Announcement

Collapse
No announcement yet.

Asetuksia/sytkäkarttaa m50+mega

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Noppe
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 535
    • Veneen alla

    Asetuksia/sytkäkarttaa m50+mega

    Tuntuu porukalta löytyvän nuita m50+mega vehkeitä jo enempikin niin löytyykö joltain sytkäkarttaa ja mielellään vielä ahdettuun. Jos löytyy asetuksia yms. niin saa niitäkin kertoa.

    En ole ite vielä päässyt edes laittamaan boksia autoon kun on niin pahasti muut hommat kesken, niin en kyllä edes ymmärrä mistään mitään tuon megan osalta, mutta eiköhän se aukene kunhan pääsee räpläämään...
  • sleepertuning
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 662
    • Kotka

    #2
    Mielestäni näille vois perustaa kunnollisen oman aiheen, tai sitten kyselijät vaivautuu Finsquirt.netin puolelle.

    Comment

    • Vauhtivaunu
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 2714
      • P-Karjala

      #3
      Originally posted by Noppe View Post
      en kyllä edes ymmärrä mistään mitään tuon megan osalta, mutta eiköhän se aukene kunhan pääsee räpläämään...
      Valitettavasti se megan toiminta ei aukene kuin opiskelemalla. "räpläämällä" sen ja moottorinsa saa vain rikottua.

      Ja kartat jotka on luotu johonkin toiseen moottorikokonaisuuteen ei sellaisenaan käy vaan jokaista kokoonpanoa varten se laite pitää säätää erikseen. Siellä koodissa on valmiiksi aloituskartat jotka käy 90% tapauksista.

      Suosittelen megamanuaalin lukemista.
      sigpic


      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

      Comment

      • Juppe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4541
        • TURKU

        #4
        No kyllä se aika hemmetisti auttaa, jos olis jo samanlaisen kokoonpanon kartat mistä lähteä liikenteeseen. Mä en ymmärrä tätä ikuista kitinää siitä, että pitäis jollain megan peruskartalla lähteä tekemään tota hommaa. Jengillä noita kuitenkin on autoissa ja varmaan aika paljon parempia kartan alkuja olis varmasti saatavilla. Kyllä sitä silti joutu säätämään ja värkkäämään ja varmasti tulee homma tutuksi, vaikka vähän paremmalla kartalla lähtisi alkuun.

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #5
          Näissä moottori kombinaatioissa on niiiin monta muuttujaa että se on melkein sama millä väärällä kartalla sen touhun aloittaa.
          Jos se on vaan vähän pielessä niin ei tule kunnolla säädettyä ja pian moottori poikii, jos taas kunnolla pielessä niin tulee paneuduttua paremmin siihen säätämiseen ja on mahdollista että se moottori pysyy nipussa kauemmin.
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • Noppe
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 535
            • Veneen alla

            #6
            En hakenutkaan niitä ainoita oikeita karttoja, vaan lähtökohtaa mistä olisi hyvä jatkaa. Penkissä kumminkin haetaan ne kunnolla kohdilleen.

            Ja Vauhtivaunulle, en tarkoittanut kirjaimellisesti räplätä asetuksia miten sattuu. Megamanuaalikin alkaa olla jo aika tuttu.

            Comment

            • Vauhtivaunu
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 2714
              • P-Karjala

              #7
              Originally posted by Noppe View Post
              En hakenutkaan niitä ainoita oikeita karttoja, vaan lähtökohtaa mistä olisi hyvä jatkaa. Penkissä kumminkin haetaan ne kunnolla kohdilleen.

              Ja Vauhtivaunulle, en tarkoittanut kirjaimellisesti räplätä asetuksia miten sattuu. Megamanuaalikin alkaa olla jo aika tuttu.
              No niin. Nyt kuullostaa jo paremmalta. Hain lähinnä sitä että ensimmäinen edellytys onnistuneessa megasquirtin asennuksessa on ymmärtää kuinka laite toimii. Ensimmäisestä viestistä sai sen kuvan ettei perusteet ole hallussa.

              Laita sähköpostiosoite YV:nä niin pistän M50-koneen MSQ:n.
              sigpic


              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

              Comment

              • --nismo200sx--
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 169
                • Lohja

                #8
                psst.jos vauhtivaunulta löytyy m20 koneeseen myös niin ois kova sana.
                lähinnä kiihdytysrikastuksia,tyhjäkäynti yms muita asetuksia...sytkä-ja bensakarttoja löytyykin jo useampia.
                -e30 325tic track

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  #9
                  Originally posted by --nismo200sx-- View Post
                  psst.jos vauhtivaunulta löytyy m20 koneeseen myös niin ois kova sana.
                  lähinnä kiihdytysrikastuksia,tyhjäkäynti yms muita asetuksia...sytkä-ja bensakarttoja löytyykin jo useampia.
                  Kiihdytysrikastuksiin vaikuttaa suuttimien koko joten ilman ko. tietoa en voi sopivaa käyrästöä laatia. Tyhjäkäyntiventtiilistäkin pitää tietää onko kolme- vai kaksinapainen malli. Laita tietoa YV:llä niin katsotaan.
                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  Working...
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎