Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kaksi kansipahvia päällekkäin.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fatmonkey
    Bimmer Rookie
    • Apr 2010
    • 48
    • Glattfelden, Sveitsi

    Kaksi kansipahvia päällekkäin.

    Mitä tapahtuu jos kaksi pahvia laittaa? Joissain turbovolvoissa käytetty konsti.
    Ehkä kutosessa ongelmaisempi?
  • H4ck
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 659
    • Helsinki/Eesti

    #2
    Miksi pitäisi ylipäätänsä laittaa kaksi?
    Varaosat, huolto ja maalaus.

    -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

    Comment

    • tonmppa
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 276
      • nurmijärvi

      #3
      niimpä miksi olla kaksi?? kyllähän se yks riittää, jos kestävämpi pitää olla niitähän löytyy eri valmistajilta ja jos sen takia on laitettu 2 päälleikkäin että saadaa puristus suhdetta muutettua tai vastaavaa niin siinäki kandee varmaan käyttää vaan yhtä paksumpaa :think

      Comment

      • Fatmonkey
        Bimmer Rookie
        • Apr 2010
        • 48
        • Glattfelden, Sveitsi

        #4
        Niin. Isku muuttuu 81mm => 82,5mm. Eli 0,75mm paksuutta lisää. Näyttäisi olevan 0,3 paksumpia valmiina mutta riittäneekö.

        Comment

        • pablo
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 732
          • Pirkanmaa

          #5
          Männistä tavaraa pois tarvittava määrä. En tiedä millanen voimamoottori on tulossa, mut minun mielestä kahden kannentiivisteen käyttäminen on kyllä väärä tie tohon asiaan:think

          Comment

          • Fatmonkey
            Bimmer Rookie
            • Apr 2010
            • 48
            • Glattfelden, Sveitsi

            #6
            Ok. Otin Cometiciin yhteyttä.

            Comment

            • eldrin
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 521
              • Espoo

              #7
              Originally posted by Fatmonkey View Post
              Niin. Isku muuttuu 81mm => 82,5mm.
              Pakko nussia pilkkua sen verran, et iskuhan ei tolla metodilla kasva milliäkään. Palotilan tilavuus sen sijaan kasvaa, jota kautta puristukset laskee.
              e60 530iA -04 Olivine Grün
              e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
              e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
              e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
              e34 540iA -94 Arktissilber
              ///ex

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                #8
                Olisi kiva tietää mitä kantta, mäntiä ja veivejä tässä on tarkoitus käyttää. Helpottaisi hieman avun antamista. Ja oikeasti tuo isku on 82,8mm eikä 82,5mm, eli mäntä +0.9mm ylemmäs.
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #9
                  Originally posted by eldrin View Post
                  Pakko nussia pilkkua sen verran, et iskuhan ei tolla metodilla kasva milliäkään. Palotilan tilavuus sen sijaan kasvaa, jota kautta puristukset laskee.

                  eiköhän tässä tarkoitettu sitä, että koneeseen tulee pidempi isku, niin männät ottaa muuten kiinni... männistä tavaraa pois siis.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    #10
                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    eiköhän tässä tarkoitettu sitä, että koneeseen tulee pidempi isku, niin männät ottaa muuten kiinni... männistä tavaraa pois siis.
                    Kyllähän tuosta ensin sellainen mielikuva tuli että iskun pituus lisääntyy kun laittaa kaks tivaria päällekäin
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      #11
                      Mittaa ensin miten lähelle dekkiä se mäntä tulee ennen muutosta. Sitten vaikka uus mittaus muutoksen jälkeen, sitten vasta rikkomaan osia. Muista koklaa vaikka sinitarratekniikalla lopuks että venttiili ei osu mäntään, vähintään 1,5-2mm gappi pitää olla. Männän laesta ei kannata ottaa pois jos ei oo ihan absoluuttisen pakko, se kun on aika kuuma kohta niin siel on hyvä olla ainevahvuutta.

                      Comment

                      • Fatmonkey
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2010
                        • 48
                        • Glattfelden, Sveitsi

                        #12
                        Eli e30 325i kone, jossa ne lopunajan 81mm iskun i männät. Lätkäsen m51 tds koneen kampiakselin sisään, kun sellainen kerran on. Tosiaan. Onkos se isku enempi kuin 82,5mm... Damn. Tolla mäntien tokalla ylikoolla tulee siis 328i pata. Jee.

                        Onneksi Tammerdieselistä löytyi sellainen terä, jolla voi ajaa i männistä tavaraa mäkeen. -1,2mm läks. Sitten sinitarraa hakemaan.
                        Last edited by Fatmonkey; 03-05-2010, 16:55.

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          #13
                          82,8 se on juu.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎