli ~ 2500 astuu peliin iso kikkara. Isompi puhallin lienee VNT?
        Miten tuo ohjaus tapahtuu turbojen välillä? Ohjattu läppä pakosarjassa vai mikä annostelee savut turbolle? Ja toinen turbo "lepää virattomana" toisen puhaltaessa?:think
        Näköjään toimii niin kuin puhuttiin, ja pääsy pienemmälle näyttäs aika simppelille..
        ///M5
        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

        Comment

        • pouri
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 370
          • 06 area

          #5
          Entäs mitä maksaa hauki kilo? Eli mitä sitten kun turbo(t) hajoaa, saako noita erikseen, vai pitääkö molemmat ostaa uudet ja mikä mahtaa olla hinta.
          Diesel, fuel of satin man

          Comment

          • viktor
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 1272
            • ...

            #6
            Originally posted by pouri View Post
            Entäs mitä maksaa hauki kilo? Eli mitä sitten kun turbo(t) hajoaa, saako noita erikseen, vai pitääkö molemmat ostaa uudet ja mikä mahtaa olla hinta.
            Saa erikseen, hinta riippunee mistä ostaa, marmorilla maksaa varsin törkeän paljon..
            ///M5
            "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              #7
              Originally posted by kt0510 View Post
              Kertokaas tuon tuplaturbon toimintaperiate. 0 - ~2500 rpm puhaltaa pikkuahdin? Pikkuahdin lienee kiinteäsiipinen? Yli ~ 2500 astuu peliin iso kikkara. Isompi puhallin lienee VNT?
              Miten tuo ohjaus tapahtuu turbojen välillä? Ohjattu läppä pakosarjassa vai mikä annostelee savut turbolle? Ja toinen turbo "lepää virattomana" toisen puhaltaessa?:think

              Molemmat on kiinteitä.
              Imuilma kulkee isomman turbon läpi pienemmälle,
              pakosarjassa on alipainetoiminen sähköllä ohjattava läppä joka ohjaa kummalle
              turbolle pakokaasut ohjautuu.
              Isommalle turbolle on hukkaportti,
              ja lisäksi järjestelmään on turbojen jälkeen "imupuolella" läppä (alin kuva, osa 11)
              jolla ohjataan paineistettu ilma välijäähylle.



              Last edited by MajorDrake; 26-04-2010, 09:42.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5419
                • S:t Karins

                #8
                Kiitos kaikille, jo selvisi toimintaperiaate.
                Ja marmorilla pikkuturbo on about 1100 eskoa ja vanha vaihdossa...
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎