Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62tu edk (=sähkökaasu) adaptaatio, miten tehdään?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    M62tu edk (=sähkökaasu) adaptaatio, miten tehdään?

    Jos ja kun on pakko nollata adaptaatiot, tulee kaasuläppä opettaa uudestaan. Ilman sitä kone käy todella huonosti, heittää vikatilaan ja tallentaa vikakoodin Test lower at stop (inpalla kurkattuna).

    Opetus onnistuu kyllä kun nollaa käynnissä ollessa tuon koodin ja ajelee aikansa, mutta siihen on taatusti olemassa siistimpi ja nopeampikin tapa. 30s virrat päällä (lähde: M62TU technical data) ei tee kaikkea. Löytyisikö tehtaan dokkaria aiheesta tai muuten toimivaa ohjetta?
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #2
    Originally posted by Cell View Post
    Jos ja kun on pakko nollata adaptaatiot, tulee kaasuläppä opettaa uudestaan. Ilman sitä kone käy todella huonosti, heittää vikatilaan ja tallentaa vikakoodin Test lower at stop (inpalla kurkattuna).

    Opetus onnistuu kyllä kun nollaa käynnissä ollessa tuon koodin ja ajelee aikansa, mutta siihen on taatusti olemassa siistimpi ja nopeampikin tapa. 30s virrat päällä (lähde: M62TU technical data) ei tee kaikkea. Löytyisikö tehtaan dokkaria aiheesta tai muuten toimivaa ohjetta?
    Vähän myöhässä varmaan olen, mutta: M62B35TÜ adaptaatiot nollatessa teki juurikin tuon saman tempun monet kerrat. Kun vika ilmaantui adaptaatioiden nollauksen jälkeen ja humppasi kiekkoja, sammutin auton ja nollasin vikakoodin -> avot. Ei ainakaan mun mielestä "opetellut" mitään vaan toimi tasaisen normaalisti ajossa heti.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Originally posted by Supra^ View Post
      Vähän myöhässä varmaan olen, mutta: M62B35TÜ adaptaatiot nollatessa teki juurikin tuon saman tempun monet kerrat. Kun vika ilmaantui adaptaatioiden nollauksen jälkeen ja humppasi kiekkoja, sammutin auton ja nollasin vikakoodin -> avot. Ei ainakaan mun mielestä "opetellut" mitään vaan toimi tasaisen normaalisti ajossa heti.
      Mulla on ollut erilaisia tapauksia noiden saralta, yksi (X5) ei suostunut oppimaan millään konstilla parkissa, oli pakko lähteä ajamaan ja muutaman kilometrin + kickdownin jälkeen auto alkoi toimia. Toinen (740) ei ajossakaan suostunut oppimaan kaasun nolla-asentoa, vaan tyhjäkäynti jäi korkealle ja laatikko halusi vetää parkissakin eteenpäin. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen kaikki oli normaalia. Kolmannessa (740 myös) kaasuläppä kelaili itsensä läpi kun piti vaan virtoja päällä nollauksen jälkeen tovin. Kaikki toimi ekasta startista eikä tehnyt tuota kyseistä vikakoodia tai huonoa tyhjäkäyntiä ollenkaan.

      Kaiken kaikkiaan aika mystinen. Kyllä sen aina ihan ongelmitta saa tehtyä, muttei oikein aukea mikä on se oikea tapa kun tuntuu eri laitteissa olevan erilainen.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #4
        Ei taida toimia kicdown (kunnolla/aina) kaikissa, tai on väärin säädetty. Adaptaatiot eivät tallennu jos pedaalia ei paineta kickdowniin tai se ei toimi. Adaptoimiseen riittää adaptaationollauksen jälkeen välittömästi virrat edelleen päällä pedaalin painaminen hitaasti kickdowniin saakka, manuaalissa tietysti vain pohjaan painaminen.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Originally posted by WSE1 View Post
          Ei taida toimia kicdown (kunnolla/aina) kaikissa, tai on väärin säädetty. Adaptaatiot eivät tallennu jos pedaalia ei paineta kickdowniin tai se ei toimi. Adaptoimiseen riittää adaptaationollauksen jälkeen välittömästi virrat edelleen päällä pedaalin painaminen hitaasti kickdowniin saakka, manuaalissa tietysti vain pohjaan painaminen.
          Toimii se KD kaikissa eikä kertaakaan jättänyt toimimatta kun polkaisi, säätää tuota polkimen naksukytkintä ei noissa kai edes voi (ikinä ainakaan nähnyt/kuullut).

          X5 tapauksessa kyllä koitettiin kaiken maailman polkemisia ja suurinpiirtein mitä vaan, aikaa kun oli. Seiskoista toisessa en painanut kaasupoljinta, mutta alkoi toimia silti. Toisen kanssa oli tosiaan ihan sama mitä teki, kaikki muu toimi ajolenkin jälkeen mutta tyhjäkäynti palautui normaalille tasolle vasta uudelleen käynnistyksen jälkeen, vaikkei mitään muuta tehnytkään.

          Tuo entinen porukka-540 jäi muuten laskuista, se lähti myös ajamalla toimimaan, mutta koodia nollaamatta (en ollut itse paikalla kun se käynnistettiin) vaikka käynti oli aluksi ihan mitä sattuu.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Slazha
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 2284
            • Joensuu/Syvyys

            #6
            teoriassa moottorinohjaukselle pitäisi riittää potenttiometrin "nolla" asento ja "täys" kaasu asento, eli kaasu kerran pohjaan ja pois, mutta käytäntö onkin sitten eri asia
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            E36 318is class II, e30 turpo

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎