Turbomies hakusessa

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonukka
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 52
    • Lappeenranta

    #1

    Turbomies hakusessa

    Terve,
    noniin ja tämänkertaisen ongelman nimihän on seuraava: perjantaina moottoritiellä ajellessa E61 530dAT -04 maanantai-versio ei yhtäkkiä lähtenytkään enää kiihtymään kunnolla. Kierrokset nousi kyllä hyvin, mutta eteenpäin ei kyl menty. Tuntui että turbo sanonut sopparin irti. Ja sen jälkeenhän köröteltiin pajalle ja tänään tuli epävarma (eivät siis varmaan ole moottoria purkaneet kuin vaan päältä katelleet) tuomio että turbo sanoi poks. Vikakoodit oli herjailleet ahtopaineista. Uudelle turbolle kerrottiin hinnaksi 1550e ja päivän työ.

    Sen jälkeen tänne selailemaan foorumia ja turbosta hieman tietoa etsimään (ja kyllä, olen keltanokka näiden kanssa). Selvisi että foorumin miehet ovat tilailleet Garretin GT2260V -turboa tilailleet alle tonnillakin kotiovelle.

    Eli siis kysymykset kuuluukin:

    1) Voiko turbon hajoamista todeta pelkästään päältäpäin katsomalla, vai pitääkö päästä itse turboon käsiks? Tässä voi varmaankin olla muustakin kysymys, esim. jonkun letkun irtoamisesta?

    2) Meneekö turbon vaihtamisessa kokopäivää autokorjaamolla? Ja jos joku tekee näitä omassa tallissaan niin tarjouksia kuunnellaan mielellään!

    3) Mistäs miehet on tilailleet noita turboja alle tonnin?

    Kiitoksia jo etukäteen!

    -Toni
  • pekifi
    Newbiemmer
    • Jun 2008
    • 13
    • Kirkkonummi

    #2
    1)vikakoodit herjanneet ahtopaineista noh sehän ei vielä todellakaan meinaa että turbo olisi rikki.

    2)ei luulisi kokopäivää menevän ja ei paha homma itse vaihtaa.

    3)äkkiä etittynä ainakin tuolta löytyy http://stores.shop.ebay.fr/PIECE-AUT...fsubZ173380719

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4927
      • Kotka

      #3
      Tuossa yksi:



      Mutta kannattaa nyt varmistua et se on turbo vika.
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • jokuuu
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2009
        • 701
        • Oulu

        #4
        kannatta tarkistaa paineanturi.. keverilla ei nostanut ahtoja kun oli paine anturi rikki auto oli tosin 525d e39.:think
        Ecumaster jälleenmyynti, asennukset ja säädöt 2wd napadynossa. Myös muiden moottoriohjainten säädöt.
        DP engine parts osat
        Turbosystems ahtimet

        E36 m50b28 Turbo 1/4mile 10.45/229 BP18

        Comment

        • Vauhtivaunu
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 2714
          • P-Karjala

          #5
          Originally posted by Tonukka View Post
          1) Voiko turbon hajoamista todeta pelkästään päältäpäin katsomalla, vai pitääkö päästä itse turboon käsiks? Tässä voi varmaankin olla muustakin kysymys, esim. jonkun letkun irtoamisesta?
          Ei se nyt ihan päältäpäin konetta ihailemalla näy. Pitää irrottaa vähintään turbon imupuolen ja ilmanputsarin välinen putki että voi todeta välyksen ja/tai öljyvuodon. Ja tarkemman syynin vuoksi on syytä irrottaa koko ahdin että voi todeta onko hukkaportti ja pakopesä OK.

          Originally posted by Tonukka View Post
          2) Meneekö turbon vaihtamisessa kokopäivää autokorjaamolla?
          Aika amatööri saa olla jos 8h menee.Olkoon vaikka kuinka keskellä konehuonetta tai pahassa paikassa.

          Oisko yritetty ns. kusta silmään tai sitten on korjaamolla niin paljon töitä että hinnoittelulla karsivat asiakkaita :think
          Last edited by Vauhtivaunu; 18-05-2010, 20:18.
          sigpic


          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

          Comment

          • Tomi T
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 3875
            • Nokia

            #6
            Originally posted by Vauhtivaunu View Post
            Aika amatööri saa olla jos 8h menee.Olkoon vaikka kuinka keskellä konehuonetta tai pahassa paikassa.

            Oisko yritetty ns. kusta silmään tai sitten on korjaamolla niin paljon töitä että hinnoittelulla karsivat asiakkaita :think
            Näin. KSD:n mukainen ohjeaika turbon vaihdolle on n. 2,5h, toki siihen vähän voi lisätä useimmiten, mutta ei ihan kolmella kertoa kuitenkaan
            BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
            ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
            ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
            BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

            ex. 54*BMW

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #7
              Itse ahdinhan se siellä oli sanonut sopimuksen irti, laakerit paskana.
              Aika reilusti oli vuotanut pakokaasujakin ulkopuolelle mutta suurin vuoto paikallistettiin pakosarjan ja ahtimen välisen laipan tiivisteeseen.
              Eikö tuohon koneeseen ole tullut jossainvaiheessa kestävämpi pakosarja? Millon? Entä mistä pakosarjat ovat yleensä olleet halki kun niitä on ilmeisesti jokunen mennyt kuitenkin?

              Entä kuinka herkästi DPF menee öljystä rikki? Oli meinaan hyvinkin reilusti pakopuolelle pukannut öljyä.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              Working...
              X