Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 kanteen isommat venat

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ladanaama
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 33

    M20 kanteen isommat venat

    Onko kukaan asentanut jos on miten paljon isommat
  • Suutari
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 3064
    • Suomi

    #2
    pelkällä seeten koneistuksella menee m20b25 venat. Paljon isommat ei sovi ja joutus vaihtamaan myös venttiilien istukat jos jollain ilveellä saisi sopimaan.
    Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
    -Official BTCF-Sauna Team-
    -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
    -Team BTCF Top Alcohol-
    -Team Pimp My Bride-
    TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
    R.I.P. 1K MOTORSPORTS
    R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
    526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

    Comment

    • Jacek
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 552
      • Helsinki

      #3
      Schrick valmistaa isompia venttiilejä useisiin merkkeihin, myös BMW M20. En muista enään ulkoa mittoja mutta niitä myy Bayerman 09-674 500 /Risto Virtala. M30 moottoriin löytyi ainakin 48,2mm imu ja 39.8mm pako sieltä. Joskus tuli asennettua sellaset yhteen moottoriin.
      (M3 + M3) - M5 = M1 ?

      Osia myytävänä

      http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        #4
        Mulla on tuo "virikansi" joka on nyt irrallaan autosta ja sitä voisi parannella seuraavaan versioon. Isommat venttiilit b25 koneesta voisi olla hyvä idea. Kanavat on jo muotoiltu.

        Olisiko nokan vaihto seuraava askel? Isompien venttiilien kanssa varmaan kannattaisi käyttää b25 imusarjaa ja kaasuläppää? Alakertana on b23.

        Comment

        • Jacek
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 552
          • Helsinki

          #5
          Hanki mielummin 2,7L alakerta. Jos sulla on 2.0/2.3L kansi niin ei tule ongelmaa puristussuhteen kanssa. 325i imusarjaa ja kaasuläppää kannattaa ehdottomasti käyttää, teit mitä tahansa.

          Molemmat löytyy jos kiinnostaa - H 150€. Samoin käytetyt 325i venttiilit.

          Voit myös vaihtaa isomman ilmamäärämittarin eli Bosch # 0 280 203 XXX
          Siihen pitää sitten vaan vaihtaa nykyisen aivolaatikon parina olevan mittarin piirikortti ja säädättää se jousi jne penkissä.

          Isommat Schrick -venttiilit on kalliita, varaudu n 100€ kappalehintaan eli kanteen 1200€ vettiileihin + nokka, keinut jne. Ei kannata.

          Kun sulla kerran on E28 niin jos et saa halvalla 2,7L alakertaa niin vaihda suosiolla 535i tekniikka. Helppoa ja halpaa. Eniten vastinetta rahalle.

          Ei kannata aina vaan mitä voi tehdä vaan myös sitä mikä kannattaa. Kansi ei paljon auta ilman riittävästi kuutioita.
          (M3 + M3) - M5 = M1 ?

          Osia myytävänä

          http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

          Comment

          Working...
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎